Rallye Sport Promotion na smutné Rallye Pelhřimov se čtyřmi vozy 19.4.2005 19:42 - tisková zpráva
Smutná Pelhřimovská rallye za účasti Rallye Sport Promotion
Krásně připravenou soutěž s velmi pěknými rychlostními zkouškami však zastínila smutná událost. Náhlé úmrtí jezdce Tomáše Vojtěcha. Odešel jezdec, který se nesmazatelným písmem zapíše do historie českého rallyesportu. Pozůstalým touto cestou vyjadřujeme upřímnou soustrast.
Po této události ve čtvrtém testu většina posádek ze závodu odstoupila a soutěž byla zrušená. Nebudeme se proto dnes jako tradičně věnovat rozboru výkonu našich posádek, pouze v krátkosti shrneme fakta.
Rallye Sport Promotion přivezl do Pelhřimova tři vozy a jako host startoval Lumír Firla se Seatem Cordobou WRC.
Po Valašské rallye přijel do Pelhřimova Ludvík Otto s Toyotou Celicou GT4. Na sedadlo spolujezdce usedl místo Renáty zkušený spolujezdec Hynek Středa.
Ludvík nebyl spokojený s příliš měkkým nastavením podvozku ponechaným z Valašské rallye a tomu odpovídaly i časy v první sekci. Po přenastavení v servisu již bylo vše pořádku, avšak další rychlostní zkoušky byly posléze zrušeny.
Další dvojici tvořili tradičně Jirka Rozsypal s Janem Paulikem. V tomto případě tedy nebyla změna ve složení posádky, ale ve volbě vozu. Poprvé zde usedli do produkčního Subaru Impreza WRX STi 04, s kterým se počítá pro celou sezónu. S vozem před závodem ujeli asi dvacet kilometrů a tak rychlý přechod z fordu byl znát na dosažených časech.
Jirka po soutěži řekl: „ Cosworth snese hrubší zacházení a tak jsem měl strach, abych jí příliš neubližoval. Bylo to spíše takové seznamování kdo z koho. Je to výborné auto a určitě to půjde. Soustředil jsem se jenom na chování vozu. Subaru je technika, která se nedá s Cosworthem nijak srovnávat, snad až jen na fakt, že oba vozy mají čtyři kola a volant. Se Subaru nás čeká hodně práce v seznamování s vozem, každopádně je to technika, která by nám měla pomoci dosahovat dobrých výsledků. Ty jsem moc nesledoval, to mě bude zajímat až v Tišnově.“
Posledními zástupci týmu Rallye Sport Promotion byli Ladislav Belinger s Martinem Rérychem tradičně s Felícií. Ti však na konci třetího testu havarovali a velmi vážně poškodili vůz. „Praskl brzdový kotouč a ve vysoké rychlosti jsme vylétli z trati, kde jsme narazili do betonového soklu a zespodu poškodili motor, převodovku, zavěšení kol.“ Komentuje událost Láďa. Start na Autonova rallye Tišnov by však neměl být ohrožen.
|