www.car.cz
 

David Komárek doma v Okříškách jen centimetry od čtvrtého místa.
     16.3.2005 19:51 - Pavel Jelínek


Pro Davida Komárka a Zdenka Roupce začínala i letošní sezóna na domácím sprintu v Okříškách na Třebíčsku. V silné konkurenci šesti vozů WRC a na čerstvém sněhu posádka poprvé jela na pneumatikách s hřeby a nakonec bez závažnějšího problému absolvovala celou soutěž a projela i jejím cílem. Což byl zároveň hlavní cíl jejich úsilí. Navíc domácí dvojice skončila jen několik centimetrů od čtvrtého místa.

 

Panerai Replica Watches Když budu nastupovat do závodu s tím, že se chci pouze svézt, tak to nejsou závody, ale jízda pravidelnosti,“ namítnul David (Mitsubishi Lancer EVO VI sk. A8) na poznámku, že asi nelze při účasti šesti vozů třídy WRC pomýšlet příliš výše.

 

Vzhledem k tomu, že jsme ale startovali letos poprvé a hned na sněhu, tak cíl byl dojet a hlavně to nerozbít. Celou zimu jsme pracovali na motoru a diferenciálech. Doufám, že na suchu se naše auto hodně přiblíží wrcům. Určitě je rychlejší, nežli vloni. Jak moc, to se ukáže za měsíc v Pelhřimově,“ pokračuje David.

 

V týmu, který se mimochodem letos přeměnil z Komvet Racing na Evocars klub, po sněhové nadílce v závěru února neváhali a objednali speciální sněhové pneumatiky s hřeby. Problém byl ale s tím, že dodávka dorazila až těsně před startem, takže je nebylo možné pořádně vyzkoušet. „Všechno na autě fungovalo na jedničku. Nevýhoda byla pouze v tom, že úzká kola s hřeby dorazila až ve čtvrtek večer před závodem. Tak jsme na tom najeli pouze asi 20 km. Na víc nebyl čas,“ říkal David Komárek.

 

Když už jsme si pořídili "sněžnou výbavu", tak jsme to chtěli zkusit. Auto bylo po technické stránce připraveno dobře. Úzké pneu s hroty, malé brzdy ...   Byli jsme tedy rádi, že byly tak dobré sněhové podmínky,“ doplnil spolujezdec Zdeněk Roupec.

 

Jet na sněhu třeba s mokrou pneu je sebevražda. To jsme si nemohli dovolit

riskovat. A pořadatel taky ne. Třeba posolit RZ1 nemohli, protože tam je ochranné pásmo pro vodu. Takže zbývalo jedině povolit hřeby. Jinak organizaci hodnotím na jedničku s hvězdičkou. Velice jsem přivítal také vstřícnost ředitele soutěže při zrušení pěti retardérů. Ty by podle mého názoru měly význam na suché trati a nikoliv na sněhu. Bylo to rozumné. Neměli jsme ani žádné problémy s autem. Vše rovněž  klapalo na jedničku,“ pochvaloval si dále David a pokračoval: „Velká spokojenost. Přece jen jsem z toho měl respekt. Ze začátku jsem nevěděl, kdy brzdit a podobně. Velkou výhodu vidím v tom, že na sněhu auto tolik netrpí, když tedy v cestě nestojí strom.…. “

 

A byla za daných okolností domácí trať nějakou výhodou? „Ani ne. Pod sněhem je vše jiné,“ odpověděl jezdec.

 

David Komárek a Zdeněk Roupec nakonec po projetí všech devíti RZ prohráli boj o čtvrté místo s Jiřím Volfem s Octávií WRC EVO III o pouhé 0,4 vteřiny. Což je jinak řečeno rozdíl několika centimetrů. „Byl to náš první start na sněhu, jeli jsme opatrně, nechtěl jsem to hned v úvodním podniku někde rozvěsit. S pátým místem jsem velice spokojen. Pokud se týká průběhu soutěže, byl to jeden z nejlépe zorganizovaných rallyesprintů a to jak po stránce organizační, tak i sportovní.“ zhodnotil letošní Okříšky Komárek.

 

A protože se tedy zimní soutěž posádce vyloženě líbila, naskýtá se otázka, zda je neláká třeba Monte Carlo nebo Švédsko ….: „To láká každého. Bohužel zatím nemám čas ani na soutěže velkého mistráku,“ odpověděl David, který bude letos opět střídat soutěže se závody do vrchu. Za titul mistra ve skupině M tento nejrychlejší muž tuzemských kopců v závodech tzv. plechových automobilů mimochodem před několika týdny získal i třetí místo v tradiční anketě motoristických novinářů Zlatý volant 2004 v kategorii vrchy.

 

Nejbližšími starty Davida Komárka budou sprint v Pelhřimově v polovině dubna, ještě před tím se ale 10. dubna objeví na úvodním podniku vrchařské sezóny – na závodě Brněnský drak na Masarykově okruhu.

 

Na suchém asfaltu by nám lancer po provedených úpravách měl jet stejně rychle jako Octavie WRC. Uvidíme v Pelhřimově…,“ těší se David na další souboje. Svědčí o tom třeba i sobotní výsledky z RZ 3, 6 a 9 Vacenovice Výčapy….

 

 

Televizní pořad z Okříšek bude k vidění v MotorTipu číslo 12, vysílaném na kabelových televizích, ale také na internetu ( viz. www.motortip.cz , www.tvb1.cz)

 

 

 

Pavel Jelínek, www.car.cz, www.motormix.cz, www.motortip.cz

 

Tisková informace Evocars

V Brně 15. března 2005

 

 

Konečné oficiální výsledky Okříšky 2005

 

1. Pech jun. – Uhel      Euro Oil Team            Ford Focus WRC               42:57,1 min.

 

2. Vojtěch Š. – Ernst   OMV Rally Team          Peugeot 206 WRC            +   31,5 sec.

 

3. Vojtěch T.–Horniaček  OMV Rally Team      Peugeot 206 WRC            +1:04,3 min.

 

4. Volf – Novák             Hanácký rally klub       Škoda Octravia WRC       +2:12,6 min.

 

5. Komárek – Roupec   EVOCARS klub         Mitsubishi Lancer            +2:13,0 min.

 

6. Poulík –Chvojková Z. Testing ND Team     Mitsubishi Lancer               +2:23,3 min.


 
 
Fotogalerie:   Rallye Vysočina 2005 od Ivo Nesrovnala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose