www.car.cz
 

V novém Octávia cupu bude startovat minimálně osmnáct jezdců
     21.4.2005 08:14 - tisková zpráva


 Účastníci poháru absolvovali tradiční technickou přejímku

 

Technickou přejímku vozů, jejich polepení povinnými reklamami, ale také první společné testování a ladění podvozků. To všechno absolvovali ve středu 20. dubna na mosteckém Autodromu Duhové Energie účastníci Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu 2005. Je to neklamné znamení, že start devátého ročníku nejprestižnější domácí okruhové série se skutečně blíží.

 

Dnešek je pro nás skutečně důležitý,“ řekl šéf Autodružstva Podbabská Vlastimil Brůzl. „Všech čtrnáct vozů, které byly předem objednány jednotlivými týmy, jsme odevzdali novým majitelům přesně podle dohody. Vzápětí se ovšem ozvali další zájemci, takže v našich dílnách pokračujeme ve stavbě několika dalších pohárových speciálů a můžu zaručit, že i ti, kdo si auta objednali na poslední chvíli, je dostanou s předstihem před prvními závody,“ dodal.

 

Jezdci, kteří během dne zkoušeli odkroužit první testovací kilometry, vesměs nešetřili chválou na adresu nového vozu. „Jede to nádherně,“ rozplýval se po první odježděné půlhodině Václav Brejla. „Obrovský rozdíl v chování oproti loňskému modelu, silnější motor, trochu měkčí podvozek, jen budeme muset doladit brzdy. Každopádně se moc těším na závody,“ dodal.

 

Točivý moment motoru, který táhne hned odspoda, ale i novou sekvenční převodovku chválil také Jiří Gottwald, který letos bude hájit barvy Bohemia Racing Teamu. Na předběžné startovní listině se objevila i další jména jezdců známých z předchozích ročníků. Pojede například Jiří Janák, Jan Dostál, Michal Matějovský, Jiří Skula a další. Do poháru se po dvouleté pauze vrací soutěžák Vladimír Berger.

 

Přišla nabídka, kterou jsem rád přijal. Nová octavia je skvělé auto, svezl jsem se pár kol a myslím, že po naladění s ní bude nádherné závodění,“ pochvaloval si. Ne všechny podniky letos pojedou Mladý Štefan Rosina a Jan Kopecký, kteří musí ladit své závodní kalendáře i s jinými disciplínami. Kopecký s fabií WRC v soutěžích a Rosina s Audi A4 ST v okruhovém šampionátu a evropském Pirelli Touring Cars Trophy. V poháru se ale letos objeví také nové tváře. Mladý slovenský jezdec Matěj Prokop, Oldřich Vaníček, Ctirad Hájek a další jména jsou ještě v jednání.

 

„Ano, zima byla dlouhá, ale myslím, že jsme ji nepromarnili,“ pochvaloval si při pohledu na nové octavie svištící po mostecké trati  JUDr. Jiří Gottwald z mladoboleslavské automobilky. „Jezdci dostávají do rukou velice kvalitní nářadí a jsem rád, že oceňují ten technický posun. S velkým zájmem se s okruhovými speciály přijel seznámit také náš tovární soutěžní jezdec Jani Paasonen a s jejich chováním na dráze byl navýsost spokojen. Pohled na to, jak octavii vodil do zatáček, byl fantastický,“ dodal. 

 

Rušno bylo také v hale technické přejímky, kterou postupně prošlo všech čtrnáct vozů. „I když jsou auta vlastně zbrusu nová, mnohé týmy už stihly jejich totální demontáž a zpětnou montáž třeba kvůli lakování karoserie. Kontrolujeme, zda přitom nějakým způsobem hned nezkusili obejít přísný technický předpis poháru,“ vysvětlil Ivan Matoušek, který má technickou čistotu cupu na starosti. „Samozřejmě i letos budeme provádět kontroly, abychom zajistili shodné parametry, pohár je pohár a lidová umělecká tvořivost v něm nemá co dělat,“ vtipkoval.

 

Stejně rušno bylo i u servisního kamionu výhradního dodavatele obutí. „Relativně úzký plášť pro letošní model je hodně citlivý na nastavení podvozku a na způsob jízdy,“ vysvětloval Peter Novosad, šéf MATADOR Pneusportu. „Týmům jsme proto doporučili způsob naladění podvozku a také hodnoty huštění. Pořád platí, že všichni budou muset hledat odvěký kompromis mezi volbou nastavení, huštěním, rychlostí, chováním se k autu a celkovou výdrží pláště. U dvacet centimetrů široké sedmnáctipalcové pneumatiky je prostě ta styčná plocha s vozovkou o něco menší a na to musí jezdci a mechanici neustále brát zřetel,“ doplnil Novosad.

 

Někteří piloti během testovacího dne absolvovali také fotografování v kombinéze, protože těsně před spuštěním ostrého provozu je i nová verze webových stránek poháru, jejichž logickou součástí bude i sekce jezdci. Všechny vozy byly opatřeny polepy povinných reklam partnerů poháru. V areálu mosteckého okruhu se objevil také televizní štáb, který bude letos opět z každého závodu tvořit půlhodinový pořad pro kabelovou a satelitní televizní stanici Galaxie Sport. Záběry z přejímky se tedy objeví v programu sportovního kanálu v rámci dokumentu o prvních závodech ve druhé půlce května. 

 

Letošní pohárový kalendář zahrnuje pět podniků, přičemž první se jede 15. května v Mostě jako nosný závod Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekendu. Na začátku června se pohár představí v Brně ve společnosti monster z DTM a na konci téhož měsíce se jezdci na Masarykův okruh zase vrátí, aby tu závodili v rámci MATADOR GT Challenge. V půlce srpna se pojede zase v Mostě a letošní ročník poháru zde také na začátku září při českém podniku FIA Evropského poháru tahačů skončí.

 

(20.4. 2005)


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose