Brněnský Drak - závodníci se teprve probouzejí 30.3.2005 12:57 - Pavel Jelínek
Úvod vrchařské sezóny se blíží. Bude jím tradičně Brněnský drak. Podle informací od jeho pořadatelů a soudě dle počtu přihlášených, zatím si někteří závodníci nevšimli, že už je jaro.....
Zatím je k dnešnímu dni cca 40 přihlášených z toho 15 jezdců se přihlásilo tento týden. Zatím nejsilnější skupina SP s 12 přihlášenými. Věřme, že se i ostatní jezdci "probudí" a že účast bude slušná.
Oficiální info a časový harmonogram zde: www.weitarc.com
Všeobecný program podniku
Vzhledem k charakteru trati se podnik jede jako dvojzávod v průběhu jednoho dne:
Uzávěrka přihlášek 05.04.2005
Zahájení tisk.střediska a
Akreditace medií 09.04.2005 16.00 hod.
První zasedání sport. komisařů 09.04.2005 19.00 hod.
Administrativní přejímka 09.04.2005 16.30-21.00 hod.
Technická přejímka 09.04.2005 17.00-22.00 hod.
mimořádná přejímka! 10.04.2005 07.00-07.30 hod.
Rozprava s jezdci 10.04.2005 08.00 hod
Trénink 1. závodu 10.04.2005 08.30-09.45 hod.
Trénink 2. závodu 10.04.2005 09.45-11.00 hod.
1. závod 10.04.2005 12.00-14.00 hod.
Vyvěšení 1. předběžných výsledků 14.30 hod
2. závod 10.04.2005 15.30-17.30 hod.
Vyvěšení předběžných výsledků 18.00 hod
Vyhlášení výsledků za oba závody 10.04.2005 18.30 hod
Kapitola II. – Organizace
Článek 1. Pořadatel
Z pověření FAS AČR je pořadatelem firma Mičánek PRO-CAR Club při AČR, Chlupova 5, 602 00 Brno.
Článek 2. Organizační výbor, sekretariáty, činovníci
2.1. – Organizační výbor
Předseda organizačního výboru Jiří Mičánek
Členové: Ganka Mičánková
Václav Janek
Ing. Miroslav Janák
2.2. - Adresa sekretariátu závodu:
Jiří Mičánek - Motorsport
Na Šípu 189
664 81 Ostrovačice
tel. 546427282-3
fax. 546427 284
e-mail: micanek@mboxr.cz, info@micanekmotorsport.cz,
2.3. – Činovníci
Ředitelství závodu:
Ředitel : Václav Janek
Zástupce ředitele a činovník
pro styk se soutěžícími : Ing. Vojtěch Svoboda
Činovník pro bezpečnost : Jana Svobodová
Tajemník závodu : Ing. Miroslav Janák
Sekretariát : Jana Božková
Delegovaní činovníci:
Hlavní sportovní komisař : Ing. Adolf Fešárek
Sportovní komisaři : Mgr. Tomáš Kinc, Jiří Malý
Hlavní technický komisař : Ing. Jiří Sychra
Hlavní časoměřič : Ing. Jan Čevona (Conel)
Hlavní lékař : MUDr. Ivo Dedek
Článek 3. Oficiální umístění vývěskové tabule Veškerá oznámení, rozhodnutí a výsledky budou zveřejňovány na oficiální vývěskové tabuli, která bude umístěna u boxu A v záboxovém prostoru.
Kapitola III. – Všeobecná ustanovení
Článek 4. Všeobecně
Tento sportovní podnik je národním závodem automobilů do vrchu a je započítáván do mistrovství ČR ZAV 2005 a České Trofeje 2005. Je uspořádán podle těchto sportovních řádů a předpisů.
- Mezinárodní sportovní řády FIA
- Národní sportovní řády 2005 FAS AČR
- Standardní propozice ZAV 2005
- Zvláštní ustanovení tohoto závodu
Článek 5. Trať Trať závodu tvoří část speciálního závodního okruhu Automotodromu Brno - Masarykova okruhu. Jede se v protisměru okruhového provozu, tj. v protisměru hodinových ručiček.
