Zdeněk Gróman dosáhl v Itálii historického úspěchu 5.5.2005 18:10 - tisková zpráva
S velkým očekáváním odjížděl tým KVS racing do italského Sarna, kde druhým závodem pokračoval seriál italského otevřeného mistrovství. Zde dosáhl Zdeněk Gróman ve třídě ICA-J historického úspěchu, když dvěma vítězstvími v rozjížďkách jako první Čech vybojoval „pole position“. Tuto skutečnost několikrát pořadatelé zmínili a potvrdili tím, že Zdeněk neušel pochopitelné pozornosti motokárových odborníků.
Zdeněk Gróman dosáhl v měřeném tréninku skvělého pátého času. V první rozjížďce sice vyhrál Francouz Charles Pic s Birelem, ale ten byl ze závodu vyloučen kvůli nedodržení technických předpisů a tak se stal vítězem Zdeněk Gróman s Maranellem, který vyhrál i svoji druhou rozjížďku. Do finále tedy Zdeněk Gróman odstartoval z prvního místa. Dlouhý finálový závod na 25 kilometrů dokončil jako čtvrtý. To je velmi kvalitní výsledek, ale radost z úspěchu vystřídalo po závodě zklamání.
Zdeněk měl totiž na dosah historický úspěch, v Sarnu měl závod rozjetý minimálně na stupně vítězů a mohl pomýšlet i na stupínek nejvyšší! A taková šance se už také nemusí opakovat… Samozřejmě nejvíce „neproměněná“ šance mrzela samotného Zdeňka. Ten jezdil téměř celou finálovou jízdu na druhém místě, ale před výjezdem na rovinku zvolil chybně delší stopu a na konci dlouhé rovinky měl menší rychlost a útoku neodolal…
„Zdeněk Gróman podal po celý víkend vynikající výkon, bohužel drobná chyba v samotném závěru finálové jízdy připravila Zdeňka o umístění na stupních vítězů. Celý tým to velmi mrzelo, i když je samozřejmě i čtvrté místo vynikajícím výsledkem. V Itálii se potvrdilo, že se Open Masters zúčastňují ti nejlepší piloti a každá drobná chyba je okamžitě potrestána,“ řekl po závodě vedoucí týmu Jan Straka.
Tomáš Pivoda potvrdil pověst pilota, kterého se pevně drží smůla. Během volných tréninků dosahoval časů srovnatelných se Zdeňkem Grómanem. V měřeném tréninku zajel patnáctý čas šest desetin vteřiny za finským pilotem Mathiasem Lainem z továrního týmu Maranello, který s motorem Parilla připraveným českým týmem KVS racing dosáhl v měřeném tréninku nejrychlejšího času.
V první rozjížďce se Tomáš probojoval až na dvanácté místo, ale po kolizi se soupeřem se ohnula zadní osa i s rozetou a vlivem nadměrného napínání řetězu opět prasklo kolečko spojky a poškodilo motor. Do druhé rozjížďky startoval Tomáš ze zadních pozic a dokázal dokončit jízdu na šestnáctém místě, ale součet obou jízd na přímý postup do finále nestačil. Vlivem různých komplikací skončilo v opravné jízdě mnoho vynikajících pilotů.
Tomáš se snažil o postup do finále poměřit například s již zvučnými jmény Megensdorf (D), Mehri (E), Bradley (GB), Zampieri (I), Alcaraz (E). Tomáš se dokázal probít na sedmé místo a v souboji o šesté postupové místo mu opět prasklo kolečko spojky. To je v tuto chvíli neřešitelný problém motorů Parilla, který provází všechny piloty bez rozdílu.
Michal Procházka se tentokrát v Itálii příliš nesvezl. Provázely jej neustálé technické problémy téměř v každé jízdě. Ve volných trénincích však několikrát dosáhl velmi pěkných časů. Například v posledním volném tréninku zajel čas 1:03,4 (pro srovnání Gróman 1:02,8; Pivoda 1:03,3; Panáčková 1:03,6). Bohužel si Michal vybral tentokrát obrovskou smůlu, ale prokázal vzrůstající tendenci a pouze technické problémy mu zamezily prokázat zlepšení i v rozjížďkách.
S „velkou stovkou“ se poprvé v letošním seriálu Open Masters představil lotyšský pilot Kristaps Méters. V měřeném tréninku dosáhl patnáctého času. Bohužel v první rozjížďce absolvoval pouze pět kol a byl klasifikován na 27.místě. Smůla provázel Kristapse i ve druhé rozjížďce. V opravné jízdě ovšem nasadil ke spanilé jízdě. Dokázal se probojovat na postupové místo. Potom ovšem přišla taktická hrubka. Místo aby si pošetřil motor, „našroubkoval“ karburátor obráceně a zadřel motor…
Ve třídě ICC startoval v barvách KVS racing Adam Janouš. Ten se zúčastnil letošního prvního závodu a hned se pustil do boje se světovou špičkou. Jelikož bylo na dráze hodně „gumy“ kvůli vysoké teplotě vzduchu (35 stupňů Celsia) i trati, nedařilo se zpočátku správně trefit nastavení podvozku. Je třeba si uvědomit, že na asfaltu bylo „nagumováno“ zhruba z použitého tisíce pneumatik a trať opravdu „lepila“. Adam dosáhl ve své skupině sedmnáctého času v měřeném tréninku.
V první rozjížďce byl rovněž sedmnáctý, jízdu dokončil po kolizi bez chladiče motoru. Ve druhé rozjížďce Adam výrazně zrychlil a v cíli byl klasifikován jako devátý. Ve finále však dokončil pouze dvě kola, protože mu praskla nádrž paliva a Adamova motokára zůstala stát bez benzínu.
S motory připravenými v dílnách KVS startovali i tovární piloti italského týmu Maranello. Francouz Jules Bianchi s motorem Maxter dosáhl v měřeném tréninku 16.času, když už během měřeného tréninku zadřel motor. Brit Ben Hanley s Parillou byl sedmý. Ben se podle očekávání probojoval do finále, kde dokončil na čtvrtém místě.
Až na vynikající výsledek Zdeňka Grómana nelze považovat v žádném případě vystoupení týmu KVS racing za úspěšné. Určitě se čekaly lepší výsledky. Potěšující je ovšem fakt, že po dvou závodech Open Masters patří Zdeňkovi Grómanovi skvělé třetí místo!
Open Masters pokračuje i za účasti pilotů KVS racing třetím podnikem 29.května 2005 na trati v Muro Leccese.
www.KVSracing.cz
|