MČR v závodech na okruzích startuje. Jarní Brno 2005 24.4.2005 12:52 - tisková zpráva
Jarní cena BRNA 2005 (30. dubna , 1. května)
Mistrovství České republiky v závodech na okruzích a další doplňkové závody
Nabitý motoristický sportovní víkend nabízí nejen závody Mezinárodního mistrovství České republiky, ale také závody rakouského šampionátu a atraktivní mezinárodní seriály. O mistrovské body do našeho domácího šampionátu se bude bojovat v Divizi 3, tedy klání Národní formule 1400, obohacené o Formuli König do 1400 ccm. A samozřejmě vyjedou na trať i "plechová auta", tedy cestovní a sportovní vozy Divize 4. na programu bude i vytrvalostní závod Divize 4. V závodech této divize se můžeme těšit na celou řadu atraktivních vozů, Mercedesy DTM, Porsche GT3, BMW a další. Zatímco ve formulových závodech uvidíte jak celou řadu našich známých pilotů, tak i naše mladé talenty, kteří mají svoji sportovní kariéru teprve před sebou, v závodech "plechových aut" se představí hlavně zkušení matadoři.
V rámci Jarní ceny se v Brně utkají i jezdci Volkswagen Castrol Cupu, který se jezdí v zemích Evropské unie a závodí se s identickými vozy VW Golf 2.0 TDI páté generace. Celý seriál se pojede na okruzích v Poznani, Kielce, brně, na Lauzitzringu a Oscherslebenu. Závod má délku 40 minut + jedno kolo a mezi 10. a 30. minutou je prostor na výměnu kol. Absolutní vítěz série získá na konci sezóny hlavní cebu VW Golf V TDI.
Naši sousedé z Rakouska přiváží do Brna závod cestovních vozů TCCA, neboli Touring Car Challenge Austria. V tomto poháru se závodí s vozy o obsahu do 2000 ccm a ve startovním poli najdete i několik dieselů.
Pro mnoho motoristických fanoušků může být velkým magnetem Hist-Cup Austria 2005, tedy závod historických cestovních a sportovních vozů. Tento pohár je vypsán pro vozy celkem tří kategorií, "klasické" veterány podle FIA přílohy K, což jsou cestovní a sportovní vozy vyrobené do roku 1971. Rakouský promotér ale vypsal i další zajímavé kategorie, "volní" historici do roku výroby 1981 a "Young-timers" z let 1982 - 1991. opravdu početné startovní pole čítá přes 50(!) jezdců a všechny tři kategorii pojedou samozřejmě společně.
Díky tomuto atraktivnímu seriálu nostalgicky zavzpomínáme na vrcholné roky evropského šampionátu cestovních vozů, nebo i na zlatou éru sportovních vozů v Le Mans a dalších velkých světových závodech. Ve startovní listině najdete celou řadu klasiků i unikátů a můžete se těšit na stroje Alfa Romeo GTA, Bizzarini, BMW 3.0 CSi, BMW 2002 Ti, Chevrolet Corvette, Ford Escort RS, Ford Capri RS, Ford Cortina Lotus, Ford Mustang GT, Lotus Elan, Mini Cooper, NSU TT, Opel Ascona GTE, Opel Kadett GTE, Porsche 911 nebo Shelby Cobra. Za volanty těchto velmi rychlých veteránů se objeví nejen pyšní sběratelé, ale i celá řada bývalých závodníků nebo soutěžních jezdců.
Všem těm, klteří považují za vrchol sportovní prototypy, jsou určeny závody Sports Car Challenge. Již devátá sezóna této série ukazuje, že sportovní prototypy stále žijí a nejen v Le Mans a v Americe, ale i tady ve střední Evropě. Zakladatel šampionátu, Rakušan Walter Pedrazza, byl sám vynikajícím závodníkem a stal se i výrobcem sportovních vozů této kategorie. Pestré a početné startovní pole je rozděleno do čtyř divizí, které lze stručně popsat jako velké prototypy, malé protoypy, velké formule a malé formule.
Bude se určitě na co dívat!
PR, Automotodrom Brno
Startovní listiny najdete na jiných místech
|