www.car.cz
 

Hromadný karambol v Mostě zvedal diváky ze sedaček
     16.5.2005 13:18 - tisková zpráva


 Víkend octavií pokřtil Carecovu šikanu

 Lepšího způsobu pokřtění, než ostrými závody a hromadnými karamboly, se nová mostecká zatáčka ani nemohla dočkat. Nenašel se snad jediný nedělní závod v rámci Ceská pojišťovna - Škoda Octavia Weekendu 2005, kdy by se v nové šikaně nesemlela nějaká situace, která je pro piloty sice nepříjemná, ale pro diváky nadmíru atraktivní.

 

Na své si přišli už při dopoledním startu prvního letošního pohárového závodu octavií. Ihned poté, co se smečka vozů přiblížila k šikaně a většině z nich se povedl první manévr, pravoúhlá zatáčka,  v navazující prudké levé pak došlo k prvnímu kontaktu několika vozů.  Výsledkem byla nepřehledná skrumáž, z níž se vzájemně zaklíněné vozy dostávaly jen velice těžko. Na místě zůstal stát Oldřich Vaníček s předním levým kolem zcela vytrženým ze zavěšení. Jezdci však pokračovali dál a do cíle po sedmnácti perných kolech nakonec vítězně dojel Jiří Janák, který původně startoval až  ze sedmé pozice na roštu.

 

Po ještě zajímavější bitvě se pak Janákovi podařilo vyhrát i odpolední druhý závod. Důležité je, že třetí místo v dopolední bitvě získal finský tovární jezdec Škoda Motorsportu Jani Paasonen. I když pak  v odpoledním klání už kvůli selhání techniky nebodoval, jeho přítomnost v Mostě a vůbec účast v prestižním českém poháru dodává celé závodní události zvláštní lesk.

 

S napětím se čekalo na dopolední kvalifikace Sports Car Challenge 2005, protože se stále hraje o hodnotu nového traťového rekordu. Svůj výkon ze soboty opět zopakoval Peter Milavec a včerejší čas na jedno kolo ještě snížil na 1:30.621, což znamená průměrnou rychlost  167.604 km/h. Kvalifikaci znovu s přehledem vyhrál, ale v odpoledním druhém závodě už se mu nedařilo. Když na jeho silném monopostu přestala fungovat převodovka, vedení se ujal domácí Michal Dolák a závod dokončil na zlaté příčce.

 

V Divizi 3 okruhového šampionátu, ve třídě Národních formulí znovu bodoval Tomáš Chabr. Za zmínku rozhodně stojí moment, kdy brzy po startu do zadní části formule švýcarského jezdce Wani Finkbohnera narazil při brzdícím manévru před šikanou Silvestr Ulmann. Zatímco pro viníka závod skončil, Švýcar jel dál i s totálně zdemolovaným zadním spoilerem a závod dokončil s vlajícím vozem bez přítlaku na zadní nápravu na neuvěřitelném čtvrtém místě.

 

Ve sprintu silných vozů v Divizi 4 znovu kraloval Antonín Charouz na mercedesu. Závod byl ukončen předčasně, protože na trati se objevil  olej z motoru Juraje Šedivého. Série historických formulových a cestovních vozů HAIGO byla opět především jakousi přehlídkou nostalgie po závodech Poháru míru a přátelství. O nepříliš silně obsazené Divizi 2 silnějších formulí  zazněla zmínka už dříve.

 

Mostecký motoristický areál bude v následujícím období už zase sloužit klubovým komerčním a testovacím akcím. K velkým závodům pozve především příznivce jedné stopy v polovině července, kdy se zde pod názvem Doprastav Open pojede český podnik Mistrovství Evropy motocyklů.

(15.5. 2005)

 

 

 

Dušan Matouš

                                                                     http://www.autodrom-most.cz


 
 
Fotogalerie:   Tišnov 2005, Günther Sterlike

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose