Tak! Je to tady, zákulisní informace nelhaly, 28. ročník Dakaru bude mít oficiální název Rallye Lisabon - Dakar 2006. Představitelé portugalské metropole se postavili velmi kladně k úloze startovního města, a tak Lisabon s přehledem vyhrál nad Římem, který byl prý druhým v pořadí.
Soutěž odstartuje už na Silvestra a závodníci to nebudou mít daleko do přístavu, zřejmě bude opět použit Algericas. Ještě předtím však důkladně otestují náročné terény známé třeba z Baja Portugal. Dva předešlé dny budou věnovány přejímkám zahraničních účastníků a 28. prosince se k přejímkám dostanou Portugalci a Španělé.
Změna se týká názvu: po třech veelúspěšných letech opouští dakar španělský gigant Telefonica, a tak nemá soutěž žádného hlavního sponzora. Tradiční partneři však zůstali. Organizátoři, mezi nimiž už chybí legendární i proklínaný Patrick Zaniroli, opět zachovali dvoutýdenní africký cyklus, který projede všechny tradiční dakarské bašty (Zouerat, Atar, Tichit...), ale tentokrát po letech zavítá i do Guineje, a tak přijde na řadu i nepříjemné bláto, porosty, pralesy, nic ke kloudnému závodění.
Proti očekávání se nehnulo mnoho ledů v předpisech. Nejzávažnější změnou je omezení maximální rychlosti pro motocykly na 150 km/h. Jsem hodně na pochybách, zda právě toto opatření by zachránilo Meonimu život, kdyby se podle něj jelo už letos. Šlo hlavně o to, udělat NĚCO, pořadatelé jsou si dobře vědomi, že podobným haváriím zřejmě nezabrání, protože jsou spíše výsledkem enormního jezdeckého nasazení, leč lepší cestou, jak závod zpomalit, je nastavit techničtější a pomalejší trasu. Jinak je trasa více než tradiční, všichni si až po krk užijí nenáviděné velbloudí trávy i jiných věcí, na které si už zvykli.
Člověku se vybaví, jak by to bylo úžasné, kdyby se bezpečnostně pročistil Niger a oblast tenéré, stejně jako východní Mali, aby se dalo projet z Libye až do Dakaru jako za starších časů, když už je návrat soutěže do Alžírska nereálný...