Lacko (tentokrát s BMW) musel v Magny-Cours odstoupit po kolizi 11.5.2005 12:29 - tisková zpráva
Ve čtvrtek 28.4. přicestovali členové INTERNET EXPRES PRIMA Teamu do francouzského Magny-Cours, aby se tu přidali ke švédskému týmu Crawford Racing, který pro Adama připravuje vůz BMW 320i. "Tým připravil pro tento víkend dva soutěžní vozy BMW320i. První, modrobílý pilotuje švédský jezdec Carl Rosenblad a s druhým BMW, které je ve stříbrno-zelené kombinaci jedu já. Oba vozy jsou technicky rovnocenné. Navíc máme možnost porovnání výsledků naměřených hodnot telemetrie nejen mezi sebou, ale i se všemi jezdci BMW, což je pro mne velice cenné" řekl k nově připravovanému soutěžnímu vozu před závodem Adam Lacko.
"Jsem rád, že jsme měli možnost tento vůz testovat ve Švédsku, ale počet najetých testovacích kilometrů je ve srovnání s ostatními jezdci velmi malý".
Nízký počet najetých testovacích kilometrů se projevil při prvních sobotních trénincích, kde Adam skončil v první tréninkové jízdě téměř na konci startovního pole, s jednatřicátým časem v pořadí. Pak se postupně zlepšoval a v kvalifikačních bojích obsadil stejně jako v Monze s Alfou Romeo 22. místo s 1:52.091 (což odpovídá průměrné rychlosti 141,66 km/h). Kvalifikaci vyhrál Němec Jörg Müller s vozem BMW 320i s časem 1:49.486 a nejlepším z netovárních jezdců byl Fin Valle Makela se Seatem Toledo Cupra, který skončil v kvalifikaci na místě dvanáctém s časem 1:51.250. Kvalifikaci poznamenala nepříjemná havárie Němce Franka Diefenbachera u jehož Fordu Focus ST170 selhaly brzdy a německý jezdec narazil v rychlosti 125 km/h do bariery z pneu.
Adam Lacko startoval do prvního nedělního dvanáctikolového závodu, tedy z jedenácté řady startovního roštu. Po vydařeném startu byl však po absolvování zhruba první čtvrtiny 4 411 m dlouhého okruhu zasažen do levé zadní části vozu, který se po tomto kontaktu otočil a následně byl zasažen dalším projíždějícím vozem. Lacko vyvázl z kolize bez zranění, vůz ale byl natolik poškozen (chladič, systém řízení plynu), že se tým rozhodl z bezpečnostních důvodů v závodech již dále nepokračovat. Adam má v hodnocení Michelin Independents´ Trophy (bodování netovárních týmů) stále 6 bodů, které získal v prvním závodě v Monze a je nyní na jedenáctém místě.
I přes smůlu, která Adama v Magny-Cours potkala, hodnotí jeho premiéru s BMW 320i hlavní inženýr švédského teamu Crawford Racing a bývalý skvělý závodník Anders Olofsson velmi pozitivně: "Adam udělal velký kus práce již během testování ve Švédsku a i zde se postupně zlepšoval. Způsob, jakým vyvázl z nepříjemné kolize v úvodu dnešního závodu, svědčí rovněž o jeho kvalitách", řekl Olofsson po závodě v Magny-Cours.
Vítězem obou závodů v druhém podniku FIA WTCC se stal Němec Jörg Müller s vozem BMW 320i. V hodnocení Independents´ Trophy byl v prvním závodě vítězem Marc Hennerici (GER) s vozem BMW 320i, ve druhém závodě vyhrál Carl Rosenblad (SWE, BMW 320i) z týmu Crawford Racing.
|