Logan míří na vyspělé trhy 21.3.2005 09:35 - tisková zpráva
O jeden z nejlevnějších automobilů současnosti, francouzsko-rumunskou Dacii Logan, je podle zpráv ze zahraničního motoristického tisku zájem také na západních trzích.
V regionu východní a střední Evropy už se ukázalo, že koncept levného, kvalitního a prostorného vozu spolehlivě funguje jako alternativa bazarových automobilů. Od září 2004, kdy Logan vstoupil na vybrané trhy, zaznamenal prodeje v počtu přes 70 tisíc kusů. V současné době se Logan prodává v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Srbsku, Polsku, Slovensku, Slovinsku, České republice, Sýrii a Libanonu.
Vlna pozitivních ohlasů ale přiměla vedení konsorcia Renault-Dacia k rozhodnutí o vstupu na další trhy, například do Německa, Francie, Španělska a dalších náročných lokalit, kde se prodávají spíše dražší vozy od renomovaných značek. Marketingové studie ale ukazují, že na těchto trzích by Logan mohl oslovit ty zákazníky, kteří na nové auto nemají a volí variantu nákupu ojetého vozu.
Podle informací z automobilky se Dacia Logan nebude prodávat v samostatných showroomech Dacia, ale přímo v prodejní síti Renaultu. Renault věří, že Logan nalezne uplatnění ve vyspělých evropských ekonomikách jako druhý automobil v rodině a zaujme i začínající řidiče. V ČR si Logana kupuje většina zákazníků jako první auto do rodiny.
Cílovou skupinou jsou většinu starší rodinné páry, ale také střední generace, která na první místo řadí kritérium poměr výkon/cena a nechce ojetý automobil. tisk info Autosalon Brno 2005
|