Start devátého ročníku ČPŠOCupu je tady! Novinkou je Super Pole 9.5.2005 15:01 - tisková zpráva
Systém Super Pole oživí kvalifikace
V neděli 15. května se rychlá kola nových pohárových octavií roztočí letos poprvé v ostrém závodě. Všechny přípravy k pokračování Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu v devátém ročníku jsou ve finálním stadiu. Na mosteckém Autodromu Duhové Energie tak bude odstartována další kapitola nejprestižnějšího domácího poháru.
O změnách, které budou velkou premiéru provázet, toho bylo řečeno i napsáno hodně. V souhrnu každopádně stojí za zmínku, že po osmi úspěšných letech pohár pokračuje s novým modelem Škody Octavia, se silnějším motorem, modernější sekvenční převodovkou a samozřejmě i spoustou dalších vylepšení, které korespondují se současným stavem vývoje automobilových technologií.
Další významnou změnou je, že právě v rámci Česká pojišťovna – Škoda Octavia Weekendu bude v Mostě poprvé naostro pokřtěna zcela nová zatáčka, šikana na konci zdejší cílové rovinky a všichni závodníci se zde budou muset v následujících dnech učit optimální stopu průjezdu a hlavně brzdný bod.
Všechny podrobnosti o poháru jsou mimochodem k dispozici na nové verzi internetových stránek, které byly spuštěny na začátku května. Na adrese http://www.cp.octaviacup.cz návštěvníci najdou všechny aktuality, bohatou fotogalerii a v sekci Historie také celý archiv až do roku 1997. Nechybí samozřejmě ani výsledkové listiny a do sekce Hlasy z okruhu začnou po závodech přibývat autentické záznamy názorů a pocitů jezdců i dalších lidí, kteří se okolo poháru pohybují.
Za zmínku rozhodně stojí, že již nyní si zájemci mohou poslechnout sytý zvuk motoru nové pohárové octavie projíždějící plnou rychlostí po cílové rovině.
„Zásadní změnu bude pro piloty znamenat také nový systém kvalifikací, do něhož letos přibyl prvek takzvaného Super Pole,“ připomněl sportovní manažer promotérské společnosti RING racing Milan Polanský. „Sobota začíná hodinovým volným tréninkem, který startuje v osm hodin. Ve 12,45 pak začne oficiální měřený trénink, ve kterém budou jezdci mít čtyřicet pět minut na najetí nejlepšího času. A potom, ve 14,40 dostane deset nejrychlejších pilotů z kvalifikace možnost vyjet na trať ještě jednou, aby jeden po druhém, během jednoho ostrého kola, zkusili svou pozici ještě vylepšit. Jsme přesvědčeni, že systém, který známe ze šampionátu F1, vnese do poháru velkou dávku nové atraktivity,“ řekl.
Doplnil, že změněn bude i systém dvou nedělních závodů, které se oba pojedou na shodný počet sedmnácti kol. Postavení na roštu do prvního závodu bude dáno výsledkem sobotních kvalifikací. Do druhého závodu se pak jezdci seřadí podle výsledků dopolední jízdy, ale aby se šance vyrovnaly, prvních šest jezdců si své pořadí obrátí. Oproti loňsku tak mizí systém hmotnostního handicapu.
Protože se stále ještě ladí definitivní detaily, startovní listina se jmenným seznamem konkrétních jezdců bude zcela jasná až po pátečních administrativních a technických přejímkách. Jisté je, že na roštu se objeví nejen řada tváří, známých z předchozích ročníků, ale také několik nováčků. Nejatraktivnější osobností mezi nimi rozhodně bude finský soutěžní jezdec Jani Paasonen, který startuje v barvách Bohemia Racing Teamu.
Za připomínku stojí i návrat dalšího soutěžního jezdce Vladimíra Bergera, jenž pojede za mostecký Cardo Racing. Na roštu nebudou chybět ani Václav Brejla, Jiří Janák, Jan Dostál, Michal Matějovský, či dvojnásobný držitel titulu absolutního vítěze poháru z let 1997 a 1999 František Došek.
Nedělní dopolední závod začíná v 9,50 a odpolední druhá bitva ve 13 hodin a 40 minut.
(9.5. 2005)
|