DTM i s šampionem F1 Häkkinenem zamíří zhruba za měsíc do Brna 28.4.2005 13:03 - Pavel Jelínek
První červnový víkend se bude na Masarykově okruhu konat motoristický svátek, do Brna znovu zamíří populární šampionát DTM. Proti loňsku je ještě nabitější startovní pole, nejblyštivější hvězdou je dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen.
Loňská novodobá premiéra DTM v Brně dopadla velmi příznivě, dramatické souboje a korunovaci nového šampiona Mattiase Ekströma vidělo 35 000 diváků, což je druhé nejvyšší číslo při premiéře DTM mimo území Německa. Agentura BPA sport marketing se nakonec i letos dohodla s promotérem šampionátu společností ITR na uspořádání závodu. Čeští fanoušci se mohou těšit nejen na větší startovní pole, ale také nabitější jezdeckou sestavu.
Přichystána bude také řada doprovodných atrakcí. V loňském roce vystoupila na závodním okruhu kapela Support Lesbiens, první česká Superstar – Aneta Langerová a diváci volili Miss DTM. Součástí víkendu byla i páteční taneční párty v Boby centru pod taktovkou Leoše Mareše.
Co je DTM ?
Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) je seriál závodů cestovních vozů, který v současné době patří po formuli 1 k jedněm z nejnavštěvovanějších závodů. Navazuje na Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM), který vznikl v roce 1984, v roce 1995 se stal součástí International Touring Car Championship (ITC) pod vedením FIA a v roce 1996 zanikl. V roce 1999 byl oznámen vznik nového seriálu DTM označovaného DTM 2000, již bez účasti FIA.
V letošním na startovním poli najdeme nově čtyři automobilky, k tradičním německým značkám Mercedes-Benz, Audi a Opel se připojí MG. Britská automobilka MG nasadí dva vozy ZT poháněné motorem Zytek. MG Rover už v DTM závodil v osmdesátých letech, kdy dvakrát těsně skončil druhý a v roce 1986 pro něj Kurt Thiim vybojoval mistrovský titul.
K atraktivnosti těchto závodů jednoznačně patří hvězdy formule 1. Stále rostoucí popularita DTM neunikla ostříleným harcovníkům ani dravému mládí. Největší jménem je bezesporu Häkkinen, který v DTM obnoví svou závodní kariéru, jako tým si pochopitelně vybral na základě předchozích vazeb Mercedes. Rovněž Audi ulovilo v podobě Allana McNishe zkušeného jezdce velkého formátu. Dravé mládí prezentuje loňským šampion evropské série F3 Jamie Green, který nastoupí u Mercedesu.
V jezdeckém poli zůstává většina hvězd loňské sezony: Mattias Ekström, Gary Paffett, Jean Alesi, Tom Kristensen, Bernd Schneider, Heinz-Harald Frentzen a další. Chybět bude Christijan Albers, který letos závodí ve formuli 1 a ukázal tak, že i DTM je jednou z možností, jak proniknout na vrchol automobilového sportu.
Výrazných změn doznal proti loňskému roku rovněž kalendář závodů, který byl rozšířen o jeden podnik na celkový počet 11. Vedle tradičních bašt seriálu, jako je Hockenheim, či Norisring se do kalendáře dostal také klasický okruh v belgickém Spa, či nový německý okruh Lausitzring, který je na řadě na přelomu dubna a května v termínu Jarní ceny Brna. Úplnou novinkou jsou závody na novém okruhu v Instanbulu a v ulicích francouzského Avignonu. Původně plánovaná Moskva letos z kalendáře vypadla.
BPA + PJ
KALENDÁŘ ZÁVODŮ
17.04.2005 Hockenheimring Baden-Württemberg 4,574 km
01.05.2005 EuroSpeedway Lausitz 4,534 km
15.05.2005 Spa Francorchamps 6,968 km
05.06.2005 BRNO 5,403 km
26.06.2005 MOTOPARK Oschersleben 3,667 km
17.07.2005 Norisring 2,300 km
07.08.2005 Nürburgring 3,629 km
28.08.2005 Circuit Park Zandvoort 4,300 km
18.09.2005 Avignon
02.10.2005 Istanbul 5,380 km
23.10.2005 Hockenheimring Baden-Württemberg 4,574 km
Program - DTM Brno 2005:
Přidružené závody
ADAC BMW Junior Cup F3000 Italia Škoda Octavia Cup
Doprovodný program bude k dispozici později.
Přesný časový plán bude k dispozici později.
www.bpa.cz, www.dtm.de
|