Český šampionát se pojede v Púchově ve stínu odchodu Tomáše Vojtěcha 22.4.2005 09:15 - tisková zpráva
Český šampionát v automobilových soutěžích se v letošním roce jede pod oficiálním názvem Global Assistance Mezinárodní Mistrovství České republiky v Rally 2005. Kalendář dvoudenních podniků byl rozšířen na devět závodů, přičemž dvakrát české mistrovství zavítá za hranice domácích luhů a hájů.
Začátkem ledna se uskutečnila Janner rally v Rakousku, na přelomu dubna a května je na programu slovenská Rallye Matador Tatry v Púchově. Fanoušci soutěžního automobilového sportu přivítali s radostí další účinkování vozů specifikace WRC v českém šampionátu, i když jim zní pomalu labutí píseň. Pryč jsou minulé roky, kdy se po českých tratích proháněla více než desítka těchto vozů. Letos budeme vídat zhruba pět až šest vozů, které značí současný vrchol automobilových soutěží.
Úřadující mistři České republiky Jan Kopecký, Filip Schovánek uvolnili dobrovolně mistrovský trůn. Pro třiadvacetiletého jezdce z Kostelce nad Orlicí jsou v letošní sezoně prioritou zahraniční starty. Jako záloha týmu Škoda Motorsport se s tovární fábií objeví na několika závodech mistrovství světa, další světové a evropské tratě tratě hodlá brázdit s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Na Rallye Matador Tatry se představí opět za volantem tovární fábie v barvách společnosti Matador. Roman Kresta se pochopitelně letos na domácích podnicích neobjeví, neboť jako dvojka továrního týmu Ford startuje na všech šestnácti soutěžích mistrovství světa.
Velkou šanci získat zpět domácí titul má plzeňská dvojice Václav Pech, Petr Uhel na voze Ford Focus WRC. Úřadující vicemistři republiky podlehli Kopeckému až při závěrečném dějství v Třebíči, a tak návrat na soutěžní Olymp je cílem této dvojice. Pech má k dispozici stále rychlý ford, i když právě na Šumavě ho zradila technika. Otázkou zůstává, jak se mu podaří vyřešit finanční zabezpečení celé sezony.
Úvodní tři podniky ukázaly, že největším Pechovým soupeřem byli liberečtí bratři Štěpán a Tomáš Vojtěchové na vozech Peugeot 206 WRC v barvách OMV Rally Teamu. Bohužel tragická událost na rallysprintu v Pelhřimově zapříčinila, že starší Tomáš se již nikdy nepostaví na start rychlostní zkoušky.
Právě Tomáš Vojtěch vyhrál po dramatickém souboji letošní Šumavu, když dosáhl naprosto shodný čas se Štěpánem. V jeho prospěch rozhodl lepší čas na úvodní rychlostní zkoušce klatovské soutěže. Černým koněm letošní sezony má být zkušený Emil Triner, který se vrátil po anabázi se seatem zpět ke škodovce. K dispozici má bývalý tovární vůz Škoda Octavia WRC, který provozuje plzeňský tým MAX Racing.
V jeho neprospěch hovoří zatím bodový zisk pouze ze SHERON Valašská rally 2005, neboť v Rakousku nestartoval a na Šumavě havaroval. V seznamu přihlášených na Rallye Matador Tatry však Triner překvapivě nefiguruje.
Vedle absolutní klasifikace se napínavé souboje odehrají i v dalších skupinách a třídách. S napětím se očekává především souboj ve skupině A. Dva nadějní čeští jezdci Pavel Valoušek a Martin Prokop se s vozy Suzuki Ignis S1600 přihlásili do mistrovství světa v kategorii Junior WRC (JWRC). Uvidíme, zda zavítají do českého šampionátu pravidelně.
V okolí Púchova však Valouška ani Prokopa neuvidíme, neboť ve stejný termín absolvují další podnik mistrovství světa na italském ostrově Sardinie ve Středomoří. Domácí starty jsou prioritou pro Josefa Petáka, který po loňské výhře ve FIA Evropském poháru a v českém šampionátu si pro letošní rok pořídil Renault Clio S1600, který v loňském roce pilotoval evropský šampión Francouz Jean-Joseph.
