Ohlédnutí za sezónou 2004 brněnského Masarykova okruhu 4.4.2005 23:53 - tisková zpráva
Tříletý plán společnosti Automotodrom Brno, a.s., zvýšení návštěvnosti a popularity brněnského okruhu spolu s ekonomickou stabilizací společnosti, který byl odstartován v roce 2002, došel v loňském roce svého naplnění. Dnes můžeme směle říci, že se podařilo stabilizovat naši společnost a navodit v ní ducha zdravé a sebejisté komerční firmy, která si je vědoma svého nezaměnitelného místa v jihomoravském a brněnském regionu.
Základní koncept, který si položil za cíl udržet vyvážený poměr zahraničních i tuzemských podniků s akcentem na kvalitu organizace, se zdařil. Myšlenka a její realizace - vytvořit z brněnského okruhu nejen motoristický svatostánek, ale i kulturní a společenské centrum města Brna - se setkala nejen s uznáním, ale i spontánním přijetím z řad veřejnosti.
Loňská Grand Prix, přestože byla velmi silně ovlivněna nepřízní počasí, přilákala na tribuny okruhu u Žebětína přes 104 000 diváků a Brno se tak stalo okruhem, kde došlo v rámci celého seriálu mistrovství světa k největšímu nárůstu diváků oproti roku předchozímu. To, že se tento podnik setkal s velkou přízní diváků, ale i odborníků, přineslo brněnským organizátorům trofej IRTA za nejlepší Grand Prix v sezóně 2004 a současně cenu za nejlepší sportovní akci města Brna, a to již podruhé za sebou.
K významným okamžikům loňské sezóny bezesporu patří i zařazení Automotodromu Brno mezi lokality, kde se uskutečnila mezinárodní přehlídka ohňostrojů Ignis Brunensis.
Po dvanácti letech se v Brně opět rozburácely motory Deutsche Tourenwagen Masters a fanoušci motoristického sportu tak mohli přihlížet dvěma nejprestižnějším okruhovým závodům v Evropě, připočteme-li k výše jmenovanému i famózní Super Racing Weekend se závody FIA Grand Tourismo.
Podařilo se nám prosadit novou značku CzechGP.com do světa motorsportu a přivést českou jezdeckou naději Lukáše Peška mezi světovou elitu.
Celoroční počet diváků na brněnském okruhu se od roku 2001 zvýšil dvojnásobně a překročil hranici 200 000 návštěvníků, i přes menší počet akcí.
Výčet všech těchto úspěchů nás vede k vyjádření poděkování a vděčnosti všem našim partnerům, jakož i Jihomoravskému kraji, Statutárnímu městu Brnu, všem žurnalistům a věrným a nadšeným divákům našeho okruhu.
|