P 107: Nový úsměv v ulicích města 11.5.2005 12:02 - tisková zpráva
Peugeot 107
Praha 10. května 2005 - Společnost Peugeot Česká republika s.r.o. a síť koncesionářů Peugeot dnes v národní premiéře představily nový model Peugeot 107. Nejmenší zástupce z řady modelů značky bude oficiálně uveden do prodeje 2. června 2005. Základní cena modelu byla stanovena na 236 900 Kč.
Vývoj a realizace modelu 107 je výsledkem spolupráce koncernu PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation. Peugeot 107 je vystavěn na stejném podvozku jako dva typově identické vozy Citroën C1 a Toyota Aygo. Exteriérem nezapře příslušnost ke značce Peugeot, větší tovární znak, protáhlé světlomety a výrazný otvor sání jsou zavedeným stylistickým prvkem značky. Pegueot 107 je sympatický, usměvavý a po všech stránkách moderní vůz.
Model 107 je určený široké cílové skupině. Stává se ideálním vozem pro každého (mladé bezdětné páry, rodiny s jedním dítětem, mládež i seniory) a spolehlivým partnerem především pro pohyb v přeplněných městských ulicích. Díky svým malým rozměrům (délka 3,43 m, šířka 1,63 m a výška 1,465 m) a poloměru otáčení pod 5 m se stává lehce ovladatelným a velmi obratným vozem.
Vůz bude na českém trhu k dispozici v tří a pětidvéřové verzi ve dvou úrovních výbavy. Základní třídvéřová verze Smile s benzinovým motorem 1.0 bude prodávána za cenu od 236 900 Kč. Rozdíl mezi tří a pětidvéřovou variantou je 10 000 Kč.
Úroveň výbavy Smile
Základní výbava:
ABS + REF Airbag řidiče a spolujezdce Kryt zavazadlového prostorou Nárazníky v barvě karoserie Zadní stěrač Plnohodnotné rezervní kolo Zadní opěrky hlavy Výbava na přání:
Posilovač řízení Boční airbagy Hlavové a boční airbagy Audio systém s CD přehrávačem Metalický lak
Úroveň výbavy Trendy
Navíc k základní výbavě:
Zpětná zrcátka v barvě karoserie Posilovač řízení + výškově nastavitelný volant Boční lišty Dělené zadní sklopné sedadlo 50/50 + úchyty Isofix Elektrický Pack (el. okna vpředu + centrální zamykání s dálkovým ovládáním) Výbava na přání:
Boční airbagy Hlavové a boční airbagy Klimatizace Otáčkoměr Audio systém s CD přehrávačem Metalický lak Hliníková kola 14“
Předpokládané prodeje modelu pro letošní rok představují 900 vozů. Největší zájem je očekáván o pětidvéřovou verzi v základní úrovni výbavy Smile.
V době uvedení bude k dispozici motorizace o objemu 1,0 l spojená s manuální pětistupňovou převodovkou. Později přijde na trh i automatizovaná manuální pětistupňová převodovka 2-Tronic a na začátku roku 2006 přibude do nabídky dieselový agregát 1.4 HDI koncernu PSA Peugeot Citroën.
Hmotnost třídvéřové verze s benzinovým motorem 1.0 je 790 kg, spotřeba v městském/mimoměstském/kombinovaném provozu činí 5,5/4,1/4,6 l/100 km. Vůz dosahuje maximální rychlosti 157 km/hod.
Peugeot 107 bude na trhu nabízen v osmi barvách karoserie, z nichž pět je metalických. Dvě jsou typické pouze pro značku Peugeot (žlutá Citrus a metalická modrá Linarite). Zákazník má na výběr ze dvou barevných provedení látkového čalounění – interiér tmavý/černý a béžový.
A ještě doplňující info :
Peugeot 107
Nový úsměv v ulicích města
Peugeot 107, nástupce vozu 106, se stává novým vstupním článkem modelové řady. Nabídka značky v kategorii malých vozů je díky tomuto novému modelu (a rovněž výjimečnému novátorskému modelu Peugeot 1007) nyní ucelená a kompletní. Tento segment trhu vykazuje za posledních deset let nárůst prodejů o celých 32% a vyznačuje se stále větší fragmentací nabídky a neustálým přílivem nových modelů a karosářských variant.
Vývoj a realizace modelu 107 je výsledkem spolupráce koncernu PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation a stejně jako další dva typově identické vozy, vystavěné na stejném podvozku, je vyráběn v novém závodě v Kolíně v České republice.
Styl
Zadávací podmínky pro stylové studie a návrhy modelu 107 obsahovaly předem dané parametry, vycházející z použití stejného podvozku, části mechanických prvků a vybraných karosářských dílů.
Návrháři centra Style Peugeot se zaměřili na vytvoření kompaktního, víceúčelového vozu s výrazným charakterem, určeného především, nikoliv však výhradně, do městského provozu. Výsledkem jejich tvůrčí práce je vůz s minimálním předním a zadním převisem, s koly umístěnými v krajních bodech podvozkové základny a oblými tvary, které mu opticky dodávají na objemu.
Zpracování přední části modelu 107 obsahuje designové prvky typické pro posledně uváděné modely značky Peugeot. Mladistvá hravost a vstřícnost této malé šelmy je vyjádřena širokým „úsměvem“ a protáhlýma „očima“.
Z bočního pohledu je vyváženosti mezi přední a zadní částí pětidveřové verze docíleno netradičním zakončením zadních dveří, které zcela zakrývají sloupek zadního okna. Hrana dveří v přímé návaznosti kopíruje velká, svisle orientovaná zadní světla. Ta mají trojúhelníkový tvar, probíhají od lomu střechy až po zadní nárazník a ohraničují celoplošně prosklené víko zavazadlového prostoru.
Tvary a propracování jednotlivých částí a detailů v interiéru vytváří dojem kvality a pohostinnosti, pozornost upoutá zejména středový panel a sdružený přístroj, jemně podsvícený při zapnutí předních světlometů.
Příjemnou atmosféru uvnitř tohoto „usměvavého“ vozu dotváří použité potahové materiály, specifické pro každou ze tří značek.
„Nakažlivý“ úsměv
Sympatický, vstřícný, s upřímným úsměvem, Peugeot 107 se s vámi ochotně podělí o svůj optimismus a radost ze života…
Jeho vzhled má typické „kočičí“ rysy vlastní značce Peugeot: do stran protáhlé a nově uprostřed vyboulené světlomety mandlového tvaru, rozevřená „tlama“, zkosené čelní sklo velkých rozměrů a zezadu trojúhelníková, vertikálně orientovaná a plasticky vymodelovaná zadní světla jasně červené barvy, která tvoří hranu celoplošně prosklených pátých dveří.
Střídmý nonkonformismus má v případě modelu 107 podobu originálních stylových prvků či jemně zpracovaných křivek. Nárazníky v barvě karoserie a další neokázalé detaily jsou důkazem, že v jednoduchosti je skryta krása a osobitost.
Kompaktní
Se svou délkou 3,43 m je verze 107 jedním z nejkratších čtyřmístných hatchbacků na trhu.
Šířka 1,63 m mu umožňuje pohodlně vklouznout mezi ostatní účastníky silničního provozu.
Výška 1,465 m architektonicky vyvažuje celkové proporce vozu a je příslibem dobře obyvatelného interiéru.
Velkorysý rozvor 2,34 m umožnil posunout vpřed místo řidiče, což spolu s minimálním převisem a umístěním kol do krajních bodů podvozkové základny zajišťuje vynikající výhled a vnímání vnějšího okolí vozu. Stejně kvalitní a spolehlivý má řidič přehled i o dění za vozem a po jeho stranách a to díky rozměrnému zadnímu oknu se sériově dodávaným stěračem a velkým vnějším zpětným zrcátkům nastavitelným z interiéru vozu.
Ovladatelný
Malý vůz se zkrácenými převisy, model 107, se může pochlubit průměrem otáčení menším než 10 m. Tato do města ideální vlastnost je navíc doplněna působením pružného elektrického posilovače řízení a vozidlo se stává poddajné a lehce ovladatelné.
Mechanika na míru…
Aby se uměl prosmýknout úzkou uličkou, prokličkovat dopravní zácpou, loudat se nebo vyrazit na zelenou, je model 107 vybaven třemi typy pohonu. Všechny se vyznačují živostí a příkladnou pružností adaptovanou na pohyb v městském provozu, nicméně výborný jízdní projev si zachovávají i mimo město. Ve všech situacích mají přitom na zřeteli maximálně úsporný provoz a minimální emise CO2.
- Benzinový motor
3 válce, 12 ventilů, emisní normy Euro 4 (2 ACT a systém VVT), objem 998 cm3, maximální výkon 50 kW (přibližně 68 k) při 6 000 1/min, maximální točivý moment 93 Nm při 3 600 1/min, výrobce: Toyota Motor Corporation.
Motor může být kombinován se dvěma převodovkami:
- manuální pětistupňovou, nebo
- automatizovanou manuální pětistupňovou převodovkou 2-Tronic. Systém ovládání bez spojkového pedálu je ideální pro řízení v městském provozu. Dva režimy ovládání umožňují buď plně automatický nebo aktivnější, sekvenční způsob řazení, kdy řidič mění převodové stupně pohybem řadicí páky na palubní desce vpřed nebo vzad.
- Dieselový motor HDI
4 válce, 8 ventilů, emisní normy Euro 4, systém přímého vysokotlakého vstřikování Common Rail, objem 1 398 cm3, maximální výkon 40 kW (přibližně 54 k) při 4 000 1/min, maximální točivý moment 130 Nm při 1 750 1/min, výrobce: PSA Peugeot Citroën.
Motor může být spojen pouze s manuální pětistupňovou převodovkou.
Výkonnostní charakteristiky /Spotřeba
Benzin Benzin Diesel HDI
BVM 2-Tronic BVM
Maximální rychlost (km/h) 157 157 154
Spotřeba (l/100 km)
Městský provoz 5.5 5.5 5.3
Mimoměstský provoz 4.1 4.1 3.4
Kombinovaný provoz 4.6 4.6 4.1
Emise CO2 (g/km) 109 109 109
Živý vůz se spontánním projevem a nízkou hmotností (pohotovostní hmotnost u třídveřové verze s benzinovým motorem je 790 kg) se ochotně přizpůsobí rytmu městského provozu a nabídne i dostatečnou výkonnost pro příležitostné delší výlety a jízdy po dálnici. A navíc s příkladně úsporným provozem a minimálním množstvím emisí skleníkových plynů do ovzduší.
Nevázaný, ale zodpovědný…
Jednoduchý a pohodlný, to je model 107. Vždy „usměvavý“, ale ne lehkomyslný - spolehlivosti svého jízdního projevu a ochraně cestujících na palubě za všech okolností věnuje maximální pozornost.
Podvozkové části, jejich řešení a rozměry, zajišťují dynamické a korektní chování vozu za jízdy při standardních podmínkách i na povrchu se zhoršenou přilnavostí.
Skládají se z :
- přední nápravy typu pseudo-McPherson s lichoběžníkovým uložením kol a příčným zkrutným stabilizátorem,
- zadní nápravy s deformační příčkou,
- 14“ koly s pneumatikami 155/65R14,
- kotoučové přední brzdy chlazené, průměr kotouče 247 mm, tloušťka 22 mm,
- zadní brzdy bubnové, průměr bubnu 200 mm,
- elektrický posilovač řízení.
Všechny verze 107 mají v základní výbavě k dispozici antiblokovací systém ABS Bosch 8, který zahrnuje elektronický rozdělovač brzdného účinku a systém CSC (Cornering Stability Control). Posledně jmenovaný systém umožňuje zlepšit stabilitu vozu při brzdění v zatáčkách před nástupem regulace systému ABS.
Elektronický systém kontroly stability ESP bude dostupný jako doplněk na přání v nejbližších měsících po uvedení modelu.
Bez obav!
Prvotní ochranu cestujícím vozu 107 poskytuje skelet karoserie. Jeho vývoji a realizaci byla věnována velká pozornost, neboť malé vozy musí energii při nárazu absorbovat rychlým způsobem. Další prvky pasivní bezpečnosti, kterými je model 107 vybaven, se snaží v maximální možné míře zmírnit následky nárazu:
- bezpečnostní sloupek řízení s vůlí zasunutí 73 mm snižuje míru průniku do kabiny v případě nárazu,
- výztuhy karoserie v části nad podlahou,
- airbag řidiče o objemu 60 l a airbag spolujezdce o objemu 90 l s možností deaktivace, pokud je na předním sedadle umístěna proti směru jízdy dětská autosedačka,
- bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými přepínači a omezovači přítlaku (450 daN),
- přední sedadla zamezující proklouznutí těla pod bezpečnostním pásem,
- výztuhy v předních dveřích optimalizující absorpci energie při bočním nárazu,
- boční airbagy o objemu 9 l k ochraně hrudníku pasažérů jako doplněk na přání,
- hlavové airbagy o objemu 24 l chrání hlavu cestujících na předních a zadních sedadlech (doplněk na přání).
Zvukové a vizuální upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás podněcuje řidiče k jeho pravidelnému používání.
Na všech místech pro spolujezdce může být umístěna dětská autosedačka. Obě místa na zadním sedadle, které je ve vyšší verzi výbavy nebo na přání sklopné a dělené v poměru 50/50, jsou opatřena tříbodovými úchyty Isofix určenými pro instalaci kompatibilní dětské sedačky.
Tento komplexní systém prvků bezpečnostní výbavy zaručuje modelu 107 lepší pozici při splnění kritérií evropských bezpečnostních testů EuroNCAP na zajištění ochrany cestujících.
Při řešení konstrukce přední části vozu 107 a způsobu uložení mechanických prvků v této oblasti byl kladen důraz na snížení následků srážky chodce s vozidlem. Specifický absorbční nosník předsazený před nárazníkem a dodatečný meziprostor mezi kapotou a součástmi motoru snižuje rizika a zmírňuje následky případného střetu.
Život na palubě vozu 107… Radost a jednoduchost
Poskytnout cestujícím maximální pohodu, to byl hlavní záměr návrhářů při tvorbě interiéru vozu. Jeho výsledné ztvárnění odmítá jakékoliv projevy melancholie, svědčí o tom stylistická řešení jednotlivých částí: živé barvy karoserie hojně využité na vnitřních výplních dveří, sympatický a vkusně navržený středový panel s ovládáním topení nebo klimatizace je vyroben ze zvláštního průsvitného materiálu a při rozsvícených světlometech je podsvícen oranžovým světlem, palubní deska, zaobleně vyklenutá od středového panelu na obě strany, má stylovou „diamantově“ zrnitou povrchovou úpravu. Tvůrčí fantazie realizované uvnitř vozu jsou podřízeny základnímu pravidlu, že v jednoduchosti je krása. Příkladem jsou sedadla s integrovanými opěrkami hlavy nebo sdružený přístroj s jedním velkým ukazatelem umístěným na sloupku řízení, k němuž může být po straně přidán ještě otáčkoměr.
Mít prostor…
Architektura modelu 107 spolu s výrazně předsazeným čelním sklem dodává interiéru na prostornosti a vzdušnosti. Tento dojem je nadále umocněn i jednoduchou palubní deskou, která se rozevírá do stran kabiny a plynně navazuje na profilované výplně dveří nebo také subtilními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy, vytvořenými výhradně pro tento model.
Interiér je navržen tak, aby nebyl přeplněn a cestující měli k dispozici maximum pohodlně obyvatelného prostoru.
Obě přední sedadla jsou podélně posuvná v rozmezí 240 mm s možností postupné regulace sklonu opěradla, která se provádí páčkou na boku sedadla.
U třídveřových verzí jsou přední sedadla navíc doplněna o mechanismus odblokování uchycení v posuvné kolejnici, který umožňuje sedadla posunout a uvolňuje přístup do zadní části kabiny. Samotné vyklápění sedadla se provádí ovladačem, který je přístupný jak ze strany řidiče, tak i pro cestující na zadních sedadlech.
Skelet a polstrování sedadel bylo speciálně upraveno tak, aby byla zajištěna vysoká míra bezpečnosti a komfortu sezení, a přitom sedadla zůstala subtilní a poskytla maximum místa pro nohy cestujícím na zadních sedadlech.
Zadní sedadlo se skládá z pevného jednodílného sedáku a sklopného opěradla nebo děleného v poměru 50/50 se zasouvacími opěrkami hlavy.
Sklopné opěradlo zadního sedadla se odblokuje ze zavazadlového prostoru za pomoci dvou západek a snadným sklopením opěradla dovnitř kabiny umožňuje zvětšit přepravní kapacitu zavazadelníku.
Zavazadlový prostor s proměnným objemem
Objem zavazadlového prostoru je do výšky opěradla zadního sedadla a bez zadního krytu přibližně
200 dm3 měřeno metodou VDA, s krytem je vzhledem k jeho nízkému uchycení objem 139 dm3.
Vzdálenost mezi opěradlem zadního sedadla a prahem zavazadlového prostoru je 477 mm, se sklopeným opěradlem zadního sedadla se objem využitelného prostoru v zadní části kabiny zvětší na 751 dm3 (ke střeše) a délka úložné plochy k opěradlům předních sedadel je 1 093 mm.
Máte defekt na pneumatice? Plnohodnotné rezervní kolo je bezpečně uloženo v prohlubni podlahy zavazadlového prostoru.
Vynalézavých odkládací prostor je celá řada
Části interiéru vyráběné odlíváním do forem přímo vyzývají k využití v podobě úložného prostoru:
- velká, s krytem či nezakrytá odkládací schránka spolujezdce,
- odkládací prostory pod volantem,
- přihrádky na středovém panelu a konzole,
- držáky na nápoje na středové konzole.
V odkládacích kapsách ve výplních předních dveří jsou na dosah ruky automapy nebo turistický průvodce. Podobné přihrádky najdeme u pětidveřových verzí i na zadních sedadlech, neboť výklopná okna dovolují oproti klasickým zasouvacím využít výplně dveří k zakomponování úložných prostor. I třídveřové verze mají v bocích kabiny odkládací kapsy, i když menšího objemu.
Řešení interiéru: jednoduše pohodlné
Proudění teplého nebo studeného vzduchu je u všech verzí 107 nastavováno dvěma vzduchovými výstupy ve tvaru koule, které jsou umístěny v krajích palubní desky. Do středu kabiny je vzduch jemně rozptylován z široké větrací mřížky nad středovým panelem.
Klimatizace spolu s funkcí recyklace vzduchu a pylovým filtrem a filtrem jemných částic je k dispozici jako součást výbavy na přání.
Přední okna mohou být ovládána manuálně nebo elektricky tlačítkem na všech dveřích.
Centrální zamykání dveří může být sériově nebo na přání ovládáno na dálku vysokofrekvenčním ovladačem se dvěma ovládacími tlačítky.
Trochu hudby...
Audio systém je v závislosti na zemi určení součástí základní výbavy vozu nebo je k dispozici na přání. Zabudován je do středového panelu a při sepnutí kontaktu ukazuje displej čas. Systém zahrnuje:
- přehrávač CD,
- vstup pro připojení externího přehrávače MP3,
- dva reproduktory 100 mm.
Z nabídky originálního příslušenství může být audio systém doplněn CD měničem a dvěma dalšími reproduktory.
Bez ohledu na zvolenou verzi a úroveň výbavy jsou všechny vozy vždy vybaveny přípravou na rádio a střešní anténou.
Barvy karoserie a provedení interiérů
K dispozici je paleta osmi barev karoserie. Zákazník může volit mezi živými a jasnými či klasickými odstíny.
Tři standardní barvy:
bílá Lipizan, červená Scarlet, žlutá Citrus.
Pět metalických barev:
černá Caldera, šedá Gallium, šedá Carlinite, modrá Damas, modrá Linarite.
Dvě barvy z výše uvedených jsou typické pouze pro značku Peugeot. Jde o nemetalickou žlutou Citrus a metalickou modrou Linarite.
Zákazník má na výběr ze dvou barevných provedení látkového čalonunění – interiér tmavý/černý a béžový.
Dvě siluety, dvě úrovně výbavy, jeden úsměv…
Modelová řada 107 je jednoduchá a jasná, tvoří ji dvě karosářské siluety - tří a pětidveřová, dvě úrovně výbavy a tři typy pohonu (v době uvedení na český trh k dispozici pouze 1,0 l).
První verze modelové řady 107 disponuje výbavou a funkcemi na úrovni moderního malého vozu určeného především do městského provozu: systém ABS, airbag řidiče a spolujezdce, kryt zavazadlového prostoru, nárazníky v barvě karoserie, zadní stěrač, plnohodnotné rezervní kolo a zadní opěrky hlavy.
U druhé verze výbavy se navíc setkáme s prvky základní výbavy: zpětná zrcátka v barvě karoserie, posilovač řízení + výškově nastavitelný volant, dělené zadní sklopné sedadlo v poměru 50/50 s úchyty Isofix, boční lišty, elektrické ovládání oken vpředu a centrální zamykání s dálkovám ovládáním.
Lucie Kučerová
Public Relations
PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
|