Premiéra zbrusu nové zbraně týmu Chvojka Motorsport se podařila. Přestože se Milanu Chvojkovi nepodařilo dojet až do cíle soutěže, odjeté rychlostní zkoušky ukázaly, že přezbrojení na japonský vůz je jednoznačně dobrým krokem.
Při výrazném omezování vozů třídy A8 bylo jasné, že je potřeba vyměnit sportovní nářadí. A tak týmový Ford Escort Cosworth putoval do Německa a začalo se stavět Mitsubishi Lancer Evo VIII MR. “Původně jsme uvažovali o voze kategorie WRC, ale za stávající situace by to byl nesmyslný krok. Nejlogičtějším řešením je tedy v tomto směru auto z kategorie produkčních vozů, navíc jsem chtěl čtyřkolku, protože nevím, jak bych si zvykal na auto s jednou poháněnou nápravou.“
Po strastiplné přípravě okořeněné problémy s včasnou dodávkou správných dílů (s čímž bývají problémy u Lanceru Evo VIII po celém světě) se nakonec premiéra vozu uskutečnila na nedávné Sheron Valašské Rally, která se jela na tratích kolem Valašského Meziříčí. „Před soutěží jsem se s vozem svezl jen pár kilometrů na tratích dříve používaných na Rally Jeseník nebo předloni na Valašce. Sám jsem byl zvědavý, jak se nám podaří s autem sžít,“ poznamenal ještě před startem olomoucký jezdec.
A premiéra se vydařila. Hned na úvodním testu u zříceniny hradu Helfštýn zajeli Milan se svou dcerou Zuzanou třetí čas mezi produkčními vozy jen s nepatrnou dvouvteřinovou ztrátou na nejrychlejší Caise s Cserhalmim. Podobná situace se ustálila i na dalších zkouškách, kde o prvenství bojovala čtveřice Chvojka, Cais, Cserhalmi a Trojan. Překvapivě vůbec nestíhali suverénní vítěz loňské sezony Arazim ani účastník ME Miroslav Jandík.
Slibně rozjetá soutěž však pro Milana Chvojku skončila na poslední rychlostní zkoušce první etapy. „Na šestém testu se nám ukroutila hřídel vedoucí z převodovky do spojky. Nevíme, jak ani proč se to stalo, budeme se na to muset podrobněji podívat,“ neskrýval zklamání Milan Chvojka a dodal: „Se svou premiérou jsme ale určitě spokojeni. Mezi Escortem a Lancerem je obrovský rozdíl. Teď už se nedivím, že nás vloni Lancery porážely.“
Další plánovanou soutěží týmu Chvojka Motorsport je Matador Rally Tatry (početné zastoupení však nebude chybět ani na Rally Pelhřimov, kde pojede Zuzana Chvojková s Petrou Prokopovou, Hana Chvojková s Andreou Trunkátovou a Jirka Volf s Pavlem Červenkou). Ještě předtím se objedná nová bezpečnostní nádrž po podlahu vozu, proběhne optimalizace motoru, budou doladěny nastavení všech součástí na které se před valaškou nedostalo času a budou doplněny další dílčí drobnosti.
„Auto je to fakt špičkové. A to jel táta hodně opatrně, s velkou rezervou,“ nezapomněla dodat Zuzka Chvojková. A jaké jsou další plány? „Po Matadoru ještě uvažujeme o rallysprintu v Tišnově a určitě bychom se chtěli podívat do Rakouska na Bosch Super Rallye. No a hned poté následuje Krumlov,“ naznačil nabitý květnový program Milan Chvojka.
Chvojka Motorsport