www.car.cz
 

Honda FR-V dostane pod kapotu první “diesel”
     18.5.2005 22:40 - Pavel Jelínek


Automobilka Honda připravuje třetí motorizaci svého šestimístného rodinného MPV modelu FR-V. Po dvou benzínových motorech se pod kapotou objeví agregát 2.2 i-CTDi, který bude k dispozici také pro české zákazníky.

Turbodiesel 2.2 i-CTDi je známý již z modelu Accord a nedávno se objevil také v nabídce pro SUV CR-V. Nový hafťák z vlastní produkce Hondy tak doplnil motory SOHC VTEC se zdvihovým objemem 1.7 l a výkonem 92 kW a s dvoulitrový DOHC s výkonem 110 kW. Na českém trhu by se měl objevit během letošního léta. Střídmý ale mimořádně pružný charakter naftového motoru dokonale doplňuje praktický a příjemně ovladatelný model FR-V, když poskytuje stejnou úroveň požitku z jízdy jako jeho benzinovým motorem poháněný sourozenec.

S maximálním výkonem 103 kW (140 k) při 4.000 min-1 otáčkách za minutu a s obzvlášť širokým rozložením špičkového točivého momentu, dosahujícího při otáčkách pouhých 2.000 min-1 hodnoty 340 Nm, táhne nový diesel FR-V silně v celém rozsahu otáček a rychlosti vozu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne motor za 10,1 vteřiny.

Hospodárnost provozu tím ovšem není dotčena a spotřeba paliva v kombinovaném režimu je pouhých 6,4 l/100 km, emise oxidu uhličitého činí jen 169 g/km. Plnému využití možností motoru napomáhá šestistupňová manuální převodovka s jemným odstupňováním, jejíž rychlý šestý stupeň je uzpůsoben pro hladkou a úspornou jízdu. Interval servisních prohlídek je 20 000 km nebo jednou za rok, přičemž výměna vzduchového filtru se provádí po 40 000 ujetých kilometrech.

Cena dieselové Hondy FR-V ještě nebyla zveřejněna. Základní cena solidně standardně vybavené benzínové verze 1,7 je 599 000 Kč.

 

Autosalon Brno


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose