www.car.cz
 

Otázky před Kyprem pro Guy Fréquelina a pro Sébastiena Loeba…
     9.5.2005 20:38 - tisková zpráva


Otázky pro Guy Fréquelina…

Po Novém Zélandu, jste získali i skalp Sardinie, terénu, kde jste loni nebyli tak úspěšní. Jak vidíte tuto situaci ?
 « Loni jsme se rozhodli upřednostnit práci na náročných « rozbíječských » terénech, abychom zvýšili naši výkonnost na relativně početných podnicích tohoto typu. Letos je jednou z nosných os našeho snažení práce na « rychlé šotolině ». Na Xsaře, krůček po krůčku, vylepšujeme spoustu technických detailů, abychom ji stále posunovali dál, dopředu...

Pokrok, který jsme zaznamenali v poslední době, je mimo jiné velkou měrou také zásluha výborné práce našeho partnera – společnosti Michelin.  A pak nesmíme zapomenout ani na část úspěchu, kterou nám přinesli zkušenosti Sébastiena a Daniela. Seb zná stále lépe svůj vůz, způsob jeho nastavení, jeho obutí. A k této zkušenosti a usilovné práci, přidává ještě nezměrnou chuť vítězit a to je to, co já velmi oceňuji.… »

V MS konstruktérů se ale Vaše úsilí zatím zcela nezúročuje. Znepokojuje Vás to ?
« Samozřejmě ! Stačí si jen srovnat rychlost, s jakou jsme ztratili body s rychlostí, se kterou ztrátu doháníme. Náš vůz byl v posledních dvou podnicích seriálu MS velmi rychlý a přitom jsme snížili naši ztrátu jen o 4 body. Jen mezi Monte Carlem a Sardinií jsme si nechali utéct bezmála 15 bodů. Všechny týmy mají starosti a problémy a my se musíme snažit, abychom jich měli méně než naši soupeři. Bohužel to tak zatím není… »

Středomořská trilogie – Kypr, Řecko, Turecko – Vám loni umožnila získat 42 bodů z 54 možných. Může dnešní kombinace Xsara/Michelin uspět stejně ? Dá se nedávný posun kupředu zúročit i na kyperském terénu ?
 « Naše výkonnostní úroveň z Nového Zélandu je příslibem i pro další tratě. Určitě i minulá zkouška na Sardinii je toho příkladem a dává nám naději na Kypr i jeho dva bratrské podniky. Nicméně, nesmíme jen snít. Všechno nelze jen tak přenést na nový terén, každý s námi nakonec hraje svoji hru. Kypr má svá specifika, jako jsou kromě jiných nízká rychlost a horko. Samozřejmě, že jsme se na setkání s Kyperskou rallye připravovali, ale to naši soupeři jistě také. Pro mne je Kypr zatím velkou neznámou. Jsem samozřejmě plný nadějí, ale zároveň jsem opatrný… »

pro Sébastiena Loeba…

Pátá soutěž, třetí vítězství, třicetpět bodů na Vašem kontě, přesně stejně jako v roce 2004....To je pozoruhodné, a zvláště pak, když i způsob jejich získání byl stejný jako loni...
« Je to dobrý začátek sezóny, vlastně lepší, než ten loňský. V roce 2004, třetí vítězství, zrovna to kyperské ale bylo získáno až tzv. posteriori (tedy dodatečně). Letos na Sardinii jsem ho získal opravdu v boji a to při stabilně lepším výkonu než podal můj nejbližší rival. Jako na Novém Zélandu. Ale nemyslím, že by se můj přístup nějak zásadně změnil. Když cítím, že Xsara, pneumatiky i já sám můžeme společně bojovat o vítězství, tak si nenchám utéct příležitost. Rozdíl je možná pouze v tom, že se snažím mít na nejbližšího pronásledovatele větší náskok než dříve. To abych si nepřipravil nepříjemné překvapení, typu Margam 2004… »

Pokud jde o Váš bodový duel s Petterem Solbergem, zde se situace vyvažuje…
« Je to pěkné nad Petterem vítězit...Minulý rok jsem často soupeřil s Marcusem [Grönholmem], a často jsem ho porazil. S Petterem to ovšem bylo naopak. Nikdy jsem si nemyslel, že bych s ním mohl tak těsně soupeřit. Když zajedu dokonalou erzetu, bez nejmenší chybičky a v cíli je Petter přesto dřív...musíme si z toho vzít jediné – pracovat ještě více. Možná si tak trochu tohle teď říká  Petter? V každém případě, ale pozor. Poměr sil se může velmi rychle změnit, nikdy nemůžeme usnout na vavřínech a to je na mistrovství světa právě to vzrušující ! »


Jste v čele MS pilotů. Na druhé straně to ale znamená « zametání » na Kypru…
 « Ano a zvláště na této rallye to není žádná výhra. Může to být dokonce velmi nebezpečné, především v pátek při prvním průjezdu. Jen doufám, že zkoušky, které jsou stejné jako loni, budou méně vymleté. Loni jsme měli dojem, že byly ve stejném stavu jako jsme je zanechali po dvou průjezdech v roce 2003. Pokud jde o úděl pátečního čističe trati, jak už jsem měl možnost říci, má to jeden pozitivní aspekt, který oceňuji : je to nezvratný důkaz, že jsem skutečně na čele šampionátu, a kdybych si mohl vybrat, volil bych opět čelo šampionátu… »

 


 
 
Fotogalerie:   Slovácký okruh Staré Město Aleš Pilčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose