Jedny z prvních C1 poputují z Kolína na Autosalon Brno 2005 18.5.2005 23:02 - tisková zpráva
V současné době už funguje standardní sériová výroba v kolínském
závodě TPCA, kde přichází na svět vedle Peugeotu 107 a Toyoty Aygo také nejmenší
model v nabídce francouzské značky Citroën – Citroën C1.
Zástupci francouzské automobilky nedávno prohlásili, “Cé jednička” je
“českým” vozem, protože se rodí se v České republice. Prodávat se ale bude po
celé Evropě. Jak se malý Citroën dostane z českého Kolína do showroomů Citroën
rozmístěných po celém starém kontinentu?
Francouzská společnost Gefco dopravuje právě vyrobené C1 kamiony a
vlaky do celé Evropy, tak aby v den “D”, tedy v den plánovaného uvedení na trh,
byla zastoupení značky všude plně připravena a zásobena novými vozy pro čekající
zákazníky. Společnost Gefco kvůli tomu dokonce vybudovala nedaleko kolínské
továrny zbrusu nové překladiště a veškeré zázemí, aby mohla co nejlépe zajistit
logistiku transportu vozů z Kolína pro skupinu PSA Peugeot Citroën.
Mezi země, kam míří první vyrobené vozy, a které jsou v těchto dnech
zásobovány přednostně, patří Francie (cca 60% současné výroby C1) a Německo a
Španělsko (po 10% výroby C1). Ovšem ani Česká republika nepřijde zkrátka.
Oficiální česká premiéra je samozřejmě plánována na největší domácí
motoristickou událost letošního roku – na Autosalon Brno 2005. Zástupci českého
zastoupení automobilky Citroën prohlásili, že vozům pro Brněnský autosalon je v
těchto dnech věnována mimořádná pozornost. A další vozy, které jsou určeny už
pro prodej českým zákazníkům, budou vyrobeny v nejbližších dnech.
Citroën C1 není pro Čechy cizinec nejen tím, že vzniká v továrně v Čechách,
ale i tím že tato továrna zaměstnává mnohé dodavatele u nás nebo v nejbližším
okolí naší země. Odhaduje se, že přímo v kolínské továrně najde při plném náběhu
výroby uplatnění cca 3.500 pracovníků a dalších min. 10.000 pracovních míst
továrna vytvoří nepřímo v rámci potřeby dodávek dílů a komponentů.
Politiku nákupu v TPCA má na starosti skupina PSA Peugeot Citroën,
dodavatelé však byli vybráni tak, aby splňovali zásady nákupní politiky obou
členských skupin konsorcia, které jsou založeny na principu poctivé konkurence.
Mezi vybranými dodavateli najdeme pravidelné dodavatele obou skupin, k nimž
přistoupili dodavatelé z řad českých podniků. Provedeme-li srovnání s
běžným panelem dodavatelů, PSA Peugeot Citroën se rozhodl pro 15 % nových
dodavatelů (z nichž většina pochází z dodavatelského panelu Toyoty).
Autosalon Brno 2005
|