www.car.cz
 

Kresta se bude snažit natáhnout rekordní sérii Fordu
     10.5.2005 23:33 - tisková zpráva


Ford chce v Kyperské rallye provést zápis do historie a natáhnout svou mimořádnou sérii devětačtyřiceti nepřetržitých bodových umístění ve světovém šampionátu rallye na kulatých 50. Roman Kresta s Janem Možným budou jednou ze dvou posádek, které se budou snažit o rekordní zisk.

Za dobu trvání světového šampionátu od roku 1973, kdy byl oficiálně vypsán, se žádné jiné automobilce nepodařilo přesáhnou hranici 35 nepřetržitých bodových zisků. Rekordní série začala Rally Monte Carlo v roce 2002. Posádky týmu BP-Ford Toni Gardemeister s Jakke Honkanenem a Roman Kresta s Janem Možným tuto sérii natáhli na 49 závodů, při posledním podniku v Itálii bodovaly oba vozy. Všech 49 bodových zisků v řadě bylo dosaženo s vozem Ford Focus RS World Rally Car.

 

Gardemeister s Krestou jsou dva jezdci, před kterými stojí úkol natáhnout tuto sérii na kulatou padesátku. Kyperská rallye, šestý závod šampionátu, je první ze tří po sobě následujících horkých soutěží ve východní oblasti středozemního moře. Focus RS si vybudoval neobyčejné renomé v soutěžích, kde kamenité šotolinové cesty a vysoké teploty vyžadují k úspěchu kombinaci síly, spolehlivosti a rychlosti. V pěti ročnících soutěže ji dvakrát vyhrál.

 

Kameny pokryté cesty položené vysoko v horách Troodos nad základnou rallye v Limassolu jsou tvrdé vůči vozům. Třídenní soutěž nabídne jedny z nejnáročnějších podmínek sezony a vytrvalost je stejně důležitá jako samotná rychlost. Zatáčky na rychlostních zkouškách jsou tak husté, že rovinky neexistují a je to nejpomalejší závod šampionátu. Loňský vítěz dosáhnul průměrné rychlosti pouze 65,60 km/h.

 

Kresta, který získal při posledním závodu v Itálii nejlepší výsledek kariéry, na Kypru závodil jen jednou a to v roce 2002, kdy na tuto oblast netradičně pršelo. „Mám z toho roku video z kokpitu a některé zkoušky jsou i letos úplně stejné. Před odjezdem se podívám na video a budu se soustředit na typy cest, které nás tam čekají,“ říká Kresta. „Cesty jsou drsné a je to tam samá zatáčka, místy se to podobá Sardinii. Je důležité udržet stopu, protože na kraji cest je hodně kamenů. Dobrý vůz pro Kypr musí mít dobrou odezvu na plyn, dobrý kroutící moment, dobré zavěšení kol a dobré pneumatiky. Cesty jsou na pneumatiky hodně náročné, ale myslím, že Michelin na nejtěžších zkouškách na Sardinii ukázal, že má obutí, které bude dobré i na Kypru. I pro jezdce je to náročná soutěž, protože vysoké teploty znamenají, že ve voze je velké horko a nízké rychlosti nevhánějí do kokpitu moc čerstvého vzduchu.“

 

„Focus je na tento typ soutěží dobře vybavený. V pomalejších sekcích se snadno ovládá, nepotřebujete agresivní styl, takže tam není riziko přílišné agresivity a ztráty stopy a času.“

 

Trasa rallye

 

Rychlostní zkoušky jsou stejné jako v roce 2004, většina soutěžních kilometrů se jede v horách Troodos, které leží na sever od základny soutěže v Limassolu. Veškerá akce se odehrává kolem nového servisního centra v Palais des Sport na severním okraji města. Slavnostní start se odehraje ve čtvrtek ve 20:30, každá ze tří etap se skládá ze dvou identických smyček o třech erzetách.

Úvodní etapa je nejdelší, odehrává se úplně na severu Troodosu, blízko tureckých hranic. Prostřední den se jede na jihu poblíž hor Olympus a na západ od oblasti Paphos. Poslední etapa je nejkratší s rychlostními zkouškami na severovýchod od Limassolu v kopcích a lesích oblasti Machairas. Na jezdce čeká celková trasa o délce 1063,92 km, z toho rychlostní zkoušky činí 326,68.

 

BPA


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose