Otevřený dopis představenstvu koncernu Volkswagen a Škoda-Auto 28.3.2005 11:08 - Pavel Jelínek
Otevřený dopis představenstvu koncernu Volkswagen a představenstvu a.s. Škoda-Auto
Vážení,
jménem fanoušků motoristického sportu a především příznivců značky Škoda a s odkazem na stoletou historii sportovních úspěchů, se kterou se může pyšnit málokterá světová automobilka, se na Vás obracíme tímto otevřeným dopisem. Od dob nasazení modelu „Škoda Popular Monte Carlo“ do stejnojmenné soutěže v roce 1936 nebyla značka Škoda tak blízko k úspěchům v absolutně nejvyšší kategorii automobilových soutěží, jako tomu může být v roce 2005 se soutěžním speciálem Škoda Fabia WRC05.
Na vývoji vozu specifikace WRC od dob první evoluce vozu Škoda Octavia tým Škoda Motorsport udělal mnoho velmi kvalitní práce. Jsme hrdí na to, že automobilka Škoda soupeří se světovými značkami a jsme i náležitě pyšní na jediný tovární tým ze střední a východní Evropy v seriálu WRC. Přesto nemůžeme a nebudeme skrývat zklamání nad dosud dosahovanými výsledky, které v žádném případě neodpovídají technickým možnostem vozu a ani výše zmiňované sportovní tradici.
Věřte, že i v této nelichotivé situaci plně podporujeme tým Škoda Motorsport i společnost Škoda Auto a.s., a tímto otevřeným dopisem si dovolujeme naši podporu veřejně vyjádřit.
Je nám známo, že Škoda Auto je soukromou společností a řízení i rozhodování náleží akcionářům. Přesto věříme, že náš názor vyjádřený tímto dopisem přijmete jako projev zájmu a současně i podpory nejen fanoušků, ale ve velké části i majitelů vozů Škoda, kteří mají k motorismu hlubší vztah.
S velkou nadějí jsme vítali jmenování Martina Mühlmeiera na post vedoucího týmu Škoda Motorsport a velkým optimismem nás naplňovaly tiskové zprávy o pomoci automobilky Audi především ve vývoji motoru pro vůz Škoda Fabia WRC. Bohužel dosažené výsledky zůstaly výrazně za naším očekáváním. Stále však věříme, že přijmete taková opatření, aby tým Škoda Motorsport mohl ještě v sezóně 2005 dosáhnout výsledků, které tým posunou ve světové konkurenci na úroveň důstojnou značky Škoda a koncernu VW. S kvalitními, dostatečně motivovanými piloty v barvách Škoda Motorsport a se správným vedením samotného továrního týmu lze rovnocenně bojovat se světovou špičkou i s menším rozpočtem oproti konkurenci, bude–li moudře a hospodárně využíván.
Stále pevně věříme, že koncern VW a společnost Škoda Auto z boje o světové vavříny v seriálu WRC zbaběle neutečou, ale naopak se urychleně zasadí o skutečné změny, které povedou k vysněným úspěchům. A následně budeme mít možnost se společně radovat z dosažených úspěchů značky Škoda.
Neučinit tyto zásadní změny by bylo neodpustitelnou chybou, vždyť například Rallye Monte Carlo 2006 by mělo být důstojnou oslavou 70. výročí od úspěšného startu posádky Pohl – Hausmann s vozem „Škoda Popular Monte Carlo“.
Závěrem si Vás dovolujeme požádat o veřejné odpovědi na níže položené otázky.
Co vedlo k podepsání dvouleté smlouvy s Arminem Schwarzem, který prokazatelně po jezdecké stránce již na světovou špičku nestačí?
Proč nebyl pro sezónu 2005 týmem Škoda Motorsport angažován pilot z absolutní světové špičky?
Je působení Martina Mühlmeiera ve funkci vedoucího týmu Škoda Motorsport dostatečně dlouhé na to, aby tým pod jeho vedením mohl dosáhnout zlepšených výsledků?
Jakých výsledků pod vedením Martina Mühlmeiera tým Škoda Motorsport dosáhl?
Přinesl vývoj motorů pro vůz Škoda Fabia WRC v automobilce Audi očekávané výsledky v soutěžích WRC?
Uvažujete o odstoupení týmu Škoda Motorsport ze šampionátu WRC v průběhu sezóny 2005? Jaké výkonnostní cíle musí splnit tým Škoda Motorsport, aby mohl pokračovat v kompletním seriálu WRC v sezóně 2006?
Hodně štěstí v Rallye Nový Zéland!
Příznivci značky Škoda a továrního týmu Škoda Motosport.
Vyjádření souhlasu s tímto textem můžete elektronicky provést zde:
|