Úspěšné vystoupení Mirka Jandíka na Rallye Matador Tatry 5.5.2005 18:56 - tisková zpráva
Při čtvrté soutěži mezinárodního mistrovství České republiky Rallye Matador Tatry v Púchově nechyběl Miroslav Jandík, ačkoliv prodělal o měsíc dříve nepříjemnou havárii na Valašské rally. Posádka Jandík - Chrastecký, jedoucí pod hlavičkou týmu Matador Pneusport, však musela startovat s náhradním lancerem osmé evoluce od Milana Lišky, protože jejich vůz ještě nebyl opraven. Přesto dosáhla cíle na výborném čtvrtém místě v nabité kategorii produkčních vozů, pouhých sedm sekund za úřadujícím mistrem Václavem Arazimem.
„Nejedná se o verzi MR, takže vůz je velmi podobný tomu našemu Mitsubishi Lancer Evo VII. Rozdíly jsou v sériové pětistupňové převodovce. Já používám bezsynchronní skříň s přímými zuby. Musel jsem proto řadit za pomoci spojky. Na některých úsecích by přišla vhod i delší šestistupňová převodovka, která se dá u „osmičky“ namontovat.
Největší změnou byl podvozek. Milan preferuje měkčí nastavení než na které jsem zvyklý já, navíc jsou ve voze instalovány tlumiče Ohlins, zatímco já dávám přednost značce Reiger. Sériová nádrž má menší objem, ale na druhou stranu je umístěna pod podlahou a snižuje těžiště,“ porovnával oba vozy zlínský jezdec, který oslaví v pondělí třicáté narozeniny.
Miroslav Jandík patřil k nejpilnějším jezdcům pátečního testovacího úseku shakedown testu, přesto dolaďoval podvozek ještě v sobotu při vlastní soutěži. Na nejdelší dvaadvacetikilometrové RZ7 měl bohužel defekt pneumatiky. I když ztratil jen pár sekund, v nedělním finále mu při dohánění Arazima citelně chyběly.
„Po první etapě jsme byli v evropském poháru celkově pátí a od třetí příčky v produkčních vozech nás dělilo 26 sekund. V neděli se nám dařilo ztrátu na svého tradičního rivala Václava Arazima snižovat, ale rychlostní zkoušky byly velmi rychlé a krátké. Než se člověk dostal do tempa, byl cíl. I když jsme si více věřili, rozdíly nebyly příliš výrazné a na cílové rampě v Púchově nám scházelo sedm sekund,“ konstatoval v cíli soutěže spokojený jezdec. „O umístění nám tentokrát tolik nešlo, hlavní bylo, že jsme po naši nejtěžší havárii v kariéře dokázali neztratit rychlost a úspěšně dojet do cíle. S autem jsme neměli žádné technické problémy.“
Jako smluvní jezdec týmu Matador Pneusport Jandík samozřejmě testoval slovenské závodní asfaltové pneumatiky Matador R5, které mají novou konstrukci i směs. „Můžeme objektivně říci, že se oproti loňskému roku opět zlepšily a přiblížily gumám renomovaných výrobců. Používali jsme tvrdší směs, protože bylo teplo,“ konstatoval mistr produkčních vozů z roku 2003.
„Po nedávné havárii nám docela vyhovovalo, že se většina púchovské soutěže jela na známých tratích, které se projížděly několikrát. Byla však škoda, že pořadatelé zrušili RZ Lúky, i když byla v úvodní pasáži skutečně hodně rozbitá. Soutěž ztratila rytmus, často se čekalo, protože harmonogram zůstal zachován. Nejvíce se nám líbila moravská RZ 7/11u Valašských Klobouků, která byla sice také rychlá, ale hlavně dostatečně dlouhá.“
Během příštího týdne bude jasno, zda se týmu podaří dokončit opravu vlastního vozu před další soutěží seriálu Rally Český Krumlov. V plánu je nadále i účast na některé ze soutěží mistrovství Evropy. Problémem Rajdu Polského je šotolinová trať a s tím související jednorázová přestavba podvozku. Nejpravděpodobněji se proto zatím jeví start v Bulharsku.
36. Rallye Matador Tatry
1. Béreš ml. – Starý (Subaru Impreza WRX) 1.N 1:29:19.0
2. Cserhalmi – Krajňák (Mitsubishi Lancer Evo VII) + 53.0
3. Grzyb – Mazur (Suzuki Ignis S1600) + 1:00.2
4. Arazim – Gál (Mitsubishi Lancer Evo VII) + 1:32.3
5. Jandík – Chrastecký (Mitsubishi Lancer Evo VII) + 1:39.6
|