Další stříbro i bronz Milana Svobody, tentokrát od zámku …. 13.5.2005 23:39 - Pavel Jelínek
Milan Svoboda si na své konto připsal další slušná umístění. Na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou vybojoval kromě dvojitého prvenství ve formulové třídě také dvě absolutní medaile. Bronzovou a stříbrnou. Navázal tak na zisk stejných umístění z Brněnského Draka. Mezi oběma tuzemskými závody ovšem vyrazil ještě na evropský Rechberg v Rakousku a také zde se mu zadařilo. Přesto má v těchto dnech ještě zcela jiné myšlenky, než na svoji novou formuli - těsně před Náměští totiž "rodil"....
"Mám to teď hodně nabitý. Ve čtvrtek se mi narodil syn Lukáš a v pondělí jsem si je přivezl z porodnice, takže kromě práce je tu ještě dvojí zábava, jednak s formulí a druhá s prckem..." potvrzuje Milan Svoboda závěrečnou větu z úvodního odstavce.
"I v Náměšti jsem odzávodil a rychle upaloval do havlíčkobrodské porodnice, abych je alespoň na chvilku viděl a pak zase zpět. V Náměšti jsme zkoušeli různé druhy pneumatik. Kromě malých problémů s brzdami nás nic vážného nepotkalo. Je pravda, že auto málo brzdilo, ale vzhledem k tomu, že ještě nemáme všechny potřebné náhradní díly, musel jsem přizpůsobit jízdu daným podmínkám a všechna brzdná místa trochu "prodat". Jelikož ještě auto nemám úplně v ruce, snažil jsem se pomalu zrychlovat," pokračoval Svoboda v líčení víkendového závodění. I ta údajně pomalejší jízda ale byla dostatečně rychlá. A Milan byl mimo jiné jedním ze čtyř jezdců, kteří dvoukilometrový kopec zvládli v čase pod jedinou minutu. Tým i jezdec se sice stále ještě seznamují s novou F3, která dříve jezdila v německém okruhovém šampionátu - Dallarou F302, ale úspěchy s ní přibývají.
"Náměšť je dost nebezpečná a nikomu nic neodpustí. Každé malé zaváhání nebo chybička vede ke značným materiálním škodám, což vloni potkalo Otu Krámského a letos ve výrazně menší míře Miloše Beneše. Snažil jsem se jet tak, abych auto dovezl domů celé, což se podařilo a i zajížděné časy byly nad naše očekávání. Tento charakter a stav trati je nejméně vhodný pro moje nové auto, dokonce jsem po prvním sobotním tréninku zapřemýšlel, jestli si na neděli nedovézt raději starého dobrého Reynarda.... Dosahuje se zde maximální rychlosti 215 km/h a průměrná rychlost je okolo 130km/h....
Ale to by nebylo řešení, potřebuji s novým autem co nejvíce jezdit, abychom dokázali ještě zrychlit. Jsem přesvědčen, že pokud se nám podaří odhalit všechny možnosti Dallary, bude to velmi rychlé auto. Ale je před námi ještě velký kus cesty," dodává dále spokojeně Milan Svoboda a pokračuje trochu kritičtěji: "Jsem ale zklamaný z výkonu motoru Opel Spiess, připadá mi, že staré auto jelo výrazně víc. Anebo že by němečtí soudruzi udělali někde chybu.....?:-)))"
I s tímto handicapem ale pelhřimovský jezdec na úvodním závodu ME na rakouském Rechbergu zajel velmi dobrý výsledek. Při velmi silné účasti vozů CN (tedy placek) a F3000 byl druhým nejrychlejším dvoulitrovým autem!! Za zdůraznění jistě stojí fakt, že před Svobodou byla pouze tovární Osella pilotovaná Italem Simone Faggiolim.
Výsledek tedy stál za zapsání do týmových análů. V evropském poháru formulových vozů (tedy mezi všemi formulemi) jezdec z Vysočiny obsadil 4. místo, přičemž na startu závodu stálo neuvěřitelných devět vozů F3000 a osm dvoulitrových formulí. Při dané konkurenci se dalo uvažovat o zisku zhruba třicáté příčky....
Milan ale dojel celkově patnáctý. "Jelo se mi tam skvěle, je to velmi rychlá a technická trať s perfektní diváckou kulisou," pochvaloval si první letošní evropský start.
Jezdec dříve střídal závodění do vrchu také se starty na okruzích, ale na ty letos nezbývá čas. "Okruhy zatím žádné neplánuji, náš záměr je udělat co možná nejlepší výsledek
na českých a evropských kopcích. Nyní opravujeme drobné šrámy z nerovného povrchu v Náměšti a pracujeme na přípravě auta do Ústí nad Orlicí. Je to moje oblíbená trať a doufám, že bude vyhovovat i jízdním vlastnostem Dallary," zakončil spokojeně vloni v celkovém hodnocení šampionátu třetí nejrychlejší jezdec.
Doplňme ještě, že Svoboda je také mediální hvězdou. Záběry celé jízdy na Zámeckém vrchu ( mimochodem právě z té nejrychlejší - pod 57 sec) z jeho vozu budou k vidění k pořadu televizního motoristického magazínu MotorTip, vysílaného nejen na různých kabelových sítích v tuzemsku. (viz podrobnosti na www.motortip.cz a pořad mimochodem je také ke stažení a k vidění na www.tvb1.cz)
Příštím startem Milana Svobody bude již zmíněná Ústecká jednadvacítka v závěru května. Mezitím se zřejmě objeví i při mnohem pomalejších projížďkách po Pelhřimově - s dětským kočárkem.
Oficiální stránky týmu najdete na adrese: www.jscracing.cz.
Pavel Jelínek, www.car.cz, www.tvb1.cz
Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov
V Brně 11. května 2005
Výsledky - absolutní pořadí - sobota - Zámecký vrch 2005:
1. Krámský (Osella) 2:44,70, 2. M. Beneš (Lucchini) -0,44, 3. Svoboda (Dallara) -7,85, 4. Fajkus (Dallara) -11,21, 5. J. Komárek (Mitsubishi) -18,24, 6. D. Komárek (Mitsubishi) -19,26.
Výsledky - absolutní pořadí - neděle:
1. Krámský (Osella) 2:44,70, 2. Svoboda (Dallara) -6,88, 3. Fajkus (Dallara) -12,01, 4. J. Komárek (Mitsubishi) -18,83, 5. D. Komárek (Mitsubishi) -21,49.
|