Rallye Bohemia 2005 pojide již na začátku července 24.4.2005 12:32 - tisková zpráva
Již po dvaatřicáté se první červencový víkend vydají z města automobilů Mladé Boleslavi soutěžní posádky na trať populární Rally Bohemia 2005. Tato soutěž se nepřetržitě jezdí od roku 1974, kdy se uskutečnil 1. ročník ještě pod názvem Rallye Škoda.
Za dobu její existence se na Mladoboleslavsku, Liberecku, Jablonecku a Železnobrodsku, kde vedla a doposud vede podstatná část trati, představila řada evropských špičkových posádek a renomovaných soutěžních vozů. Letošní ročník se jede od 1. do 3. července a jeho výsledky se budou započítávat posádkám do Evropského poháru v rallye - východ ( koeficient 10 ), Mitropa rallye cupu 2005 a Mezinárodního mistrovství ČR v rallye. Na startu však nebudou chybět ani historické soutěžní vozy, které zde pojedou rovněž domácí šampionát a Historic Mitropa Cup.
Nezajímavé nejsou ani základní statistické údaje mapující čísla od roku 1974 do roku 2004. Nejdelší trať bylo možné naměřit hned při prvním ročníku - 1800 kilometrů. Naopak nejkratší v roce 2001, kdy měřila 539 km. Automobilové soutěže dělají zejména rychlostní zkoušky a těch bylo nejvíce v roce 1981, plných devětačtyřicet. Nejméně jich co do počtu bylo v letech 2002 a 2003 - třináct. O náročnosti rallye zpravidla napovídá rozdíl mezi odstartovanými posádkami a těmi, které spatřily cílovou rampu. Ten byl na boleslavské soutěži největší v roce 1976. Ze 182 odstartovaných se jich vrátilo do cíle pouze 37!
V tomto roce bylo také převzato nejvíce posádek. Při pohledu do výsledkových listin zjistíme, že nejvíce vozů dojelo do cíle při druhém ročníku v roce 1975 - osmdesát dva. Na účast byl chudý rok 1990, kdy se vlastně "Bohemka" zachraňovala. Z původního termínu byla odhlášena a konala se v nezvyklém podzimním termínu díky několika jedincům, mezi něž patřili například Pavel Janeba a Jan Krečman.Tehdy sjelo ze startovní rampy padesát šest dvojic.
Celkově do rallye odstartovalo 3331 posádek a dokončilo ji 1551. Tedy méně než polovina. Pořadatelé připravili v dosavadních ročnících 914 rychlostních zkoušek. Nejúspěšnějším jezdcem je Roman Kresta, který Bohemku pokořil čtyřikrát. Tři vítězství má na svém kontě Nor John Haugland, který stále na tuto soutěž jezdí.
Dvakrát zvítězili Hubáček, Blahna, Křeček, Droogmans, Ferjancz a Baumschlager. Nejvíce vítězství si v soutěži vydobyla domácí značka Škoda - celkem deset. Šestkrát se radoval Ford a po třech prvenstvích získaly vozy Renault, Audi a VW. Také co do počtu prvenství národností jsou nejúspěšnější domácí. Třináctkrát pilotovali vítězný vůz Češi, pětkrát Belgičané a tři vítězství si odvezli Norové a Italové.
Mgr. Pavel Vydra tiskové středisko RB 2005
|