Miroslav Jandík nezačal sezónu nejlépe. V Půchově chce dojet 19.4.2005 08:04 - tisková zpráva
Miroslav Jandík: V Púchově je naší prioritou dojet do cíle
Posádka Miroslav Jandík, Radim Chrastecký s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII se představí na Rallye Matador Tatry v barvách domácího Matador Pneu Sport. Pojede v čele startovního pole Evropského poháru, neboť devětadvacetilelý jezdec ze Štípy na Zlínsku je druhým rokem držitelem priority FIA B.
Jandík začal sbírat zkušenosti na rallyecrossových tratích s pohárovou felicií před deseti lety. Při jeho začátcích v motoristickém sportu mu pomáhal jeho otec, sám úspěšný závodník. V roce 1996 absolvoval první start v rallye. A začátky to nebyly rozhodně lehké. „Přijeli jsme do Vyškova s vozem Škoda Favorit. První rychlostní zkoušku jsme ještě absolvovali, ale na další nám praskl obal převodovky. Podobně jsme dopadli na Barum rallye, kdy jsme opět závodili jen na jedné erzetě,“ vzpomíná Miroslav na krušné začátky. Jeho prvním spolujezdcem byl Jan Vaškovič, šéfredaktor serveru www.autosport.cz. Mladík ze Zlína se v dalším roce objevil na volantem vozu Honda Civic. Začátek této spolupráce opět provázely dětské nemoci, neboť v úvodu sezony nespatřili cílovou rampu. „Na Šumavě jsme skončili na střeše a v Blovicích následně odstoupili pro technickou závadu. Dařilo se nám až v Českém Krumlově, tento závod jsem poprvé absolvoval na sedadle spolujezdce s Radimem Chrasteckým,“ říká Jandík.
Po neveselých začátcích přišly první vavříny. Pro posádku Jandík - Chrastecký to bylo dvakrát prvenství ve třídě mistrovství České republiky s civicem a další titul s integrou. Přesto nejcennější úspěch se váže k sezoně 2003 a k zisku mistrovského titulu ve skupině N, dnes kategorie produkčních vozů. „Již v předchozím roce jsme měli hodně blízko k titulu. Celou sezonu jsme se tahali s Vaškem Arazimem o sekundy. Nakonec v náš neprospěch v konečném účtování hovořilo pět bodů,“ upřesňuje Miroslav. V loňském roce se Jandík na domácích tratích vyskytoval zřídka, neboť absolvoval seriál závodů mistrovství Evropy.
V konečném zúčtování získal cenné páté místo, když o čtvrtou příčku ho v samotném závěru připravil Polák Michal Solowow. „Získali jsme zkušenosti na neznámých tratích, které jsou k nezaplacení. Každá soutěž seriálu mistrovství Evropy má jiný charakter a pro nás se jednalo o zcela neznámé prostředí. Bylo to hodně náročné.“
Úvod letošní sezony Jandíkovi příliš nevyšel a v dosavadních třech podnicích Mezinárodního mistrovství České republiky pouze jednou bodoval. „Ani jedna soutěž se nám nevyvedla. Hned v Rakousku jsme zůstali uvězněni ve sněhové bariéře. Do té doby jsme jeli na Jänner rallye vcelku dobře, soutěž byla velmi náročná na výběr pneumatik. Na Šumavě jsme špatně zvolili pneumatiky, nicméně druhý den jsme stabilně zajížděli druhé, třetí časy v kategorii produkčních vozů. Při Valašské rallye jsme byli spokojeni pouze s páteční etapou, druhý den jsme havarovali a předčasně odstoupili ze třetího místa,“ vzpomíná Jandík.
V plánu posádky Matador Pneu Sport Jandík - Chrastecký je v letošním roce kompletní český šampionát dvoudenních rallye s podporou společnosti Matador a vybrané podniky seriálu mistrovství Evropy. A s jakým cílem nastoupí poslední dubnový den na start Rallye Matador Tatry? „Púchov je pro nás téměř domácí soutěží. Není to daleko od mého bydliště, navíc startujeme v barvách Matadoru, který je hlavní partner rallye. Před dvěma týdny jsem zažil na valašce svou největší havárii.
Uvidíme, co to s námi udělá. Pro nás bude prioritou dojet do cíle, než jet na sto procent a bojovat o nejvyšší příčky. V loňském roce jsme při Tatrách odstoupili na vsetínských rychlostních zkouškách v úvodu prvního dne, takže jsme se do Púchova ani nedostali.“
Není zvykem, aby automobilový pilot vedle závodění úspěšně zvládl vysokou školu. Miroslav Jandík je světlou výjimkou, neboť vystudoval VUT Brno. Titul inženýra získal na strojní fakultě, katedře spalovacích motorů. Ve volném čase si udržuje fyzickou kondici při squashi, tenise, cyklistice nebo spinningu. „Jedná se o jízdu na trenažéru s hudbou. Výborný recept na fyzickou výdrž a námahu. Mohu všem vřele doporučit.“
V Púchove 12. dubna 2005 Roman ORDELT
tiskový tajemník
Rallye Matador Tatry
|