Odolnost Focusů se na kyperských tratích vyplácí 14.5.2005 21:28 - tisková zpráva
Rally Cyprus (13. – 15. 5. 2005)
Tisková zpráva – 2. etapa
Po druhém, neméně zničujícím dni Kyperské rally, patří značce Ford tři místa mezi šesticí nejlepších jezdců. Norové Henning Solberg a Cato Menkerud si vyrovnaným výkonem udržují se svým privátně nasazeným Focusem RS WRC třetí pozici průběžného pořadí. Posádka továrního týmu BP-Ford Toni Gardemeister a Jakke Honkanen se posunula na páté místo a jejich týmoví kolegové Roman Kresta s Janem Možným jsou šestí.
Gardemeister s Honkanenem podávali během celého dne perfektní výkon. Dvakrát jim v rychlostních zkouškách patřilo druhé místo a jednou třetí. Po vítězství na 30,33 kilometrů dlouhé Foini - Koilinia se posunuli ze sedmého na páté místo. Defekt na posledním měřeném úseku stál sice Gardemeistera 90 sekund, ale jeho pozici tato událost neohrozila.
"Na něco jsem musel najet, ale nevím na co," říká. "Mousse sytém tentokrát příliš nepomohl a já jsem musel pokračovat s defektem. S autem jsem byl naprosto spokojený. Snažil jsem se jet co nejčistší stopu a vyhýbat se kamenům. Tohle ale není to, čím je pro mě rally. Nejedu naplno, protože na těchto kamenech by se určitě muselo něco ulomit. Je to ale stejné pro všechny. Pokusím se jet zítra stejně rychle."
30ti letý Fin si stěžoval na podivné zvuky z oblasti transmisí. Tým tedy během večerního servisu vyměnil převodovou skříň, rozdělovací převodovku a přední diferenciál. Během 45ti minut to byl nelehký úkol, ale mechanici jej zvládli bez časové penalizace.
Kresta s možným se drželi své strategie "bezpečnost především" a snažili se jet co nejrychleji, bez zbytečného riskování. Celý den se zlepšovali a v cíli druhého dne jim patří šestá příčka. "Dnešní erzety byly v o něco lepším stavu a také odpolední průjezdy byly lepší, než ty ranní. Dopoledne bylo na trati více sypké šotoliny, ale vadilo mi to méně, než to, co jsme prožívali včera. Na posledním úseku jsme několikrát jen těsně minuli velké kameny, které ležely uprostřed cesty."
"Spodní ochranný kryt motoru byl pod neustálou palbou kamenů. Sledoval jsem pozorně tlakoměr oleje, abych se ujistil, že nedošlo k žádnému poškození. Focus je ale odolné auto a vše bylo v pořádku. Zítřek bude dalším náročným dnem. Normálně je závěrečná etapa lehčí, ale tady to neplatí. Tratě jsou opět hodně rozbité," dodává Kresta.
Pořadí po 2. etapě 1. S Loeb/D Elena F Citroen Xsara 3hr 35min 33.9sec 2. M Stohl/I Minor A Citroen Xsara 3hr 39min 06.6sec 3. H Solberg/C Menkerud N Ford Focus RS 3hr 39min 49.3sec 4. M Märtin/M Park EE Peugeot 307 3hr 40min 08.8sec 5. T Gardemeister/J Honkanen FIN Ford Focus RS 3hr 42min 45.7sec 6. R Kresta/J Možný CZ Ford Focus RS 3hr 44min 01.2sec 7. H Rovanperä/R Pietilainen FIN Mitsubishi Lancer 3hr 46min 45.5sec 8. J Tuohino/M Markkula FIN Skoda Fabia 3hr 48min 49.2sec 9. D Carlsson/M Andersson S Peugeot 206 3hr 49min 30.1sec 10 A Warmbold/M Orr D Ford Focus RS 3hr 50min 40.8sec
Martin Linhart,
Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com
|