Ještě více dramatické boje na rychlostních zkouškách předvedou jezdci v kategorii produkčních automobilů. Na přední příčky pomýšlí téměř desítka jezdců na vozech mitsubishi a subaru. Největší ambice má obhájce titulu Václav Arazim, na domácích tratích se opět objeví předloňský mistr Miroslav Jandík, hodně vysoko myslí Karel Trojan, Jan Votava, Petr Poulík, Jan Štěpánek Miroslav Cais, Pavel Červenka a další.
Černým koněm této kategorie může být Vojtěch Štajf, jenž má k dispozici Subaru Impreza. V čele průběžného pořadí se drží Jan Kopecký na mitsubishi, který absolvoval dva úvodní podniky na produkčním vozidle. Na druhé příčce figuruje Karel Trojan, který před měsícem v okolí Valašského Meziříčí předvedl bezchybný výkon.
Průběžné pořadí Global Assistance Mezinárodní Mistrovství České republiky v Rally 2005 po 3. soutěžích:
Absolutní pořadí:
1. PECH – UHEL (CZ, Ford Focus WRC) 60, 2. Š.VOJTĚCH – ERNST (CZ, Peugeot 206 WRC) 48, 3. T.VOJTĚCH (+) – HORNIAČEK (CZ/SK, Peugeot 206 WRC) 30, 4. KOPECKÝ – SCHOVÁNEK (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 28, 5. MORTL – EDELMANN, RUF (A/D, Mitsubishi Lancer EVO VII, Subaru Impreza WRX STi) 24, 6. TROJAN – ŘIHÁK (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 20, 7. STOHL – MINOR (A, Mitsubishi Lancer) 19, TRINER – HULKA (CZ, Škoda Octavia WRC) 19, 9. GASSNER – THANNHAUSER (D, Mitsubishi Lancer EVO VII) 19, 10. ARAZIM – GÁL (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 19, 11. HARRACH – SCHINDLBACHER (A, Mitsubishi Lancer EVO VI) 15, BAUMSCHLAGER – ZELTNER (A, Mitsubishi Carisma GT ) 15, PROKOP – GROSS (CZ, Suzuki Ignis S1600) 15, 14. BÉREŠ – STARÝ (SK/CZ, Subaru Impreza WRX STi) 12, 15. HIDEG – SZABÓ (H, Mitsubishi Lancer EVO VI) 10.
Produkční vozy:
1. KOPECKÝ – SCHOVÁNEK (CZ, Mitsubushi Lancer EVO VII) 35, 2. TROJAN – ŘIHÁK (Mitsubishi Lancer EVO VII) 28, 3. GASSNER – THANNHAUSER (D, Mitsubishi Lancer EVO VII) 26, 4. ARAZIM – GÁL (CZ, Mitsubishi Lancer EVO VII) 25, 5. BÉREŠ – STARÝ (SK/CZ, Subaru Impreza WRX STi) 15 atd.
Skupina A:
1. PROKOP – GROSS (CZ, Suzuki Ignis S1600) 50, 2. PETÁK – BENEŠOVÁ (CZ, Renault Clio S1600) 30, 3. KUNDRÁT – POLÁČEK (CZ, Škoda Felicia KC 1600) 29, 4. VALOUŠEK – SCALVINI (CZ/I, Suzuki Ignis S1600) 20, 5. TLUSŤÁK – VOLF, NOVÁK (CZ, Citroen Saxo 1.6 KC) 14 atd.
Skupina N:
1. BĚHÁLEK – VOSÁDKA (CZ, Honda Civic 1.6 VTi) 40, 2. J.TROJAN – MAROUŠKOVÁ, TROJANOVÁ (CZ, VW Polo 1.6 GTi) 33, 3. TARABUS – VOREL (CZ, Honda Civic 1.6 VTi) 26, 4. BIČÁK – ŠKLÍBA (CZ, Peugeot 206 KC) 24, 5. KOUKOLA – NOVÁK (Honda Civic Type R) 23 atd.
V Púchově 21. dubna 2005 Roman ORDELT
tiskový tajemník
Rallye Matador Tatry
|