Současný třetí jezdec průběžného pořadí mistrovství Evropy závodu tahačů David Vršecký je největším favoritem druhého podniku šampionátu, který se jede již tento víkend na okruhu v Assenu. Roudnický trucker zde totiž startoval v předchozích dvou letech a jeho bilance je skvostná.
V roce 2003 vyhrál v rámci zvacího závodu jednu jízdu, loni pak po bezchybném výkonu zvítězil ve své třídě Super Race Truck. K tomu nutno připočíst Davidův skvělý výkon v Barceloně, kdy v průběhu soboty vyhrál vše, co se vyhrát dalo. „Dobře se to poslouchá, ale jezdím dost dlouho na to, abych věděl, že realita bývá mnohdy jiná, než původní prognózy,“ říká Vršecký, který se v pětitýdenní pauze mezi závody v Barceloně a Assenu rozhodně nenudil.
„Abych pravdu řekl, v současné době jsem “naprogramován„ spíše na Albacete. Na závody v Assenu a Misanu jsme vozy připravili snad již před čtrnácti dny.“ Své největší soupeře vidí Vršecký k šestici Albacete, Allgauer, Bosiger, Hahn, Koerber a Vojtíšek. „Vyhrát může každý. Franta tady jel loni skvěle, bohužel ho trefil Seiler, takže se nakonec radoval Hahn. Albacete s Allgauerem zase ukázali v Barceloně, že se na sezónu připravili dokonale. A Gerd s Bosigerem patří do kategorie jezdců, pro které není nic nemožné. Pozici favorita si proto moc nepřipouštím.“
Na Assen
Přestože se včerejší vydatný déšť nevyhnul ani letištní ploše v Panenském Týnci, testoval David Vršecký obě Buggyry až do pozdních odpoledních hodin. Jak jsme již totiž včera informovali, mezi závody v Albacete a Nogaru bude možnost jakéhokoli testování z časových důvodů prakticky nemožná. „Pracovali jsme hlavně na řazení a nastavení speedlimiterů,“ řekl ing. Robin Dolejš. „Podle našich informací si jsou oba okruhy hodně podobné, takže by měly vyhovovat jezdeckému naturelu Gerda a Davida. Škoda deště. Nevím jak v Albacete, ale v Nogaru lze totiž spíše než srážky očekávat tropická vedra.“
Dnes v sedm hodin ráno pak vyrazili do Assenu se třemi soupravami jako první již tradičně mechanici posíleni Rudou Teichertem. V případě, že se na cestě Německem a Nizozemskem neodehraje obzvláště dramatická situace, měla by první část týmu dorazit do dějiště konání závodu v kolem jedenadvacáté hodiny.
V průběhu zítřka lze pak v Assenu očekávat inženýry v čele v technickým ředitelem Mario Kressem a Davida Vršeckého. Dvojice Gerd Koerber – Seline Hellmonds podle všeho dorazí do Assenu v pátek, stejně jako mediální ředitel a známý televizní moderátor Martin Pouva.