ČP Škoda Octavia Weekend 2005 odstartuje sezónu v Mostě 9.5.2005 14:46 - tisková zpráva
Česká pojišťovna Škoda Octavia Weekend 2005
Motoristická sezóna v Mostě startuje
Mostecký Autodrom Duhové Energie zve všechny motoristické fanoušky k ostrému startu letošního závodního roku. V termínu od 13. do 15. května se na zdejší zásadně pozměněné trati odehrají první oficiální závody, které ponesou název Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekend 2005.
Bojovat zde ovšem nebudou jen piloti za volanty octavií nové generace, kteří zde úvodním podnikem zahájí další tříleté pokračování prestižní pohárové série. V programu víkendu najdeme kompletní pokračování bojů jednotlivých divizí Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích, do nichž budou začleněni také účastníci polského šampionátu.
Velmi významná bude také letošní první návštěva Sports Car Challenge, série formulových vozů a sportovních prototypů, která se letos na zdejší závodní dráze objeví celkem třikrát. Už první kapitola letošního ročníku před několika dny v Brně naznačila, že půjde o hodně napínavou podívanou na bohatě obsazené startovní pole vozů s motory o výkonu kolem 550 koní.
Milovníky nostalgie a motoristické historie pak zcela jistě zaujme německý seriál HAIGO, v jehož jedné divizi startují cestovní vozy zemí bývalého socialistického tábora a ve druhé pak formulové stroje dávné kategorie Easter. Také tady je slibováno plné startovní pole a podívaná na dvacet i více let staré stroje, které neztratily nic ze své dravosti a pohlednosti.
„Je také nutné připomenout, že například v rámci formulové Divize 2 pro monoposty se silnějšími motory přivítáme i účastníky zónového šampionátu střední Evropy F3. Mezi Národními formulemi do 1400 ccm v Divizi 3 má zase startovat několik německých Formulí König,“ řekl sportovní ředitel mosteckého okruhu Gerhard Ittner.
„Po Brně je také jasné, že velkolepá bude celá Divize 4 cestovních vozů, kde naprosto reálně hrozí, že počet přihlášených překročí oficiální propustnost trati a rozhodovat o zařazení na start budou kvalifikace. Ve vytrvalostním sobotním závodě na 3 hodiny se tedy můžeme těšit až na 40 strojů na roštu. Nedělní sprint plechových aut se už pravidelně jezdí na dvě skupiny. Dělení na kubatury do 1600 ccm a nad tuto hranici je dáno sportovními řády, jednak kvůli rozdílnému výkonu, ale i kvůli bezpečnosti a samozřejmě taky proto, že všichni by se na trať prostě nevešli,“ dodal.
Na závěr připomněl, že při prvních letošních závodech bude také poprvé možné zaznamenávat nové oficiální traťové rekordy, protože v profilu dráhy přibyla úplně nová šikana, která trať prodlužuje a jezdce svým tvarem významně zpomalí. I to je prvek, který velice zvýší atraktivitu celého úvodního mosteckého víkendu a pro každého vyznavače okruhových závodů by rozhodně byla škoda při něm chybět.
Za zmínku snad stojí ještě upozornění, že podmínky na Diváckém svahu jsou v Mostě už druhým rokem poněkud „polní“, protože zde neustále probíhá výstavba dvanáctihektarového areálu pro výcvik řidičů – Polygonu Most.
Samozřejmě je všechno organizováno tak, aby návštěvníci okruhu nepřestávajícím stavebním ruchem trpěli co nejméně. Význam cvičiště pro celou motoristickou veřejnost je však tak velký, že trocha případného dočasného nepohodlí při závodech za to stojí.
Dušan Matouš
http://www.autodrom-most.cz
|