Matador Tatry : Púchovská rally pomýšlí na vyšší evropský koeficient 29.3.2005 00:08 - tisková zpráva
Rallye Matador Tatry má dlouholetou tradici a v tomto roce odstartuje v Púchově již šestatřicátý ročník (29. dubna – 1. května 2005). Hlavním organizátorem mezinárodní automobilové soutěže je Racing, spol. s r.o., Púchov. V čele organizačního výboru stojí
ing. Miloš Ozimý, který nám necelých pět týdnů před startem rally, poskytl následující rozhovor.
Nejstarší soutěž na Slovensku má tradici a původ v Popradu, nicméně před čtyřmi lety se přemístila do Púchova. Co bylo důvodem této změny?
„Pořadatelé z Autoklubu Rallye Tatry nezorganizovali soutěž kvůli finančním problémům, proto byla navrhnuta spolupráce s púchovským Matadorem. Původně smlouva počítala s tím, že dva roky se rally pojede v Púchově a třetí rok opět v Tatrách. Tato iniciativa vznikla od pana Oskara Meltzera, který je dlouholetým činovníkem AMK Tatry a jeho zástupce Juraje Valuše. Úvodní spolupráce proběhla s Rallye Slovakia Prešov, v dalších letech organizace přešla pod křídla Racing, spol. s r.o., Púchov. Premiérový ročník se jel
v listopadu 2001, ale v dalším roce se soutěž uskutečnila již v květnovém termínu,
kdy si rovněž připomínáme vznik firmy Matador. Nyní je tradicí, že Rallye Matador Tatry má termín na přelomu dubna a května.“
Popradští pořadatelé získali evropský koeficient 2. Vám se podařilo rallye s kvalitním sponzorským zázemím povýšit o další stupeň v evropském měřítku.
„Ano, získali jsme vyšší evropský koeficient 5 a máme zálusk i na „desítku“. Doufáme,
že letošní ročník proběhne ke spokojenosti představitelů FIA a tento koeficient
pro púchovskou rallye získáme. Pro letošní rok jsme kompletně změnili tratě. Našli jsme nové úseky, což zvýší náročnost rychlostních zkoušek v evropském měřítku. Dříve byli v itineráři kratší úseky v délce kolem pěti kilometrů, nicméně letos se erzety pohybují kolem deseti kilometrů a jezdce překvapí i rychlostní testy v délce pětadvaceti kilometrů. Jsme rádi, že je soutěž opět zařazena do českého šampionátu, což nám zajistí velmi kvalitní a početné startovní pole.“
Rallye Matador Tatry je mezinárodní soutěž. Jede se na území dvou států a při letošním ročníku opět zavítá do České republiky. Co vás vedlo k tomu, že itinerář soutěže vede na Moravu?
„Jedná se o spojení potenciálu rychlostních zkoušek na Moravě, které jsou velmi pěkné. Další výhodou je velmi krátká vzdálenost na Moravu. V letošním roce opět pořádáme české mistrovství a proto chceme startovat i na území České republiky. Nejedná se o klasickou dvoudenní soutěž, ale rallye přes území dvou států, což určitě kladně kvitují diváci. Samozřejmě organizace není jednoduchá, neboť vznikají určité problémy. Například kvůli státům, které nejsou členy Evropské unie. Nemáme samostatné etapy na moravské
a slovenské straně, ale letos rallye prochází oběma státy najednou.“
Můžeme říct něco k samotné koncepci a programu rallye?
Koncepce rallye je řešená tak, že v těchto dnech začínáme s přijímáním přihlášek. Uzávěrka je stanovena na sobotu 16. dubna. Seznamovací jízdy budou rozděleny na dva dny, když s vydáváním itinerářů začínáme v úterý. Shakedown je připravený na pátek mezi patnáctou a osmnáctou hodinou. V sobotu startujeme v osm hodin ráno, cíl úvodní etapy předpokládáme na 19. hodinu.
V neděli ráno startuje první posádka v 7.30 hodin, předpokládaný dojezd prvního vozu je kolem 15 hodin.Změnilo se centrum rallye. Uzavřené parkoviště, startovní i cílová rampa a přeskupení se přesune na parkoviště v centru města Púchova, konkrétně na Holého ulici, což určitě přiláká značný zájem diváků. V předvečer startu proběhne představení vybraných špičkových posádek ve sportovní hale ŠK Matador spojené s autogramiádou a doprovodným programem. Rovněž vyhlášení výsledků se uskuteční ve sportovní hale v neděli po osmnácté hodině.“
Bude se vybírat vstupné na jednotlivých rychlostních zkouškách? “Ne, rychlostní zkoušky budou pro diváky přístupné bezplatně. Minulý rok jsme zkoušeli model, že se na české straně vybíralo a na slovenské nikoliv. Zatím nás ekonomická situace nenutí, abychom vstupné vybírali. Chceme nabídnout rallye co nejširšímu okruhu lidí.“
Jak velká bude časová mezera mezi vozy skupiny A8 (WRC) a evropským startovním polem?
„Mezeru ještě nemáme přesně určenou. Vycházíme ze stejné varianty jako v minulém roce. Dáme nejmenší možnou mezeru, nejmenší možný časový rozdíl, jaký nám určí FIA
a sportovní komisaři. Propustnost tratě předpokládá 140 vozů. Počítáme s tím, že se na startu objeví kolem 120 posádek.“
Jak velký pořadatelský sbor se podílí na Rallye Matador Tatry?
„V počátku na organizaci soutěže pracuje 10 osob. Před samotnou soutěží počet lidí narůstá a mohu říci, že se na organizaci podílí až tisícovka spolupracovníků.“
Jakým směrem by se soutěž měla dále ubírat? Předpokládáte, že se rozšíří na další území Slovenska, nebo hodláte ještě více proniknout na Moravu? “Zatím jsou představy takové, že centrum zůstane v Púchově. Rozšiřovalo by se teritorium, pochopitelně bychom zůstali i na území Moravy. Tím, že vznikají nové automobilové firmy, například v okolí Žiliny, je možné, že půjdeme i směrem na Trenčín a Žilinu. V okolí Púchova je velký problém vybrat kvalitní tratě, neboť se zde nachází hodně chráněných oblastí.“
S jakým výsledkem budete po skončení rallye spokojeni?
„Spokojeni budeme tehdy, když vše dobře dopadne. Žádná havárie, žádné zrušené rychlostní zkoušky, žádné zranění. Věřím, že se ukáže vyspělost diváků a jejich ukázněnost na tratích rychlostních zkoušek. A nejvíce spokojen budu, až se dozvíme z hodnocení sportovního komisaře a pozorovatele FIA, že nám zvýší koeficient v rámci Evropského poháru.“
Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně zdaru.
V Púchově 28. března 2005 Roman ORDELT
tiskový tajemník
Rallye Matador Tatry
|