Podle truckerských archivů je nedostižný Gerd Koerber 15.4.2005 15:17 - tisková zpráva
Jednoznačně nejuniverzálnějším pilotem truckové historie je trojnásobný mistr Evropy Gerd Koerber! K tomuto zjištění dospěla v rámci pečlivého studia archivních materiálů editorka Truck Racing Magazine Zuzana Koželková-Fonténová.
Německý jezdec zahájil svou kariéru na voze MAN, na kterém startoval v letech 1988-89 ve třídě do 18 500 cm3, když v roce 1989 skončil celkově druhý. Následující čtyři sezóny pak jezdil ve stejné třídě na závodním speciálu Phoenix-Man, se kterým se v roce 1991 radoval z titulu mistra starého kontinentu. Vrcholný kousek pak Gerd předvedl v sezóně 1993. Její první polovinu totiž odjel ve třídě do 18 500 cm3 za volantem již zmiňovaného speciálu Phoenix-Man, poté však přestoupil do třídy do 14 100 cm3, v níž startoval se závodním speciálem SISU.
Po dvouleté pauze zaviněné těžkým zraněním se Gerd vrátil v roce 1996 do třídy Super Race Truck, na voze MAN si dojel pro celkové druhé místo. O dva roky později pak neodolal vábení v té době ambiciózního týmu DAF, ve kterém setrval až do jeho hořkého konce v roce 1999.
Ani špatná zkušenost s budováním nového týmu neudržela navrátilce Koerbera u MAN dále, než jednu sezónu. V letech 2001-2003 totiž hájil barvy týmu Buggyra, ve kterém získal dva tituly mistra Evropy třídy SRT.
V sezóně 2004 sice plánoval odpočinek, na Nurburgringu ovšem šokoval všechny svým startem se novým závodním speciálem třídy Race Truck Buggyra, na kterém jede i letos. Sečteno podtrženo, v průběhu své kariéry závodil Gerd Koerber ve čtyřech třídách na závodních speciálech šesti různých značek, čímž vytvořil rekord, který zůstane podle všeho stěží překonán.
Buggyra
|