Nové okruhové octávie testoval i Jan Kopecký 14.4.2005 09:00 - tisková zpráva
Nové octavie už testovaly
Jan Kopecký se netají spokojeností
Pohárové octavie nové generace připravené pro letošní pokračování Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu odkroužily první testovací kilometry. Během posledních dní si trať mosteckého Autodromu Duhové Energie po zimě s novým vozem vyzkoušeli například jezdci stájí Motorsport Kopecký a Internet Express Prima Team.
V pražském Autodružstvu Podbabská, které se stará o technickou podporu poháru, finišují se stavbou posledních vozů. Mnoho stájí už si své stroje odebralo, aby se na nich mohly provést závěrečné úpravy a také jim dodat týmové zbarvení. „Setkání všech účastníků poháru máme naplánováno na příští týden, kdy se zde v Mostě uskuteční společná technická přejímka, první oficiální testování a vozy budou opatřeny jednotnými reklamními polepy,“ řekl zástupce promotérské společnosti Ring Racing Luděk Diviš.
V boxech mezitím mechanici Honzy Kopeckého podle jeho pokynů pracovali na seřizování podvozku nové, zatím jen čistě bílé octavie. „Je to ještě hodně syrové a čeká nás plno práce s nalezením nastavení, ale ten technický krok dopředu je fantastický,“ nechal se slyšet Kopecký junior, který má s čím srovnávat a předchozí typ pohárové octavie zná dokonale. Svědčí o tom také fakt, že mimo jiná ocenění je i držitelem titulu absolutního vítěze poháru z roku 2001.
První časy, které najel po zahřátí motoru a pneumatik, byly zcela srovnatelné s loňskými, které dosahovali nejrychlejší jezdci s předchozím modelem! „A to jsme teprve jenom zkoušeli co vlastně bude potřeba štelovat,“ řekl Honza.
„Hrajeme si s tlumiči, které mají možnost obrovsky variabilního nastavení, hýbeme s odklony, sbíhavostí, se světlou výškou auta, s brzdami a huštěním gum. Prostě s tím, co se v rámci přísného technického předpisu smí měnit. Pocity z toho auta jsou perfektní. Nový silnější motor táhne hned odspoda a bez mezer, velký posun je poznat na nové sekvenční převodovce, která bude od jezdce vyžadovat velice rezolutní chování. Podvozek je skvělý, nezávislé zavěšení zadních kol nemá chybu a auto je naprosto neutrální,“ pochvaloval si Honza, který ale zřejmě nepojede všech pět pohárových víkendů, protože jeho hlavní doménou jsou už od roku 2002 soutěže a angažmá ve Škoda Motorsportu.
Ve středu 20. dubna v Mostě každopádně proběhne oficiální zahájení letošního pohárového roku. Těsně před svým spuštěním je také zcela nová internetová prezentace poháru, která koresponduje s novým modelem vozu i s grafickou podobou všech pohárových materiálů.
První závody v polovině května, které se pojedou právě jako Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekend, budou v Mostě ozvláštněny navíc i tím, že jezdci se zde budou muset učit zcela novou stopu na konci cílové rovinky. Tady byla v souladu s nařízením bezpečnostní komise FIA přes zimu vybudována zcela nová zatáčka, klasická šikana, která vozy výrazně zpomalí před nájezdem do technické pasáže okruhu.
(dum)
|