-délka tratě 2435 m
-šířka tratě 15 m
-stoupání max. 5,9o
-výškový rozdíl 73,63 m
Článek 6. Přijaté vozy
6.1. M ČR je vypsáno v absolutní klasifikaci pro skupiny vozidel A, N, SP, M, E a NF.
6.2. Vozy budou v jednotlivých závodech rozděleny do následujících skupin a objemových tříd:
- skupina N : do 1400 cm3, od 1401 cm3 do 2000 cm3, nad 2000 cm3
- skupina A : do 1400 cm3, od 1401 cm3 do 2000 cm3, nad 2000 cm3
- skupina SP : Super Production
- skupina M : do 1400 cm3, od 1401 do 1600 cm3, od 1601 do 2000 cm3, nad 2000 cm3
- skupina NF : NF do 1400 cm3
- skupina E : do 1600 cm3, od 1601 do 2000 cm3, nad 2000 cm3
- skupina C : CN do 3000 cm3
6.3. Závodu se mohou zúčastnit i historické automobily skupin
HA-K1, HA-K2, HA-K3
Článek 7. Vybavení vozů Viz Standardní propozice.
Článek 8. Bezpečnostní vybavení pro jezdce
Viz Standardní propozice.
Svoz vozidel není organizován. Jezdci po projetí cílem pokračují v jízdě po trati a budou pořadatelem navedeni zpět do PZS.
Článek 9. Přijatí soutěžící a jezdci Závodu se mohou zúčastnit soutěžící a jezdci s platnou národní a mezinárodní licencí vydanou FAS AČR. Dále se mohou zúčastnit i jezdci s cizí licencí, pokud jsou občany ČR a splňují i ostatní zbývající podmínky pro účast v Mistrovství ČR – viz Standardní propozice.
Článek 10. Přihlášky
Přihlášky jsou přijímány na adrese sekretariátu závodu.
Uzávěrka přihlášek je 05.04.2005 ve 24.00 hod
Přihlášky zaslané faxem nebo e-mailem musí být potvrzeny písemně nejpozději při zahájení administrativní přejímky.
Článek 11. Vklad
Vklad za každé vozidlo pro jeden závod s povinnou reklamou pořadatele je 2500,- Kč. Pro historické automobily je vklad 1500,- Kč.
V případě odmítnutí povinné reklamy se vklad zvyšuje na dvojnásobek.
Článek 12. Odpovědnost a pojištění
Každý jezdec je povinen si sjednat své osobní úrazové pojištění a na vyžádání pořadatele je předložit při administrativní přejímce. Dále je povinen mít sjednanou pojistnou smlouvu o pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla třetím osobám vč. připojištění pro jízdu na uzavřených tratích. Každý účastník jede na svou odpovědnost. Pořadatel odmítá veškerou odpovědnost vůči soutěžícím jezdcům, pomocnému personálu a třetím osobám vzhledem ke škodám způsobeným osobám a na věcech.
Tento podnik je pojištěn proti škodám způsobeným třetím osobám na věcech nebo majetku prostřednictvím pojistné smlouvy číslo 805-81921-16 uzavřené mezi Autoklubem ČR a Českou pojišťovnou a.s. do výše 1,500.000,- Kč.
Kapitola IV – Povinnosti účastníků
Článek 13. Startovní čísla Stálá startovní čísla byla přidělena ve Standardních propozicích, ostatní čísla přidělí tajemník závodu. Závodníci si mohou dohodnout přidělení startovního čísla telefonicky, faxem nebo e-mailem na sekretariátu závodu.
Článek 14. Umístění na startu
Každý jezdec je povinen dodržet čas svého startu a včas zaujmout místo v předstartovním prostoru podle časového harmonogramu a pokynů pořadatele. V případě, že nebude k dispozici ve stanovený čas, nebude připuštěn ke startu.
Článek 15. Reklama
Pořadatel předpokládá povinnou reklamu. Reklama bude umístěna pod nebo nad levým startovním číslem, u formulí na viditelném místě na levé straně vozu. V případě odmítnutí povinné reklamy se vklad zvyšuje na dvojnásobek.
Článek 16. Signalizace , chování na trati
Viz Standardní propozice.
Kapitola V – Administrativní a technická přejímka
Článek 17. Administrativní přejímka
Administrativní přejímka se koná v budově technické přejímky Automotodromu Brno dle časového harmonogramu dne 9.4.2005. Administrativní přejímka je společná pro dopolední a odpolední závod.
Vzhledem k tomu, že na Automotodromu probíhá dne 9.4.2005 zahájení závodní sezóny Motojaro 2005 bude pro jezdce zpřístupněno PZS až po ukončení této akce v 17.00 hod.
Článek 18. Technická přejímka
Technická přejímka se koná v budově technické přejímky a bude probíhat dne 9.4.2005 v době od 17.00 do 22.00 hod a 10.4.2005 v době od 7.00 do 8.00 hod. Přejímka dne 10.4.2005 je považována za mimořádnou. O jejím povolení rozhodne ředitel závodu na základě žádosti soutěžícího se zdůvodněním, proč se soutěžící nemohl zúčastnit přejímky 9.4.2005.
Článek 19. Ředitelství závodu a tiskové středisko.
Ředitelství závodu bude v místnosti jury v řídící věži. Tiskové informace v tiskovém středisku AMD.
Kapitola VI – Průběh sportovního podniku
Článek 20. Start, cíl, měření času Příjezd vozidel ke startu je z prostoru PZS do prostoru před boxy a odtud v protisměru na trať okruhu a ke startu ZAV (v protisměru okruhového provozu). Po ukončení jízdy pokračují vozy dále po trati a budou pořadatelem usměrněny do PZS. Při nájezdu do druhé a třetí jízdy mohou pokračovat po trati až do prostoru startu.
Článek 21. Tréninky
Trénink se koná na trati závodu dle časového harmonogramu. Je zakázáno trénovat mimo čas oficiálních tréninků.
Pro kvalifikaci do závodu je třeba dokončení alespoň jedné tréninkové jízdy.
Článek 22. Závod
22.1 Jízdy závodu se konají dle časového harmonogramu viz Kapitola I.
22.2 Sportovní podnik obsahuje dva samostatné závody, každý závod má tři jízdy.
22.3 Za startujícího se považuje každý jezdec, který absolvuje předepsaný trénink a dojede silou motoru do prostoru mezi přípravnou a startovní čárou na start 1. závodní jízdy.
22.4 Za odstartovaného se považuje jezdec, který spustí časomíru.
22.5 Nahřívání pneumatik je povoleno pouze mimo trať Masarykova okruhu. V prostoru od výjezdu z boxů ke startu závodu je nahřívání pneumatik zakázáno.
Kapitola VII – Uzavřené parkoviště, závěrečná kontrola.
Článek 23. Uzavřené parkoviště
Uzavřené parkoviště bude v prostoru PZS Automotodromu Brno - PZS č. 3.
Po skončení každého závodu budou všechny vozy navedeny do uzavřeného parkoviště, které bude otevřeno po vydání rozhodnutí ředitele závodu.
Článek 24. Závěrečná kontrola
Zvláštní kontroly a závěrečná kontrola se konají v budově technické přejímky.
Kapitola VIII – Klasifikace, protesty, odvolání
Článek 26. Klasifikace
Jsou sestavovány následující klasifikace
- absolutní pořadí
- klasifikace podle skupin – viz článek 6.1
- klasifikace podle objemových tříd – viz článek 6.2
Hodnocení závodu viz NSŘ 2004, kapitola G, čl. 1.3, čl.2, čl.3
Klasifikace bude sestavena pro 1. a 2. závod samostatně
Kapitola IX – Ceny a poháry, předání cen Článek 29. Ceny a poháry
Na základě sestavené klasifikace budou vyhlášeny výsledky dle článku 26. V případě, že startovalo nejméně 6 jezdců ve skupině a objemové třídě budou vyhlašována první tři místa. V případě menšího počtu bude vyhlášeno pouze první místo. Vyhlášení jezdci obdrží pohár.
Věcné ceny budou předány dle specifikace sponzorů.
Článek 30. Předání cen Předání cen se bude konat 10.4.2005 v 18.30 hod.v prostoru stupňů vítězů Masarykova okruhu.
Kapitola X – Zvláštní ustanovení
Článek 31. Parkoviště závodních strojů Parkoviště závodních strojů se nachází v záboxovém prostoru a na parkovišti PZS č.2 Automotodromu Brno. Vjezd a umístění vozů dle pokynů pořadatelů je možný v sobotu 9.4.2005 od 17.00 hod.
V případě zájmu si mohou jezdci pronajmout boxy. Umístění v boxech bude považováno za umístění v parkovišti závodních strojů. Pronájem boxů bude umožněn za poplatek při administrativní přejímce.
Jiří Mičánek Václav Janek
předseda organizačního výboru ředitel závodu
Brno 10. února 2005
Schvalovací doložka
Tato zvláštní ustanovení byla schválena FAS AČR
dne : 11.03.2005
pod číslem : 019/05
|