Drak : 2x stříbro a bronz pro Kart Arenu s dvojicí Peugeotů 307 14.4.2005 15:22 - tisková zpráva
„Drak“ ve znamení vozů Peugeot 2x stříbro a bronz pro Kart Arena Racing Team MČR – „Brněnský drak 2005“, Masarykův okruh Brno: 10. 4. 2005
Původní termín závodu 27. 3. byl pro rozmary letošní zimy zrušen a první závod domácí vrchařské sezóny tak byl posunut o 14 dní. A tak druhá aprílová neděle odstartovala letošní vrchařskou sezónu. Trať závodu vedla tradičně částí Masarykova okruhu proti směru jízdy, délka činí 2435 m a její celkové převýšení je 73,6 m. Letošní vrchařskou novinkou jsou 3 závodní jízdy, které se jedou na tratích kratších jak 3,5 km – to je také případ „Brněnského draka“.
Po sobotním deštivém otevření automotodromu první letošní akcí „Renocar Tuning“ účastníci nedělního závodu s napětím čekali, zda se aprílové počasí umoudří a alespoň nedělní závod do vrchu se pojede bez deštivé kulisy. Nedělní ráno bylo sice chladivé, ale vše nasvědčovalo tomu, že s postupem času vše oschne a půjde o suchý závod.
Skupina Super Production (dále jen SP) se proti loňsku rozrostla o další účastníky a především také o špičkovou techniku. V letošním MČR pojede loňský tovární Peugeot 306 francouzského jezdce Jean-Marc Charvina a také 6válcový vůz BMW 320i, který je také poskládán z továrních komponentů. Takže obhajoba loňského vítězství Kart Arena Racing Teamu v této skupině nebude jednoduchou záležitostí, což potvrdil také první vrchařský podnik sezóny, do kterého se přihlásilo 11 jezdců.
Kart Arena Racing Team zůstal „věrný“ vozům Peugeot 306 a do druhého vozu se podařilo k loňskému vítězi Tomáši Kusému pro letošní sezónu angažovat brněnského jezdce Milana Zahradníčka, který měl možnost vyzkoušet tento vůz v posledním závodě uplynulé sezóny.
Již po prvních tréninkových jízdách se jasně „vyrýsoval“ hlavní soupeř pro jezdce Kart Arena Racing Teamu – tovární Peugeot 306 pilotovaný mladým talentovaným jezdcem Miroslavem Jakešem, který byl nejrychlejší ve skupině SP. Aby mohli jezdci Kusý a Zahradníček pomýšlet na medailové pozice, museli po zimní přestávce zajet ne 2 vyrovnané jízdy, ale 3 vyrovnané a bezchybné jízdy.
Právě první „slabší“ jízda posunula jezdce Kusého na nepříjemnou „bramborovou“ pozici – tedy 4. místo, ale jezdec Zahradníček vybojoval pro Kart Arena Racing Team stříbrnou pozici. Nestačil pouze na tovární vůz Peugeot 306 jezdce Jakeše.
Výsledky 1. závodu MČR sk. SP: 1. Jakeš Miroslav (součet časů 3 jízd 4:06,03), 2. Zahradníček Milan (4:08,71), 3. Los Jiří (4:10,00), 4. Kusý Tomáš (4:10,29), 5. Jerman Martin (4:12,77), 6. Vojáček Petr (4:12,90), 7. Vojáček Lukáš (4:16,63), 8. Samek Martin (4:22,93), 9. Los Jiří jun. (4:27,06), 10. Vacek Oldřich (4:32,37) a 11. Jermanová Gábina (4:34,40).
Protože odpoledne již bylo počasí polojasné a v podstatě jarní, bylo všem jasné, že do druhého závodu lze očekávat zrychlení ve všech skupinách. Ve skupině SP byl pro jezdce Kart Arena Racing Teamu Zahradníčka a Kusého jediný úkol – dohonit konkurenčního Peugeota „tovární krve“.
Jezdec Zahradníček dokázal proti prvnímu závodu v součtu 3 jízd zrychlit o 1,43 sekundy, ale na tovární Peugeot pilotovaný mladým Jakešem to opět nestačilo a tak si odvezl druhý stříbrný věnec. Jezdci Kusému se podařilo vyvarovat drobných chyb a zrychlil proti prvnímu závodu dokonce o 2,96 sekundy, což mu vyneslo o 1 stupínek lepší pozici – tedy bronzový věnec. Za třemi vozy Peugeot na čtvrtého jezdce Lose s vozem Opel Astra OPC „čekal“ propastný cca 3sekundový odstup.
Výsledky 2. závodu MČR sk. SP: 1. Jakeš Miroslav (součet časů 3 jízd 4:03,24), 2. Zahradníček Milan (4:07,28), 3. Kusý Tomáš (4:07,33), 4. Los Jiří (4:10,23), 5. Vojáček Petr (4:10,35), 6. Jerman Martin (4:13,22), 7. Samek Martin (4:16,15), 8. Vojáček Lukáš (4:16,72), 9. Vacek Oldřich (4:25,28) a 10. Jermanová Gábina (4:26,17).
Vrchařský český šampionát pokračuje ve dnech 7. a 8. května v Náměšti nad Oslavou dalším víkendovým dvojzávodem – XXIV. ročníkem „Zámeckého vrchu“, na který Kart Arena Racing Team zve všechny příznivce motoristického sportu.
Tisková zpráva Kart Arena Racing Teamu, v Brně 12. dubna 2005
|