Vedoucí Peugeot připraven k tvrdému boji na Sardinii 25.4.2005 08:59 - tisková zpráva
Rallye Italia - Sardinia (28.4. – 1.5. 2005)
Peugeot připraven k tvrdému boji na Sardinii
Pátý podnik šestnáctidílného seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích přivede posádky na Sardinii, k prvnímu podniku ze série čtyř drsných šotolinových soutěží kolem Středozemní moře. Marcus Grönholm a Markko Märtin na něj vyrážejí z velmi dobrých pozic v hodnocení šampionátu jezdců. Tým Peugeot bude hájit průběžné vedení v hodnocení značek.
První část sezóny 2005 se pro Peugeot Sport vyvíjela v pozitivním duchu. Před druhým Citroënem má francouzský tým náskok dvanácti bodů a třetí Subaru na něj ztrácí patnáct. Peugeot by rád přidal do sbírky pátý světový titul a pak přesměroval své aktivity do jiného sportovního odvětví. Zatím se tento cíl jeví jako reálný. Markko Märtin a Marcus Grönholm jsou třetí resp. pátý v hodnocení jezdců a patří do skupiny pěti pilotů, kteří se na čele šampionátu ostatním poněkud vzdálili. Posádky Peugeotu podávají v dosavadním průběhu sezóny vyrovnané a spolehlivé výkony. Ve čtyřech letošních soutěžích dojely sedmkrát z osmi startů na bodovaných pozicích. Po čtyřech umístěních na stupních vítězů by bylo příjemné korunovat dosavadní výkony vítězstvím. Zatím byl Marcus Grönholm dvakrát druhý (Mexiko a Nový Zéland) a Markko Märtin jednou druhý (Švédsko) a jednou třetí (Mexiko).
Peugeot Sport by tedy rád na Sardinii získal první vítězství letošní sezony a tomuto cíli podřídil jak další vývoj 307 WRC, tak pneumatik, které budou hrát v průběhu soutěže rozhodující roli. Pirelli si v minulém ročníku Italské rallye připsalo na své konto vítězství, což je před startem do letošní soutěže dobrým signálem…
Italská rallye se jela na Sardinii jako součást mistrovství světa poprvé v říjnu roku 2004. V předchozích letech se italská část šampionátu odbývala na asfaltových tratích v okolí San Rema. Letos se tedy pojede na Sardinii podruhé a protože se soutěž přesunula na dubnový termín, mohlo by na účastníky čekat teplé počasí. Druhý největší středomořský ostrov proslavilo především luxusní středisko Porto Rotondo, které bude hostit slavnostní startovní ceremoniál i cíl soutěže. Trať samotného podniku prošla množstvím změn. Rychlostní zkoušky byly v loňském roce velmi úzké a zatáčkovité, letos by měl být jejich charakter poněkud odlišný.
V roce 2004 dojel na Sardinii Marcus Grönholm po technických problémech na sedmém místě. Na posledních dvou soutěžích vystoupal Fin až na stříbrnou příčku a je mu jasné, že špičkový výsledek v Italské rallye by jeho šance na světový titul hodně vylepšil. “Byl jsem rád, že jsem si z Nového Zélandu vezl pěkný příděl cenných bodů, ale samozřejmě jsem byl i trochu zklamán, protože jsem znovu nebyl schopen bojovat o vítězství. Je ale dobré, že můžeme počítat se spolehlivostí našeho vozu. Na Novém Zélandu nám k boji o vítězství něco chybělo a jsem zvědav, jak konkurenceschopní budeme na italských tratích. Rychlostní zkoušky jsou totiž od těch novozélandských hodně odlišné. Od poslední soutěže jsme na voze hodně pracovali, takže…“
Markko Märtin měl na loňské soutěži méně štěstí než Marcus Grönholm. Poslední den musel po problémech s motorem odstoupit ze třetího místa. “Letošní ročník soutěže se jede v jiném ročním období a také většina rychlostních zkoušek je zcela nová. Teprve na místě uvidíme, co nás čeká. Jedno vím ale určitě - v loňském roce byly pneumatiky Pirelli výborné a to je povzbudivé. Osobně jedu pro tolik bodů, kolik jen bude možné získat a také se chci opět trochu více sžít s vozem. Poslední den Rallye Nový Zéland jsem poněkud změnil svůj styl řízení a bylo to lepší. Chceme se i nadále zlepšovat a co nejlépe bránit pozice, na kterých se my i tým v obou šampionátech zatím nacházíme.“
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication,
|