www.car.cz
 

Kdo se utká o titul Evropského řidiče kamionu ? Zájem roste
     22.3.2005 06:50 - tisková zpráva


Praha, 21. března 2005  Přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu - to je hlavním cílem soutěže Mladý evropský řidič kamionu, pořádné společností Scania. V letošním roce se do soutěže v České republice přihlásilo 528 profesionálních řidičů nákladních vozů, včetně šesti řidiček. Je to o 320 zájemců více, než v prvním ročníku.

 

Projekt „Mladý evropský řidič kamionu“ (Young European Truck Driver - YETD) pořádá společnost Scania za podpory Evropské komise již podruhé. Účastní se jej řidiči ze všech členských zemí Evropské unie, Norska, Švýcarska a Turecka. Cílem je poukázat na řidiče jako důležitého činitele z hlediska bezpečnosti na silnicích, zdůraznit úspory pohonných hmot a tím snížit náklady spojené s provozem a jeho dopad na životní prostředí.

 

Přihlásit do soutěže se mohli profesionální řidiči a řidičky narozené v roce 1970 a později (ve věku do 35 let) a to do konce února 2005. Některé z nich, kteří tak učinili, jsme oslovili, abychom zjistili, jak se o projektu dozvěděli a jak se na soutěž připravují:

„O soutěži YETD jsem se dozvěděl ze Zpravodaje, který vydává Scania,                a který mi chodí domů do schránky, jako členu Klubu řidičů,“ říká Pavel Burger (30) z Kladna, který se těší až změří své síly s ostatními soupeři                a ukáže sám sobě, co v něm vězí. „Rád bych vsadil na vítězství. Jezdím každý den, takže trénuji denně,“ dodává s úsměvem Pavel Burger, který již téměř devět let řídí Scanii.

 

 

Barvy žen bude v soutěži hájit i Marie Horneková (26) z Plzně: „Viděla jsem leták v jednom z motoristických časopisů a jelikož mám značku Scania ráda a jezdila jsem s ní, brala jsem to jako výzvu,“ vysvětluje Marie Horneková, která si řízením nákladního vozu splnila svůj životní sen. „Určitě to pro mne bude dobrá zkušenost a s umístěním, to se teprve ukáže,“ dodává sympatická Marie.

 

Další ženou v soutěži je Magda Šmídová. „Je to jedno, jestli kamion řídí žena nebo muž. Myslím si, že kolikrát žena dokáže lépe reagovat,“ zamýšlí se Magda Šmídová (31), která už řídí nákladní vůz osm let a práce, která se stala jejím koníčkem ji zavezla? po celé Evropě, například do Anglie, Polska, Holandska či Belgie. „Bude to nová zkušenost, šance poznat nové lidi z oboru, tak proč to nezkusit. V předchozím ročníku YETD jsem poslala pozdě přihlášku, takže jsem se dál nedostala. Nebojím se ani teoretických testů ani jízd,“ říká usměvavá Magda Šmídová.

 

„Tentokrát bych rád dosáhl prvního místa. Minule mi to moc nevyšlo, tak mě manželka vyhnala, abych to letos napravil. Ale i tak jsem se umístil na desátém místě v národním finále, což docela jde, že?,“ svěřuje se Michal Wisina (28) z Rumburka, který s kamionem jezdí už šest a půl roku a dodává: „Žádnou jinou soutěž jako je YETD, to jest soutěž zaměřenou na řidiče kamionů, neznám. Myslím, že je to ojedinělá záležitost.“

„Obdržel jsem od pořadatelů dopis s oznámením, že se koná další ročník soutěže o titul „Mladého evropského řidiče kamionu“. Zúčastnil jsem se totiž předchozího prvního ročníku a obsadil šesté místo v národním finále, tak jsem do toho šel letos znovu,“ říká Jan Žiezio (28) z Úštěku, majitel přepravní společnosti, který se řízení kamionu věnuje již šestým rokem. „Pokud vím, je to jediná soutěž pro řidiče kamionů svého druhu,“ dodává Jan Žiezio.

 

Český národní vítěz z prvního ročníku YETD - Tomáš Loskot (23) se v silné konkurenci na celoevropském finále umístil na výborném 9. místě, přestože byl tehdy nejmladším účastníkem. Letos startuje podle pravidel soutěže s divokou kartou, která mu automaticky zajišťuje účast v národním finále.

 

„Soutěž YETD mi dala jiný pohled na svět řidičů kamionů. Co se týká bezpečnosti řízení a úspory pohonných hmot, o tom rozhodují manévrovací schopnosti a zkušenosti každého řidiče. Podstatné je také znát vůz, s kterým řidič jezdí,“ říká Tomáš Loskot. „Chystám se zúčastnit regionálních kol jako divák, abych viděl, jak si vedou ostatní. Samozřejmě bych chtěl zaujmout co nejvyšší příčku, je to tajný cíl, ale kromě zkušeností záleží také na štěstí, takže uvidíme,“ reaguje na dotaz, jaké umístění letos očekává Tomáš Loskot, který je spolumajitelem rodinné firmy a nákladní vůz řídí od svých osmnácti let.

 

 

V nejbližší dnech obdrží zaregistrovaní soutěžící písemné kvalifikační testy z pravidel silničního provozu, zásad bezpečné jízdy, první pomoci a technických znalostí. Po vyhodnocení testů bude vybráno 50 nejúspěšnějších soutěžících, kteří postoupí do regionálních kol. Ta se budou konat 21.5. 2005 v Plzni a o týden později, tj. 28.5. 2005, v Brně. Na řidiče zde čeká kromě teoretického testu také jízda zručnosti a další praktické zkoušky.

 

Pět nejlepších soutěžících z každého regionálního kola postoupí do národního finále, které se uskuteční 18.6. 2005 v areálu pražského dealerství Scania CZ. Vítěz se může těšit na evropské finále, které se pořádá 16.- 17. 9. 2005 ve Švédsku. Pokud uspěje i tam, čeká na něj hlavní výhra – „nákladní vůz roku pro řidiče roku“ - Scania řady R v hodnotě přibližně 3 milionů korun.

 

  

Scania Czech Republic s.r.o.                                     Mmd Public Relations Czech Republic

Martina Jirásková                                                     Radka Strachotová

www.scania.cz

 


 
 
Fotogalerie:   Výstava Motocykl 2005 Praha od Josefa Svobody

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose