Žlutý INTERNET EXPRES PRIMA Team úspěšně odstartoval domácí sezónu 11.5.2005 12:33 - tisková zpráva
Za velice úspěšný označil šéf INTERNET EXPRES PRIMA Teamu Stanislav Matějovský start letošní závodní sezóny na Masarykově okruhu při Jarní Ceně Brna. Do Divize 4 cestovních vozů v rámci Mezinárodního mistrovství České, ale i Slovenské republiky tým nasadil celkem čtyři vozy a výsledkem byla dvě druhá místa a dvakrát bronz.
V Brně všechno začalo už kvalifikacemi na sobotní podvečerní vytrvalostní závod a od začátku bylo jasné, že se žlutými stroji bude potřeba počítat ve všech klasifikovaných kubaturách. Technická smůla bohužel potkala mladičkého Jirku Skulu jun., který premiérově nasadil zcela novou Škodu Fabii sedan v ostré závodní úpravě, ale její agregát brzy vypověděl službu. Mechanici měli tedy plno práce. Časy, které však Jirka stihl najezdit s motorem jdoucím na tři válce, byly velice blízko konečnému vítězi měřených jízd. Do tříhodinovky ale startovat nemohl. Ve třídě do 1600 ccm byla nasazena také posádka Jan Urban a Linda Kozáková na voze Škoda pick-up. Ta v ostré konkurenci 40 vozů dokončila závod na 31. místě absolutně, což znamenalo druhou pozici ve své třídě.
Za volantem Alfy Romeo 147 GTA se ve vytrvalostním závodě střídali Miroslav Forman a Juraj Šedivý. Po skutečně namáhavém a vyčerpávajícím maratónu dovedli stroj do cíle na celkově dvanáctém místě, což znamenalo stříbrný stupínek v hodnocení kubatury do 2000 ccm. Během tří hodin stihli odkroužit celkem 72 kol a jeli průměrnou rychlostí 128,862 km/h.
Vzhledem k tomu, že Adam Lacko jel na Magny-Cours s BMW, tak doma zůstala k dispozici i Alfa Romeo 156 S2000, s níž Adam před několika týdny zahajoval v Monze svou účast ve WTCC. S tou tedy nastoupil Miroslav Forman do nedělního třináctikolového sprintu D 4 a bojoval tak o body v českém šampionátu. S loňskou 147 GTA jel ze stejného startovního roštu Juraj Šedivý jako účastník slovenského republikového mistrovství.
V nabité kubatuře do 2000 ccm nakonec Miroslav Forman dojel na třetí pozici a v absolutním pořadí byl na osmém místě mezi třiceti startujícími, když nejlepší kolo zajel v čase 2:17,444, což znamená průměrnou rychlost 141,518 km/h. Juraj Šedivý skončil absolutně na dvanáctém místě a to je samozřejmě také velice dobrý výsledek, zvláště, když se mu podařilo udržet za sebou kvalitní jezdce na dalších Alfách, ale i strojích BMW či Ford.
Ve třídě do 1600 ccm velice srdnatě bojoval Skula s novým motorem. Mezitím mu ale vypovědělo službu ještě i servo řízení a do poslední chvíle se na voze muselo pracovat. Žlutá fabia tedy vyrazila do boje z boxů a deseti ostrých kol Jirka využil k předvedení fantastického výkonu. Ze samého konce sedmnáctičlenného startovního pole projel cílem na osmé pozici celkově a ještě na cílové rovince před šachovnicovou vlajkou dokázal předstihnout zkušeného Ladislava Bareše na fabii o osm tisícin sekundy!
O několik pozic vpředu zase úřadoval Jan Urban, který po neuvěřitelné jízdě dojel celkově pátý a mezi "šestnáctistovkami" byl klasifikován jako třetí. "Tady se projevilo, že Honza jezdecky zraje. Jirka Skula bude velice úspěšný, když se na novém autě vychytají poslední mouchy a kluci na alfách, to je prostě radost sledovat. Vlastně v každém závodě jsme dosáhli na bednu a to je důležité," spokojeně shrnul výsledek víkendu Stanislav Matějovský.
Během neděle se v prostorách týmu pohybovalo také několik V.I.P. hostů, které velice zaujala možnost poznat zblízka zázemí profesionální závodní stáje. Prohlédli si techniku, absolvovali prohlídku startovní věže a pracoviště dispečinku, dozvěděli se podrobnosti o brněnském okruhu a v boxech dostali vyčerpávající informace o technice. Bez dechu pak sledovali závody a z mnoha úst v závěru dne zaznělo, že tak zajímavý program ještě nezažili.
Mezi hosty týmu se v neděli objevila i Chantal Poullain, kterou se Standou Matějovským pojí dávné přátelství. S nadšením sledovala výkony jezdců a slíbila, že za čtrnáct dní se objeví i při mostecké premiéře Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu, kde budou pokračovat také závody republikového okruhového šampionátu.
V současnosti tým připravuje techniku pro další závody a vzhledem k tomu, že v profilu mostecké trati přibyla nová zatáčka (šikana na konci cílové rovinky), chystá se zde před závody také důkladně testovat.
|