Sébastien Loeb by chtěl na Novém Zélandu zastavit smolnou sérii 4.4.2005 15:50 - tisková zpráva
… Sébastien Loeb…
V prvních třech soutěžích letošního seriálu jste mohl třikrát stát na stupních vítězů, ale… Co se děje ? Jaká pozitiva vidíte na Mexické soutěži ?
« Dojem, který z toho mám, je chybějící výsledek. Díl, který nás zradil v Mexiku, je díl, který používáme už dlouho, i na velmi « rozbíječských » tratích. Pokud jde o naše výkony, myslím, že můžeme být spokojeni : ve Švédsku jsem jel na čelních pozicích, v Mexiku jsem vyhrál několik RZ a jel jsem v rytmu Pettera.
Pokud jde o pozitiva z Mexika, tak nikdy nezapomenu na svůj závěr této soutěže. Když jsme dojeli do cíle poslední zkoušky a byli jsme si jistí, že jsme se probojovali na čtvrté místo, proběhl mezi námi s Danielem takový pocit radosti, jako bychom vyhráli. Byli jsme na začátku tak daleko jakémukoliv výsledku...Říkám si, že tahle smolná série se zastaví. Náš vůz byl vždy z nejspolehlivějších, a není důvod, aby tomu tak nebylo i nadále… »
Máte pořád tak rád Nový Zéland, zemi, trať, tuhle rallye ?
« Tamní krajina, směsice prostoru, zeleně, klidu, je stále to, co mám rád. Samotná rallye, tady si vybavím tu ohromnou vzdálenost a dlouhé spojovací úseky z minulého roku. Asi částečně zaviněné systémem « Mille Pistes »… Tratě, to je určitě silná stránka této rallye, takové jako jsou na Novém Zélandu, nenajdete nikde jinde. Mám rád tyhle rychlé průjezdy, kde nejsou rovné úseky, a kde Vám zatáčky vnutí svůj rytmus a navíc mají svůj slavný « vrtulový » charakter. Zažívám skutečnou radost, když auto doslova tančí. Jenom je třeba se hlídat, aby to člověk moc nepřehnal. Když se pustíte do moc velkého klouzání, tak si můžete nepříjemně prodloužit cestu. A pak je tu písek a drobný štěrk, trest především pro ty, kdo čistí trať … »
Právě, poprvé nemusíte čistit trať. Může Vám to pomoci k lepšímu výsledku a třeba i k plánování vítězství ?
« Plánování, to je to nejjednodušší! Nemuset čistit trať je opravdu určitá výhoda. Loni po první zkoušce, kdy jsem byl « čističem », jsem už věděl, že nevyhraju : měl jsem už 44 s ztrátu. Po druhém průjezdu, ve stejném místě, už jsem nabral jen čtyři vteřiny. V neděli po prvních RZ jsem měl ztrátu 47 s na prvního.
Z toho vyplývá jediné, v podstatě celou ztrátu jsem nabral při pátečním čištění trati. Ovšem situace letos nemusí být stejná, může třeba pršet, atd. V každém případě bude nesmírně zajímavé bojovat na rallye, která nám zatím, jako jedna z mála, odolala… »
|