|
Motory pro Octávia cup repasují profíci u Michla tisková zpráva
PŘÍPRAVA OSMÉHO ROČNÍKU POHÁRU FINIŠUJE
REPASOVANÉ MOTORY MAJÍ VYŠŠÍ VÝKON
V rámci technických příprav na letošní ročník nejlepší domácí okruhové série probíhá pravidelná repase pohárových vozů. Zatímco karoserie, brzdy, podvozkové skupiny a rychlostní skříně si týmy po náročné sezóně dávají do pořádku vlastními silami, znovuoživení hnacích agregátů probíhá za poněkud jiných podmínek.
Právě motory patří mezi ostře sledované prvky při technických kontrolách v Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, v němž se dbá na maximální identičnost vozů. Dá se připomenout, že proti nepovoleným zásahům jsou všechny motory opatřeny zámky a plombami a kontrola jejich neporušenosti je nedílnou součástí každé prohlídky, kterou provádí techničtí komisaři. Důkladná repase motorů proto probíhá v kuřimské společnosti Michl Motorsport, odděleně od ostatních prací.
V druhé půlce února zde byl na revizním a konzultačním dni technický komisař FAS AČR Ivan Matoušek, který má technickou stránku poháru octavií na starosti. S ním byli v Kuřimi také zástupci RING PROMOTION RACING s.r.o., promotérské společnosti, jež zajišťuje celkovou organizaci seriálu. "Součástí repase je celá řada úkonů," řekl Matoušek. "Nezbytná je totální demontáž motorů, pak probíhá kontrola sedel ventilů, lehké úpravy pístů, zarovnání hlavy válců a mnoho dalších prací. Na základě loňských zkušeností jezdců došlo i k úpravě softwaru řídící jednotky, aby se zlepšila startovatelnost motorů za studena. Každý agregát je pak podroben testu na motorové brzdě. Cílem je, aby naměřené výkony byly maximálně vyrovnané a protože práce jsou prováděny přesně podle dohodnutých postupů, rozdíly se pohybují do jednoho procenta. Navíc je znatelné i malé zvýšení výkonu oproti loňskému stavu, protože některé komponenty jsou zcela nové," vylíčil Ivan Matoušek.
"Také ze strany promotéra je hodnocení dosavadního průběhu repasí pozitivní," řekl Luděk Diviš z RPR. "Přesvědčili jsme se, že vše probíhá na profesionální úrovni a jezdci se budou moci na nové motory bez obav spolehnout. Jednali jsme také se zástupcem oficiálního úpravce pohárových vozů Vlastimilem Brůzlem z Autodružstva Podbabská. Máme potvrzeno, že i letos bude zajištěna kompletní dodávka všech náhradních dílů. Všechny smlouvy s dodavatelskými firmami byly uzavřeny v dostatečném předstihu a neměl by tedy hrozit žádný problém," dodal Diviš.
tisk info
|
|