Jarek Janiš v Itálii ve Vallelunze startuje z první řady 7.5.2005 23:06 - tisková zpráva
Jarek Janiš při svém prvním startu za tým Ma-Con vybojoval v kvalifikaci na závod italského šampionátu F3000 ve Vallelunze postavení v první řadě na startu. Jan Charouz rovněž v barvách Ma-Conu skončil devátý, Michael Vorba nově startující v týmu Sighinolfi skončil 12.
Druhý závod italského šampionátu F3000 hostí Vallelunga a představí se v něm hned tři čeští jezdci. Vedle stabilních účastníků Jana Charouze a Michaela Vorby totiž nastoupí také Jarek Janiš. Ten dokázal zužitkovat své zkušenosti z F3000 a po třetím místu v první kvalifikaci se zlepšil na příčku druhou, když ho jen minuty dělily od zisku pole position.
Jan Charouz se v průběhu obou kvalifikací zlepšoval, původní 11. místo v odpolední kvalifikaci vylepšil na deváté. Ve složité situaci byl Michael Vorba, který ve Vallelunze prvně startuje v týmu Sighinolfi. V průběhu závodního víkendu si zvykal na spolupráci s novými techniky a musel se spokojit se 12. místem.
Jarek Janiš: „Vůz fungoval v obou kvalifikacích výborně a díky tomu jsem mohl jet agresivněji, protože jsem věděl, že mě vůz podrží. Je škoda, že nám těsně unikl pole position. Ze zpětného pohledu jsme možná mohli počkat s výjezdem až na samý konec kvalifikace, ale to už teď nezměníme. První řada je skvělou výchozí pozicí do závodu, doufám, že tady budu mít letos více štěstí, než když jsem tu jel v roce 2002 evropskou F3000.“
Jan Charouz: „V pátek jsem se učil neznámou trať a až v ranní kvalifikaci jsem si mohl pořádně vyzkoušet nové gumy. Odpoledne jsem už věděl, co si můžu dovolit a podařilo se mi zrychlit asi o sedm desetin. Trať je docela těžká, za úvodní zatáčkou, která se jde naplno je další, která má dva vrcholy a pak je ještě šikana, do které se jede naslepo, to jsou asi dvě nejtěžší místa. Určitě je pro mě dobré, že můžu srovnat data s Jarkem, který má s vozem F3000 hodně zkušeností. Hlavní prostor pro zlepšení mám v poslední třetině okruhu.“
Michael Vorba: „Změna týmu pro mě nebyla lehká, protože přeci jenom už jsem si zvyknul na vůz i lidi. To se odrazilo i na výkonech na trati, zatím se nám stále nepodařilo optimálně vyladit vůz. Pro zítřek ho snad ještě vylepšíme, závod bude dlouhý.“
Antonín Charouz, manažer jezdců: „Chtěli jsme dát Jarkovi šanci na spravení nálady, protože v Japonsku měl hodně smůly. Po závodu českého šampionátu v Brně, jsme využili možnosti jet i v Itálii. Zatím jde jen o tento jeden závod, ale není vyloučen jeho start i v některém dalším.“
BPA
viz www.bpa.cz
|