Druhé auto do rodiny se stává hitem - i v Česku 12.4.2005 09:11 - tisková zpráva
Společnost AAA AUTO zaznamenala v prvním čtvrtletí roku nový výrazný trend: nákup druhého auta do rodiny. „Zatímco v minulém roce uvádělo kolem 10 % zákazníků, že důvodem koupě je pořízení druhého rodinného auta, letos je to podle našich statistik dokonce už jeden z pěti,“ říká Tomáš Lachout, manažer výkupu a prodeje AAA AUTO a dodává: „Tento trend jistě napomohl i letošnímu raketovému startu jarních prodejů, které nyní dosahují počtu přes 1000 aut týdně.“
Nejúspěšnějším prodejním dnem za letošní rok se stala neděle 3. dubna, kdy se ve skupině AAA AUTO prodalo rekordních 247 vozů. Byl tak dalece překonán loňský rekordní den 17. dubna 2004, kdy se prodalo 194 vozů.
Trend koupě druhého auta do rodiny naznačuje, že se Česká republika postupně přibližuje standardům západních států Evropské unie.
Zároveň se tak vytváří nový, dynamicky rostoucí segment českého trhu s ojetými automobily, o kterém se již několik let hovoří jako o stagnujícím a nasyceném. Toto by mohl být důkaz, že tomu tak není. „Postupný vývoj nové cílové skupiny pozorujeme se značným zájmem už několik let, a proto ji nyní máme už poměrně dobře zmapovanou. Jedná se o skupinu se specifickými požadavky a preferencemi, které vyplývají z nároků na užívání vozu. Na volbu auta má ovšem výrazný vliv třeba i fakt, že těmito vozy jezdí nejčastěji ženy nebo dospívající děti. Tomáš Lachout k tomu dodává: „Obecně je zájem o menší auta jako je Golf nebo Astra s nízkým obsahem, důležitým kritériem je ovšem bezpečnost, ale v tomto případě i estetické vlastnosti interiéru i exteriéru vozu.“
PR
|