www.car.cz
 

Guy Fréquelin před blížící se Rallye Nový Zéland
     4.4.2005 15:26 - tisková zpráva


Co říká Guy Fréquelin…

 

Přijíždíte na Nový Zéland již potřetí, tentokrát ovšem v méně příznivé pozici než v minulých letech…

« Být s patnácti body na pátém místě je opravdu hodně tvrdé, ale je to logické vyústění situace, kdy jsme třikrát po sobě dojeli jen s jedním vozem. To se nám od našeho vstupu do kompletního šampionátu ještě nestalo. Po takovém neradostném začátku samozřejmě přemýšlíme, analyzujeme situaci a snažíme se vše pochopit. Nešťastná souhra okolností, která nás provázela, může vést k závěru o « smůle » týmu. Já ovšem nejsem přítelem takových hodnocení, která jsou tak trochu prvoplánová a až příliš jednoduchá… »

 

Spolehlivost byla vždy pro Citroën nedotknutelnou devizou. Platí to i po prvních třech soutěžích letošního MS ? Nemáte strach, že už tomu tak není ?

« Ne ! Nic takového, Monte Carlo bylo v tomto směru naprosto v pořádku. Ve Švédsku jsme pravděpodobně byli první, kdo zaplatil za nové pravidlo, že motor musí vydržet alespoň dvě soutěže. Pokud jde o Mexiko, nemáme zatím žádné logické vysvětlení zlomeného závěsu Sebova tlumiče. A když jsme do Françoisova vozu namontovali nový chladič, ihned vykazoval opět známky nefunkčnosti. Spolehlivost to je určitý stav ducha, způsob práce : když tyto dvě věci fugují, tým je na tom dobře. Ať už je to jakkoliv, jsme rozhodnuti ještě více zpřísnit standardy schvalování našich dílů…»

 

Jak jste spokojen s přípravou na Nový Zéland ? A klasická otázka – jaký je Váš cíl na tomto podniku ?

« Každý rok se na tuto rallye připravujeme na místech velmi vzdálených Novému Zélandu, neboť testy zde jsou zakázány. Musíme se připravovat tam, kde je terén nejpodobnější tomu novozélandskému a to je nesmírně těžké, neboť takový v podstatě nelze jinde nalézt...Ale máme nyní dost přesnou představu, jak by naše Xsara měla vypadat, aby byla úspěšná.  Určitě jsme udělali velký krok kupředu. A teď je ještě velkou neznámou, co dělali naši konkurenti, jak se připravovali. Pokud jde o naše představy o umístění, rádi bychom se dostali na své obvyklé pozice. Tzn. jeden vůz na stupních vítězů a druhý do pátého místa… »

 

… Sébastien Loeb…

 

V prvních třech soutěžích letošního seriálu jste mohl třikrát stát na stupních vítězů, ale… Co se děje ? Jaká pozitiva vidíte na Mexické soutěži ?

« Dojem, který z toho mám, je chybějící výsledek. Díl, který nás zradil v Mexiku, je díl, který používáme už dlouho, i na velmi « rozbíječských » tratích. Pokud jde o naše výkony, myslím, že můžeme být spokojeni : ve Švédsku jsem jel na čelních pozicích, v Mexiku jsem vyhrál několik RZ a jel jsem v rytmu Pettera. Pokud jde o pozitiva z Mexika, tak nikdy nezapomenu na svůj závěr této soutěže. Když jsme dojeli do cíle poslední zkoušky a byli jsme si jistí, že jsme se probojovali na čtvrté místo, proběhl mezi námi s Danielem takový pocit radosti, jako bychom vyhráli. Byli jsme na začátku tak daleko jakémukoliv výsledku...Říkám si, že tahle smolná série se zastaví. Náš vůz byl vždy z nejspolehlivějších, a není důvod, aby tomu tak nebylo i nadále… »

 

 


Máte pořád tak rád Nový Zéland, zemi, trať, tuhle rallye ?

« Tamní krajina, směsice prostoru, zeleně, klidu, je stále to, co mám rád. Samotná rallye, tady si vybavím tu ohromnou vzdálenost a dlouhé spojovací úseky z minulého roku. Asi částečně zaviněné systémem « Mille Pistes »… Tratě, to je určitě silná stránka této rallye, takové jako jsou na Novém Zélandu, nenajdete nikde jinde. Mám rád tyhle rychlé průjezdy, kde nejsou rovné úseky, a kde Vám zatáčky vnutí svůj rytmus a navíc mají svůj slavný « vrtulový » charakter. Zažívám skutečnou radost, když auto doslova tančí. Jenom je třeba se hlídat, aby to člověk moc nepřehnal. Když se pustíte do moc velkého klouzání, tak si můžete nepříjemně prodloužit cestu. A pak je tu písek a drobný štěrk, trest  především pro ty, kdo čistí trať … »

 

Právě, poprvé nemusíte čistit trať. Může Vám to pomoci k lepšímu výsledku a třeba i k plánování vítězství ?

« Plánování, to je to nejjednodušší! Nemuset čistit trať je opravdu určitá výhoda. Loni po první zkoušce, kdy jsem byl « čističem », jsem už věděl, že nevyhraju : měl jsem už 44 s ztrátu. Po druhém průjezdu, ve stejném místě, už jsem nabral jen čtyři vteřiny. V neděli po prvních RZ jsem měl ztrátu 47 s na prvního. Z toho vyplývá jediné, v podstatě celou ztrátu jsem nabral při pátečním čištění trati. Ovšem situace letos nemusí být stejná, může třeba pršet, atd. V každém případě bude nesmírně zajímavé bojovat na rallye, která nám zatím, jako jedna z mála, odolala… »


 
 
Fotogalerie:   Německá rallye 2004 od Ivo Nesrovnala podruhé

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose