Jan Kopecký testoval vůz Škoda Fabia RS Kit Car. Na Pelhřimov 12.4.2005 10:39 - tisková zpráva
První svižné testovací kilometry má za sebou nový vůz Škoda Fabia RS Kit Car, který vznikl v dílnách zlínského Impromatu. V Zádveřicích nedaleko Zlína otestoval vůz Jan Kopecký. Honza s Filipem Schovánkem rovněž nově homologovaný vůz poprvé vyzkouší v soutěži v Rallysprintu Pelhřimov.
Škoda Fabia RS Kit Car pochází konstrukčně ze sériově vyráběného vozu Škoda Fabia RS a pod kapotou soutěžáckého speciálu buší sportovní srdce o obsahu 1.596 ccm.Tento motor koncepčně vychází z přeplňované osmnáctistovky dodávané do vozu Škoda Octavia RS, má ovšem snížený zdvih na 77,4 mm při zachování stejného vrtání 81 mm. Váha vozu se pohybuje na hranici povoleného limitu pro třídu A6. Maximální výkon motoru byl na motorové brzdě naměřen na úrovni srovnatelné s továrními vozy specifikace S1600.
Toto měření bylo prováděno několikrát, neboť naměřený výkon je v porovnání se světovou konkurencí obdivuhodný. Přes skvělé výchozí parametry se i nadále bude pokračovat na vývoji motoru, především na dalším zlepšení průběhu točivého momentu. Ve voze je použita francouzská šesti rychlostní převodovka Sadev, kterou mimo jiné ve svých speciálech používají značky Renault, Citroën a Peugeot. Technické parametry vozu Škoda Fabia RS Kit Car jsou již nyní na velmi dobré úrovni.
O vývoji vozu se začalo přemýšlet zhruba před dvěma lety, kdy vznikla idea přípravy rychlejšího soutěžního vozu než je speciál pro Škoda Fabia Cup. Jednoznačnou volbou byla třída A6. V nové třídě S1600 se tehdy snažil prosadit Volkswagen s vozem Polo a nedala se čekat podpora ze strany koncernu pro vůz Škoda Fabia S1600. Bylo tedy rozhodnuto, že nová soutěžní Fabia bude připravena v souladu s předpisy pro soutěžní vozy Kit Car.
První fáze vývoje vozu je u konce a vůz byl úspěšně homologován k datu 15.dubna 2005 národní homologací. Je podána žádost, aby FAS rozšířil homologaci i pro soutěže Mezinárodního Mistrovství ČR v rally. K rozšíření národní homologace má federace právo, v případě úspěšného vyřízení žádosti by vůz Škoda Fabia RS Kit Car mohl v České republice startovat ve všech soutěžích vyjma Barum Rally.
„Vůz dnes otestoval Jan Kopecký. Honza již má velké zkušenosti s různými vozy a proto padla volba na jeho osobu. Jsme rádi, že nám poskytl získané cenné informace z dnešního testu. Do Pelhřimova jedeme sbírat zkušenosti a ověřit vůz na opravdové soutěži. Bude to první soutěž, proto neočekáváme výraznější úspěch, neboť každý nový vůz prochází svým postupným vývojem.
K homologaci jsme museli vyrobit deset sad dílů. Pokud by se do sériové výroby prosadila vyvíjená Škoda Fabia RS 1.8T, potom by vůz mohl být homologován i pro specifikaci S1600.
Máme v plánu vůz Škoda Fabia RS Kit Car nabízet soukromým týmům a věříme, že vůz bude úspěšný po sportovní i obchodní stránce,“ řekl Vlastimil Brůzl z Impromat Car, který je otcem projektu Škoda Fabia RS Kit Car.
„Auto je velmi pěkné a jsem spokojen i s prvními testy. Je ovšem pochopitelně nutné dále na vývoji vozu pracovat. Nikdo nevyhrává první soutěž a proto i my jedeme do Pelhřimova spíše ověřit některé poznatky ve skutečné soutěži. Já osobně jsem však vozem příjemně překvapen. Myslím si, že by mohl mít před sebou úspěšnou budoucnost. V dnešním testu jsme získali první poznatky, které by mohly vést pro zlepšení konkurenceschopnosti vozu,“ sdělil po testu Jan Kopecký.
Symbolickou jedničku bude mít vůz Škoda Fabia RS Kit Car v Rallysprtinu Pelhřimov (16.dubna 2005) a úkolem posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek bude především získání dalších informací pro vývoj nového soutěžního speciálu Škoda Fabia RS Kit Car.
Martin Bobek, www.eWRC.CZ
|