Krestu čeká další neznámá světová soutěž - Sardinie 27.4.2005 17:57 - tisková zpráva
Rally Italia Sardinia hlásí po dvou zaoceánských soutěžích návrat světového šampionátu rallye zpět do Evropy. Roman Kresta s Janem Možným budou při svém premiérovém startu v Itálii bojovat o body pro tým BP-Ford.
Rally Italia Sardinia hlásí po dvou záoceánských soutěžích návrat světového šampionátu rallye zpět do Evropy. Roman Kresta s Janem Možným budou při svém premiérovém startu v Itálii bojovat o body pro tým BP-Ford.
Český jezdec na Sardinii dosud nestartoval, ale chybějící zkušenosti by neměly být velkým handicapem, protože organizátoři udělali proti loňské premiérové soutěži velké změny. Více než 75 % rychlostních zkoušek v drsném prostředí hor na severu ostrova ve Středozemním moři bude zcela nových, pořadatelé se snažili najít, širší a rychlejší cesty. Znalosti získané v roce 2004 proto budou hrát minimální roli a pětidenní test před soutěží umožnil Toni Gardemeisterovi i Krestovi dobře poznat charakteristiku cest na Sardinii.
Letos se italská světová rallye jede v první polovině sezony. Největší část cest představuje štěrk na tvrdém podkladu, ale po projetí prvních jezdců můžou být drsnější, odhalené kameny jsou připraveny způsobit škodu. Jarní čas na ostrově může také přinést nepředvídatelné počasí a týmy musí očekávat déšť, který může zásadně změnit podmínky a tím i volbu pneumatik.
Tým BP-Ford bude usilovat o prodloužení rekordní série bodových zisků, která čítá 48 nepřetržitých závodů světového šampionátu, kdy Ford Focus RS World Rally Car dojel na bodech, což je neobyčejný punc rychlosti a spolehlivosti. Tato série začala v roce 2002 v Monaku a je nejdelší v historii šampionátu.
Roman Kresta mohl po nehodě před rallye Nový Zéland znovu rychle získat jistotu při testech na Sardinii. „První den ráno jsem jel trochu opatrněji, ale brzo jsem získal pro Focus správný cit a po třech dnech práce si věřím. Nehodu jsem vymazal z paměti,“ říká Kresta. „Jeden den jsem zkoušel odlišná nastavení, další den jsem pracovali na nastavení diferenciálu a jeden den byl věnován testům pneumatik Michelin. Na jedné sadě jsem odjel bez problémů 72 km, což je pro tuto rallye povzbuzující. Těžko říci, které nastavení je nejlepší, protože jsem tady nikdy nejel, ale nyní cítím, že vím, jaké cesty můžeme očekávat.“
„Mým cílem je poznat rychlostní zkoušky, protože to je pro mě nová soutěž. Nebudu riskovat a budu se soustředit na vylepšení mých znalostí. Čím více zkušeností získám v jednotlivých erzetách, tím více z toho budu v budoucnu profitovat, ale zároveň chci získat body pro tým BP-Ford,“ dodává Kresta.
Trasa rallye
Základnu rallye opět tvoří Olbia na severovýchodě ostrova, rychlostní zkoušky vedou v divokých horách na jihu a západu. Vzhledem k úsilí najít širší a rychlejší cesty provedli organizátoři velké změny a 78 % trasy je nových. Deset ze 17 erzet je zcela nových a jen jedna je zhruba stejná jako v roce 2004. Luxusní resort Porto Rotondo na nádherné pobřeží Costa Smeralda bude hostit ve čtvrtek večer slavnostní start a v neděli večer cíl. Zbytek soutěže se bude točit kolem nového servisu v srdci Olbie.
Úvodní etapa zavede soutěžící na jih na svahy Monte Tempilora a Punta sa Donna a přírodního parku Monte Olia. Základ druhé etapy leží dále na západ v horách Monte Lerno a se 144,01 km je nejdelší. Zahrnuje dva průjezdy 38,77 km dlouhé zkoušky Tandalo, která je nejdelší v celé rallye. Poslední etapa je nová a je položena kolem historického města Tempio Pausania.
Všechny zkoušky se až na jednu výjimku jedou dvakrát a jezdce čeká 350,03 km rychlostních zkoušek na celkové trase 1192,28 km
BPA
|