DTM 2005: Mercedes slavil triple na německém Hockenheimu 6.5.2005 10:12 - tisková zpráva
Mercedes slaví triple v úvodním závodu sezony na Hockenheimu - 29.04.2005
(pozn.: v naší fotogalerii brzy najdete fotografie z druhého letošního závodu DTM)
Vítězem úvodního závodu DTM sezony 2005 se stal Jean Alesi. Francouzský jezdec Mercedes-Benz dnes podruhé triumfoval na Hockenheimu, první vítězství získal v roce 2003. Na stupních vítězů ho po bouřlivém závodu doplnili týmoví kolegové Gary Paffett a Bernd Schneider, úřadující šampion Mattias Ekström (Audi A4 DTM) dojel pátý za kolegou Christianem Abtem. Nejlepším jezdcem Opelu byl devátý Marcel Fässler. Alesi dostane nejen deset bodů, ale i “odměnu“ 10 kg závaží navíc pro následující závod na Lausitzu, totéž platí i pro jeho kolegy s vozy Mercedes. V letošní sezoně platí pravidlo, že všechny vozy značky specifikace 2005 musí mít v následujícím závodu tuto zátěž navíc. Naopak Opel, coby třetí značka, může snížit váhu o 10 kg.
Zahajovací závod sezony naplnil očekávání 116 000 diváků, všech 20 jezdců nadchlo fanoušky svými souboji a vzrušujícími předjížděcími manévry. Po kolizi v první zatáčce museli odstoupit Rinaldo Capello a Tom Kristensen s Audi A4 DTM a Laurent Aiello s Opel Vectra GTS. V průběhu závodu došlo k několika skvělým soubojům mezi Gery Paffettem, Marcelem Fässlerem a úřadujícím šampionem Mattiasem Ekströmem. Čtyřnásobný šampion DTM Bernd Schneider byl potrestán penalizací projetím boxy za předčasný start a tím ztratil cenné sekundy.
Dvojnásobný šampion formule 1 Mika Häkkinen dojel ve svém debutovém závodu DTM na osmém místě a získal bod. Allan McNish (Audi A4 DTM) dojel 11. a Heinz-Harald Frentzen (Opel) kolidoval s AMG-Mercedesem nováčka Alexandrose Margaritise. Německý jezdec dostal v dalším průběhu závodu smyk a po návratu do boxů odstoupil.
V průběžném pořadí šampionátu patří první tři příčky jezdcům Mercedes-Benz: vede Jean Alesi (10 bodů), následován Gary Paffettem (8) a Berndem Schneiderem (6). Christian Abt dostal za čtvrté místo pět bodů a Mattias Ekström se musel spokojit se čtyřmi body.
Ohlasy závodu
Jean Alesi, vítěz (AMG-Mercedes): „Byl to fantastický víkend. Celý tým Mercedes-Benz podal mimořádný výkon. Vyplatila se tvrdá práce, kterou jsme odvedli v posledních týdnech a měsících. Je to skvělý pocit být opět na nejvyšším stupínku. Nyní jsem dokázal, že mám stále vše potřebné pro to, abych vítězil. Je působivé, kolik přišlo přes proměnlivé počasí diváků. Atmosféra byla naprosto fantastická.“
Gary Paffett, 2.(DaimlerChrysler Bank AMG Mercedes): „Měl jsem perfektní start a předjel jsem Ekströma. Čekal jsem snadný závod, ale krátce po restartu se otevřely dveře, což znatelně ovlivnilo výkon mého vozu. Zvláště v rychlých zatáčkách vůz trpěl velkou přetáčivostí. Jak to mohlo dopadnout bez tohoto problému?“
Bernd Schneider, 3. (Vodafone AMG-Mercedes): „Na startu jsem se trochu pohnul vpřed, ale znovu jsem zastavil. Přesto jsem byl penalizován průjezdem boxy, což je v pořádku, takto hovoří pravidla. Ale skvělá strategie týmu s jedním dlouhým a jedním krátkým úsekem mezi zastávkami v boxech mi pomohla dohnat ztrátu.“
Christian Abt, 4. (Audi Sport Team Joest Racing): „Byl to extrémně těžký závod. Dal jsem do něj maximum a až do cílové čáry jsem jel naplno. Vůz byl perfektní a tým odvedl kvalitní práci. Souboj Ekströma, Paffetta a Greena mi pomohl snížit ztrátu. Nakonec je to skvělý výsledek pro vůz specifikace 2004.“
Marcel Fässler, 9. (Opel): „V úvodu to byl skvělý závod a držel jsem tempo lídrů. Po druhé zastávce jsem předjížděl Bruno Spenglera a byl jsem vytlačen na trávu. Po tomto incidentu jsem měl zcela zničené pneumatiky.“
Norbert Haug, sportovní ředitel Mercedes-Benz: „Naše vozy dnes ukázaly, že v závodu mají převahu. Mít šest vozů na bodovaných místech je velmi neobvyklé, takže je to pro nás jedinečný den. Vyplatila se Jeanova strategie, jelikož pneumatiky podávaly vysoký výkon po dlouhou dobu a vůz fungoval dobře od startu až do cíle.
Dr. Wolfgang Ullrich, sportovní ředitel Audi: „Mám radost z velmi zaslouženého výsledku Christiana Abta. Odjel skvělý závod bez chyb. Bohužel pět našich vozů muselo brzo odstoupit. Bitvy mezi Ekströmem, Fässlerem a Paffettem byly ukázkou skvělého závodění, ale zároveň umožnily zbytku pole snížit ztrátu.“
Volker Strycek, sportovní ředitel Opelu: „Märcel Fässler předvedl kvalitní výkon. Dokázali jsme držet tempo vedoucích jezdců. Bohužel Marcel dostal smyk a zničil novou sadu pneumatik. Proto nevyšla naše strategie – útočit v samém závěru. Ale jsme povzbuzeni tím, že se Marcel dostal do druhé řady na startu..“
BPA
|