www.car.cz
 

Adam Lacko zahájil MS cestovních vozů úspěšně. 12 na Monze
     11.4.2005 08:23 - tisková zpráva


Tým spolu s Adamem Lackem přijel do dějiště prvních závodů FIA WTCC již ve čtvrtek, aby se připravil na závodní víkend. V pátek 8.4. 2005 však vládla na závodišti v italské Monze zvláštní nálada. Žádný ze závodních motorů nebyl nastartován, což bylo před nadcházejícím závodním víkendem velmi nezvyklé.

Všechny aktivity spojené se slavnostním zahájením seriálu závodů Mistrovství světa cestovních vozů byly odvolány v souvislosti s celonárodním dnem smutku, vyhlášeným italskou vládou na den pohřbu papeže Jana Pavla II. Týmy pracovaly tiše v jednotlivých boxech a televizní stanice na všech okruhových obrazovkách přenášely v přímém přenosu záběry z pohřebního obřadu v Římě. Deštivé počasí jen dokreslovalo smuteční atmosféru.

Od sobotního rána však bylo vše jinak. V paddocku byl čilý ruch a na devátou hodinu byl vypsán první volný trénink vozů, které se účastní letošních soubojů FIA WTCC. Jen deštivé počasí z pátečního smutečního dne zůstalo. Adamu Lackovi však jakoby déšť vůbec nevadil a hned v první rozjížďce zajel za poměrně silného deště mezi netovárními jezdci vůbec nejrychlejší čas - 2:18.552, což odpovídalo průměrné rychlosti 150.52 km/h.

Celkově byl na třináctém místě. V druhém volném tréninku se jelo již na vysychající trati a při odpolední kvalifikaci byl vůz již plně nastaven na suchou trať. Adam Lacko se v druhé části kvalifikace, v době, kdy podle mezičasů zajížděl své nejrychlejší kolo, dostal na chvíli mimo trať a bohužel tak své nejrychlejší kvalifikační kolo nedokončil v plném tempu. Tím se mu tedy počítal do té doby jeho nejrychlejší čas 2:02.673 (průměrná rychlost 170,00 km/hod), který jej zařadil na 22. místo třiceti tří členného pole závodníků.

V prvním nedělním odpoledním závodě tak startoval až z 11. řady startovního roštu. Hned po startu se však dostal výbornou jízdou až o sedm míst dopředu a byl tak v kontaktu s nejlepší světovou patnáctkou jezdců. Pak ale přišlo čtvrté kolo devítikolového závodu a v první šikaně za cílovou rovinkou začaly selhávat brzdy. To stálo Adama těžce vybojované umístění ve středu závodního pole a propadl se až na 25. místo. Startovní pozice v druhém závodě byla tak pro Adama ještě o dvě řady k pole position vzdálenější než v závodě prvním. Ale ani z této startovní pozice nejel Adam závod odevzdaně. Právě naopak, od prvního až do posledního kola tvrdě bojoval a v Monze dokázal jaký je závodník, když v cíli skončil na vynikajícím 12. místě celkově a mezi soukromými týmy dojel dokonce na místě třetím!

Po závodě řekl: "Problémy s brzdovým systémem se bohužel projevovaly i ve druhém závodě, ale to jsem již na ně byl připraven a tak jsem trochu změnil způsob brždění. Auto jinak funguje výborně a se závěrečným umístěním jsem velice spokojen. Atmosféra závodů Mistrovství světa je vynikající a pro nás to byl první a zároveň vydařený závod".

Další podnik Mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC se jede za tři týdny ve francouzském Magni-Course.

-ti-


 
 
Fotogalerie:   Motojaro - Renocar Tuning Brno 2005 od Milana Spurného

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose