Vrchařská elita do Náměště nad Oslavou 5.5.2005 23:09 - Pavel Jelínek
Náměšť nad Oslavou: Již po čtyřiadvacáté bude o tomto víkendu patřit silnice vinoucí se od historického kamenného mostu dále kolem zámku směrem na Velkou Bíteš nejlepším českým automobilovým jezdcům. Ti změří výkonnost na trati tradičního Zámeckého vrchu – MANN FILTER 2005, jehož délka je 2030 metrů.
Od loňského roku drží rekord trati Miloš Beneš, který poprvé v historii zajel čas pod padesátpět vteřin (54,94 vt. což je průměr 133,2 km/hod.). Tohoto výkonu dosáhl jezde GMS Racing Teamu z Nového Města nad Metují na voze Lucchini P3 96M, s nímž je přihlášen i letos.
Pozvánka pořadatelů
Zámecký vrch je druhým podnikem letošního devítidílného seriálu mistrovství ČR automobilů do vrchu. „Po loňském zkušebním zařazení tří závodních jízd, bylo pro letošek stanoveno FAS AČR pořadatelům závodů do vrchu, kde není trať dlouhá alespoň 3,5 km, povinně uskutečnit a do celkového hodnocení započítat výsledky všech tří jízd. To se týká mimo jiných i našeho závodu a jistě to přispěje k celkové atraktivitě pro diváky“ sdělil předseda ASK Náměšť nad Oslavou a současně i ředitel závodu, Ivan Rybníček.
„Snahou pořadatelů je každoročně v co možná největší míře věnovat při přípravě a vlastním průběhu závodu bezpečnosti jezdců a také diváků. Velký vliv na toto má povrch trati neboť na nerovnostech může dojít k rozkmitání vozů a případně následné havárii. Proto se obracím na všechny diváky, aby závod sledovali pouze z míst k tomu vyhrazených a aby se řídili pokyny pořadatelů na trati“ řekl Ivan Rybníček a pokračoval: „Chtěl bych touto cestou poděkovat městu Náměšť na Oslavou a jeho obyvatelům za jejich souhlas s pořádáním této akce, která je po dobu konání částečně omezí“.
Závodit se bude po oba dva dny
Jako každoročně tak i letos se pojedou dva samostatně hodnocené závody a to v sobotu a v neděli. „V obou dnech začíná program v 8.30 hodin tréninkovými jízdami, závody začínají ve 13.00 hodin, v neděli se před startem uskuteční slavnostní zahájení.
Dekorování nejlepších jezdců je naplánováno každý den na 17.00 hodin“ nastínil program závodu jeho ředitel a dodal: „Závodní vozy si budou moci prohlédnou fandové již v pátek odpoledne, kdy se uskuteční od 14.00 hodin v prostoru startu administrativní a technická přejímka“.
Koho uvidíme na trati?
„Ředitelství přijalo 76 přihlášek mezi nimiž nechybí téměř žádný z předních jezdců“ konstatoval ředitel závodu. Ve skupině C je mimo Beneše přihlášen i jeho největší rival, Ing. Otakar Krámský s vozem Osella-BMW K-05. Skupině formulových vozů vévodí dva vozy Dallara, pelhřimovského Milana Svobody a Miroslava Fajkuse z Krnova, trojici doplňuje Miloš Zmeškal s vozem Ralt 032.
Dvanáct vozů by měla mít na startu skupina Super Produktion, kterou z velké části zabral letos nově vzniklý Auto Kelly Racing Team. V jeho barvách se představí např. otec a syn Vojáčkovi, otec a dcera Jermanovi. S velice rychlými vozy Peugeot 306 pojedou jezdci brněnské Kart Areny Tomáš Kusý a Milan Zahradníček.
Nejmladším přihlášeným jezdcem je teprve čtrnáctiletý Tomáš Kašpářek ze Šternberku s vozem Škoda Felicia Kit Car. Věkovým opakem by měl být start šedesátišestiletého , vynikajícího jezdce Miroslava Adámka mezi historiky na voze NSU-TT.
Vysočina bude mít silné zastoupení
Na odvetu z úvodního závodu o Brněnského draka se chystá David Komárek z okříšského EVOCARS-KOMVET Racing Teamu, který chce tentokrát porazit svého otce, Josefa. Oba pojednou s vozy Mitsubishi EVO 550 ve skupině M, třídě nad 2000 ccm. „Po úvodním brněnském závodě jsme oba vozy překontrolovali. Otcův je již připraven, u mého ještě vyměníme elektroniku a již nyní se těšíme do Náměště nad Oslavou“ řekl David Komárek.
Co splácet má také jezdec domácího ASK, Marek Rybníček (VW Golf IV) svým sokům ve stejné skupině, ale třídě do 2000 ccm. „Dvě čtvrtá místa v Brně byla hlavně ovlivněna nevhodnými pneumatikami, které nebyly schopné plně přenášet výkon motoru. Na domácí závod mám již kvalitní obutí, které by mně mělo pomoci k lepším výsledkům“ konstatoval současný stav Marek Rybníček.
Z Horáckého autoklubu Heraltice jsou přihlášeni čtyři jezdci, z nichž pouze mladý Petr Záruba (Honda Civic Type R) jezdí vrchy, zbývající tři jsou soutěžáci, Tomáš Hobza (Škoda Felicia) a Milan Šimeček (Nissan Almera GTI) všichni jsou z Třebíče a vrch si také chce poprvé zkusit i Vilém Feit (VW Polo) z Výskytné nad Jihlavou. K nejrychlejším mezi historickými vozy by měl patřit zcela určitě vůz Chevron F2 Edity Práškové
ze Světlé nad Sázavou, která loni v Náměšti obsadila se Spiderem Škoda dvakrát třetí místo.
Jaromír Navrkal
Třebíč, 3. 5. 2005
|