Na mosteckém okruhu se již pilně testuje. Nová zatáčka schválena 16.4.2005 20:57 - tisková zpráva
Novou zatáčku přijeli zkontrolovat inspektoři
S dvoutýdenním skluzem oproti plánům začalo letos na dráze mosteckého Autodromu Duhové Energie běžné testování. Vše bylo závislé na dokončení prací na nové zatáčce na konci cílové roviny a jejich finalizaci pozdržela dlouhá zima. Od posledního březnového týdne už tu ale opět konečně hřmí motory závodních strojů.
„Dlouhá zima nám poněkud zkomplikovala situaci, ale provoz už normálně běží,“ oddychl si generální ředitel AUTODROMU MOST a.s. ing. Pavel Hanka. „Nová zatáčka je dokončena, ale testující jezdci zatím používají starý profil trati, protože šikana nejdřív musela projít schvalovacím procesem ze strany bezpečnostních komisí FIA a UEM a nyní čekáme na vyřízení formalit.
Návštěvy komisařů proběhly v první polovině dubna a po zevrubné prohlídce trati bylo z jejich strany konstatováno, že jsme splnili všechny jejich požadavky a dodrželi projektovou dokumentaci k výstavbě šikany. Dohodli jsme se ale, že nad rámec běžných bezpečnostních opatření navíc vystavíme ještě FIA plot u svodidel v nové šikaně nad opěrnou zdí. Po jeho dokončení bude zatáčka dána do provozu.
Všechno potom bude směřovat k přípravám na první velký podnik sezóny, kterým bude Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekend v polovině května. Tady se veřejnosti v premiéře představí pokračování atraktivního poháru octavií s novým modelem vozu a s novými pravidly. Bude to skutečně hodně zajímavá podívaná, především právě na prostor šikany, kde se všichni jezdci budou muset naučit zvládat zcela nový prvek naší trati. Diváci se tedy mají na co těšit,“ dodal Hanka.
Jeho slova potvrdil mladý pilot Internet Expres Prima Teamu Adam Lacko, který pro letošní sezónu už nebude pravidelně sedlat tahač MAN ve FIA Evropském poháru tahačů, ale s oslnivě žlutou Alfou 156 Super 2000 bude reprezentovat ve světovém šampionátu cestovních vozů. V Mostě v posledních dnech odkroužil několik desítek kol s loňskou týmovou octavií. „S Alfou už jsem trochu testoval na Monze, ale tady se pořád spíš jenom rozehřívám po zimní přestávce, takže šetříme nákladnou techniku,“ svěřil se Adam.
„Novou zatáčku jsem si prohlížel a hodně připomíná právě první šikanu za startem na Monze, ale je to tu mnohem víc utažené. Už se opravdu těším, až se tu začneme učit novou stopu a hledat brzdný bod z maximální rychlosti na cílové rovince. A jsem hodně zvědav jak se tu do šikany budou skládat auta a tahače po startu, to bude hodně zajímavé,“ přemýšlel Adam v boxech. O několik dní později právě na italské Monze při premiéře ve FIA WTCC slavil fantastický úspěch, když druhý závod dokončil na dvanácté pozici mezi jedenatřiceti piloty zvučných jmen
Mezi prvními testujícími se v Mostě na své kapotované rychlé motokáře objevil i český zástupce v Internationale Superracekart Serie Michal Barták, dále Jan Dostál z prestižního poháru octavií, ale také první zahraniční závodníci, většinou ze sousední Spolkové republiky Německo. Jezdci s povděkem kvitovali opravené nerovnosti povrchu v některých místech trati a nově osazené zubaté obrubníky „Valelungy“, které nahradily původní ploché hrany dráhy v dalších exponovaných zatáčkách.
„V půlce dubna jsme přivítali přátele z MSC Bavaria při jejich velké klubové akci, jejíž součástí je mimo jiné Pirelli Cup cestovních vozů, kde bojuje i český Bohemia Racing Team,“ řekl sportovní ředitel mosteckého okruhu Gerhard Ittner.
Další postup prací je poznat i na vznikajícím Polygonu Most, multifunkčním areálu pro výcvik řidičů, který se buduje na diváckém svahu. „Pokračujeme s navážením materiálu na umělý svah, kde bude jedna ze cvičných zatáček, během následujících dní zahájí rakouský dodavatel instalaci hydraulických technologií a stále platí, že první funkční etapu areálu bychom rádi uvedli do provozu letos na konci léta,“ prozradil ředitel Polygonu Most ing. Luděk Diviš.
(15.4. 2005)
Dušan Matouš
http://www.autodrom-most.cz
|