Nový Zéland : Šesté místo Gardemeistera přiblížilo Ford k jubileu 10.4.2005 19:45 - tisková zpráva
Rally Nový Zéland (7. – 10. 4. 2005)
Tisková zpráva – 3. etapa
Posádka týmu BP-Ford Toni Gardemeister a Jakke Honkanen dojela do cíle Rally Nový Zéland na šestém místě. Rozšířila tak bezprecedentní bilanci „modrého oválu“ se 48 po sobě jdoucími podniky s umístěním na bodovaných pozicích. Finové jsou navíc jednou ze dvou posádek, která bodovala zatím v každé soutěži letošního šampionátu a patří jim průběžná čtvrtá pozice v hodnocení jezdců.
Gardemeister s Honkkanenem přišli o pátou pozici až v závěrečné rychlostní zkoušce. Po celé tři dny o ní sváděli strhující boj s Markko Märtinem, který se na posledním úseku propracoval před ně.
V nádherném podzimním počasí absolvovali jezdci 356 měřených kilometrů, vedoucích po hladkých a rychlých šotolinových tratích. Závěrečná etapa je zavedla na jih od Aucklandu, kde se v okolí města Raglan vinuly cesty podél Tasmánského moře, mezi zelenými farmami.
Třicetiletý Gardemeister odstartoval se svým Focusem RS WRC v barvách Castrol do závěrečného dne z páté pozice a během první rychlostní zkoušky svůj náskok před Markko Märtinem ještě zvýšil. Stoupající teplota vzduchu ho přiměla před závěrečnými dvěma testy k volbě nejtvrdší směsi pneumatik Michelin. Protože je však počet pneumatik pro každý tým omezený, neměl již k dispozici jejich novou konstrukci, která mu pomáhala po předchozí dvě etapy k dobrému výkonu. Musel obout starší verzi a přestože na obou úsecích dojel šestý, nepodařilo se mu udržet Estonce za zády. V těsném osobním souboji prohrál o 7,2 sekundy.
"Ráno začalo dobře," říká Gardemeister. "Na první erzetě jsem byl rychlejší než Märtin, ale pak mě znervóznil stav pneumatik a trochu jsem zvolnil. Posledních deset kilometrů vedlo po úzkých a točitých cestách a já jsem se snažil udržet Focuse v čisté stopě, kterou tu zanechaly předchozí vozy. Stále to hodně klouzalo a snažil jsem se jet co nejplynuleji."
"Na poslední dvojici rychlostních zkoušek jsem zvolil tvrdší pneumatiky, ale protože už nebyly k dispozici nové, musel jsem se spokojit se starším provedením. Přilnavost nebyla zrovna nejlepší a Markko se přede mne dostal. Dojet na bodované pozici je vždycky dobrým výsledkem, ale jsem zklamaný z toho, že jsem neskočil pátý. Byl bych mnohem spokojenější, kdybych dojel před ním," dodává.
Po Rally Nový Zéland se ředitel BP-Ford teamu Malcolm Wilson netají smíšenými pocity. "Po ztrátě prvního vozu ještě před startem soutěže je umístění na bodech dobrým výsledkem a rozšířilo naši rekordní bilanci na 48 soutěží. Na druhou stranu je pro mě zklamáním, že Toni neuhájil svou pátou pozici. Je to již druhý podnik, ve kterém jsme přišli o jedno místo v závěrečné rychlostní zkoušce. Doplatili jsme na to, že jsme vyčerpali příděl pneumatik s novou konstrukcí během prvních dvou dní. Není to ničí chyba, taková jsou prostě pravidla," říká.
Antony Warmbold a Michael Orr dojeli novozélandskou soutěž se soukromě nasazeným Focusem RS WRC na 11. místě. Během prvního dne je problém s posilovačem řízení odsunul až na 44. místo a při nevýhodné startovní pozici během dalších dvou dní se již výše posunout nemohli.
K dalším podnikům se šampionát WRC vrací na území Evropy. První ze série šotolinových soutěží bude Rally Italia - Sardinia ve dnech 28. dubna - 1. května.
Konečné pořadí Rally NZ
1. S Loeb/D Elena Citroen Xsara 3hr 34min 51.6sec
2. M Grönholm/T Rautiainen Peugeot 307 3hr 35min 41.4sec
3. P Solberg/P Mills Subaru Impreza 3hr 36min 00.3sec
4. F Duval/S Prévot Citroen Xsara 3hr 36min 57.9sec
5. M Märtin/M Park Peugeot 307 3hr 38min 00.7sec
6. T Gardemeister/J Honkanen Ford Focus RS 3hr 38min 07.9sec
7. C Atkinson/G MacNeall Subaru Impreza 3hr 39min 28.8sec
8. G Galli/G D'Amore Mitsubishi Lancer 3hr 41min 42.1sec
9. M Stohl/I Minor Citroen Xsara 3hr 43min 07.1sec
10 A Schwarz/K Wicha Skoda Fabia 3hr 45min 09.6sec
FIA World Rally Championship (po 4 ze 16 podniků)
Jezdci
1. P Solberg 26pts
2. S Loeb 25pts
3. M Märtin 23pts
4= T Gardemeister 20pts
4= M Grönholm 20pts
6. H Rovanperä 11pts
Značky
1. Peugeot 43pts
2. Citroen 31pts
3. Subaru 28pts
4. Ford 26pts
5. Mitsubishi 24pts
6. Skoda 4pts
Martin Linhart,
Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com
|