www.car.cz
 

Komárkův motor by měl na Ústí již být v plné síle 580 koní. Zatím kraluje otec.
     17.5.2005 00:07 - Pavel Jelínek


I druhého dílu Mistrovství ČR v závodech do vrchu se tým Komvet - Evocars racing zúčastnil v plné síle dvou vozů Mitsubishi Lancer EVO 550. Jelo se v Náměšti a tým se před závodem věnoval důkladné přípravě. Na Davidově žlutočerveném voze se především ladil motor, hlavně elektronické ovládání, a před závodem se vše již jevilo v relativním pořádku.

 

Na druhém voze, s nímž jezdí Komárek senior, se po Brně provedla repase převodovky, spojky a preventivní výměna zadního diferenciálu, což se hned projevilo zlepšením podvozkových vlastností. "A tak jsme do sobotního tréninku nastupovali plní optimismu,“ podotkl Josef Komárek.

 

Bohužel již první jízdy ukázaly, že loňský mistrovský vůz juniora nadále provází problémy elektroniky. Motor šel nepravidelně, neměl výkon a tak se David trápil s horšími časy, než v pohodě jedoucí otec. Do jeho auta se celý víkend doléval pouze benzin a pouze jedenkrát se preventivně vyměnila páska na vodní hadici.

 

David se ale problém snažil přemoci vysokým nasazením. Diváci žasli, jak se jeho  vůz přiřítil do každé ze zatáček. Jen s odjezdem to pak již bylo horší, zejména pak v případě obou vracáků, kde ztrácel na otce pravidelně po sekundě. Vždy bylo velmi dobře slyšet, jak vůz „kucká“ a nemůže se dostat do otáček. Teprve poslední jízda přinesla po zkusmém nastavení škrtící klapky u na hranici jedoucího Davida také kýžený časový posun. A byla to zároveň nejrychlejší jízda víkendu u "plechových aut"! A tak celý tým doufá , že v Ústi nad Orlicí se potenciál nového motoru představí v plné síle cca 580 koní.

 

David měl sice zmíněné problémy, ale po oba dny vybojoval „alespoň“ stříbrné medaile a absolutně šesté a páté místo. Dvakrát zlatý byl stejně jako na úvodním podniku sezóny Komárek senior, který tak jasně vládne skupině M po čtyřech odjetých závodech. Pro úplnost dodejme, že jemu patřilo páté a čtvrté místo celkově na Zámeckém vrchu.

 

Otec předvedl velmi dobrý a nyní již standartní výkon,“ pochválil jej David.

 

Jak Josef Komárek sám říká, vůz je tak skvěle připraven, že je zatím škoda na něm něco měnit. Všechny jeho závodní jízdy byly časově vyrovnané a když bylo potřeba Davida uhlídat, vždy v posledních jízdách stáhl ještě nějakou desetinu.

 

Po Náměšti je tým spokojen, oba vozy vedou mistrovství, i když v obráceném pořadí, než byl papírový předpoklad. Ale to nemusí být dlouho pravda, jak podotýká realisticky otec Josef.

 

Nyní tým čeká Ústecká jednadvacítka. V Ústí to ale dle slov Josefa Komárka v tamních 21 zatáčkách bude těžké. Zátímco Zámecký vrch přece jen patří mezi krátké a tedy ne až tak náročné tratě, Ústecká jednadvacítka patří sice k nejkrásnějším, ale pro svoji délku a náročnost zároveň k nejtěžším závodům v šampionátu.

 

 

Mezitím si ovšem David odskočil do své další disciplíny, do rallye.

„Na Tišnov se samozřejmě moc těšíme, po Pelhřimově byla odstraněna drobná závada motoru a A8 je v plné kondici. Cíl je jasný: dojet, dojet dobře a dojet před některými Wrcy a zbylými A8. Jistě je to ne skromný cíl, ale proto všichni závodíme. Trať okolo Tišnova nejedeme poprvé a počasí, zdá se, bude už příznivější i pro doprovod a diváky. Bude to jistě pěkná sprintová sobota“ - těšil se otec Komárek před  právě uplynulým víkendem.

 

Nyní již lze doplnit, že se tyto plány vyplnily a dlouho to vypadalo na zcela skvělý úspěch. David až do předposlední páté erzety držel naprosto skvělou třetí příčku absolutně, přestože do tišnovské soutěže odstartovalo šest vozů třídy WRC. Až v úplně poslední erzetě o medaili těsně přišel, ale i čtvrtá příčka je za dané konkurence solidní.  V poslední zkoušce jsem měl trochu problém s motorem - přehříval

se. A navíc jsem si udělal hodiny ....,“ přiznal David.

 

Televizní pořad ze Zámeckého vrchu mohou diváci (již nebo  spíše ještě tento týden do čtvrtka) vidět mimo jiné v motoristickém magazínu MotorTip, vysílaném celostátně nejen na kabelových sítích. (podrobnosti viz www.motortip.cz , přičemž pořady jsou k vidění i na internetu na www.tvb1.cz v sekci MotorTip). Totéž platí také o  reportáži  Autonova rally Tišnov.

 

Oficiální stránky týmu najdete na adrese: www.komvet.cz

 

 

 

Pavel Jelínek,

 www.car.cz, www.motormix.cz, www.motortip.cz

 

Tisková informace Evocars - Komvet

V Brně 15. května 2005

 

Výsledky - absolutní pořadí - sobota  - Zámecký vrch 2005:

1. Krámský (Osella) 2:44,70, 2. M. Beneš (Lucchini) -0,44, 3. Svoboda (Dallara) -7,85, 4. Fajkus (Dallara) -11,21, 5. J. Komárek (Mitsubishi) -18,24, 6. D. Komárek (Mitsubishi) -19,26.

 

Výsledky - absolutní pořadí - neděle:

1. Krámský (Osella) 2:44,70, 2. Svoboda (Dallara) -6,88, 3. Fajkus (Dallara) -12,01, 4. J. Komárek (Mitsubishi) -18,83, 5. D. Komárek (Mitsubishi) -21,49.

 

 

Výsledky Tišnov 2005:  1. Š. Vojtěch, Ernst (Peugeot 206 WRC) 36:40,1 min., 2. Pech, Uhel (Ford Focus WRC) -1:19,3, 3. Trněný, Kafka (Škoda Octavia WRC) -2:22,2, 4. Komárek, Roupec (Mitsubishi Lancer Evo VI) - 2:34,0, 5. Szabó, Benics (Maď./Ford Focus WRC) -2:37,6, 6. Chvojka, Dolínek (Mitsubishi Lancer Evo VIII) -3:12,3.


 
 
Fotogalerie:   Zámecký vrch 2005 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose