Aral představuje nový olej pro užitkové automobily 5.5.2005 07:56 - tisková zpráva
Vysoce výkonný olej - nízké emise · Nový olej Aral Mega Turboral LA 10W-40 vyhovuje emisním požadavkům normy Euro IV · Delší životnost motoru a nižší spotřeba vylepší hospodaření přepravců
Cena pohonných hmot je důležitá pro každého majitele automobilu, ovšem pro provozovatele užitkových vozů - automobilové přepravce - je to doslova otázka bytí a nebytí, protože výdaje za pohonné naftu a benzin tvoří největší část jejich provozních nákladů. Není divu, že každý racionální podnikatel hledá jakoukoli možnost, jak spotřebu PHM snížit.
Vedle notoricky známých faktorů, jakým jsou např. dokonale seřízený motor, správně ošetřené pneumatiky a rozumný způsob jízdy, se zejména v poslední době dostávají do popředí zájmu i oleje, které mohou přispět ke snížení třecích ztrát motoru a tím i ke zvýšení jeho hospodárnosti.
Aral má speciálně pro tento účel připravený olej Aral Mega Turboral LA 10W-40. „Jde o vysoce jakostní olej, jehož charakteristickými rysy jsou vynikající mazací schopnosti, dlouhé výměnné lhůty a schopnost snížit spotřebu motorů až o několik procent,“ říká Ing. Milan Šimánek, technický poradce společnosti Aral ČR, a.s.
Vznětovým motorům je často vyčítána vysoká produkce drobných pevných částic (de facto sazí) ve výfukových plynech. Legislativa proto výrazně zpřísňuje emisní limity a v návaznosti na to musí i producenti motorových olejů připravovat takové oleje, které budou obsahovat jen minimum pevných částic. „Cestou k dosažení přísných emisních limitů je zavádění aditiv s nízkým množstvím popela,“ vysvětluje Milan Šimánek.
Nový olej Aral Mega Turboral LA 10W-40 je vyroben speciální technologií Aral-Synthese, díky níž vyhovuje emisním požadavkům normy Euro IV, která snižuje povolený obsah pevných částic z původních 0,10 g/kWh na pouhých 0,02 g/kWh. Olej Aral Mega Turboral LA 10W-40 se řadí do skupiny „Low SAPS“ olejů, tedy mezi oleje s nízkým obsahem popela, fosforu a síry. Nejnovější aditivační technologie Aral-Synthese, použitá při výrobě oleje Aral Mega Turboral LA, navíc udržuje motor dlouhodobě čistý a výrazně tak omezuje jeho opotřebení.
Během dlouhodobých testů docilovali někteří přepravci při používání vysoce kvalitních olejů Aral Mega Turboral úspory paliva ve výši čtyř i více procent. „Na první pohled malá úspora se zejména provozovatelům větších flotil automobilů při zohlednění vysoké ceny pohonných hmot a obvykle značného počtu najetých kilometrů zúročí v podobě velmi podstatného vylepšení ekonomické bilance celého podniku,“ říká Milan Šimánek.
K nesporným výhodám moderních syntetických olejů řady Aral Mega Turboral patří také schopnost rychlého promazání celého motoru i při spouštění za nízkých teplot. Tzv. studené starty totiž zásadním způsobem ovlivňují opotřebení a životnost motoru – jeden studený start motoru s méně kvalitním olejem, který není schopný rychle promazat i okrajové periferie agregátu, zejména jeho rozvodového systému, představuje stejné opotřebení jako ujetí mnoha tisíc kilometrů.
„Zdánlivá úspora při používání levnějších, méně jakostních olejů se potom může majiteli automobilu v dlouhodobějším horizontu těžce nevyplatit – o něco málo vyšší investice za olej vyšší jakostní třídy se poměrně rychle vrátí v podobě nižší spotřeby a dlouhé životnosti motoru,“ argumentuje Milan Šimánek.
Olej Aral Mega Turboral LA 10W-40 je speciálně navržen pro mazání čtyřdobých vznětových motorů Euro IV MAN a Mercedes-Benz užitkových vozidel (nákladní automobily, autobusy) a splňuje výkonové specifikace Mercedes-Benz Blatt 228.5, Blatt 228.51, MAN M3477, M3277 pro CRT (TM), Renault RVI RXD.
PR
|