Marocká rallye dnes nese název svého současného sponzora. Dříve byla známa pod názvem Rallye Atlas. Její letošní ročník odstartuje 24. května v Agadiru a v pěti etapách důkladně prověří účastníky několika typy povrchů. Startovní pole je samozřejmě mnohem kompaktnější, než je tomu na Dakaru, navíc obsahuje spoustu jmen, která se na nejslavnějším maratónu z finančních důvodů neobjeví. Velké tovární týmy pak podnik spadající do Světového poháru FIA v cross country berou jako zajímavou přípravu a ověření dalších vývojových poznatků na vozech.
Ze známějších kmen kategorie motocyklů lze vybrat pár, zato velmi reprezentativních. Tým Repsol KTM nasazuje De Gavarda, Comu i Esteve Pujola, jim se postaví dakarský vítěz Cyril Despres z týmu Gauloises KTM. Právě tento tým prošel letos po Dakaru největší devastací, po smrti Fabrizia Meoniho další aktivní činnosti zanechali i Alfie Cox a Jean brucy, dlouholeté opory a neodmyslitelné součásti dakarské rallye. V Tunisu tým úspěšně vyzkoušel mladé pušky z USA (např. Chrise Blaise) a Despres zůstává jeho základní jistotou.
Další vývoj svých speciálů chce zdokumentovat tým Volkswagen. Krom tradičních dvojic Saby/Perin a Kleinschmidt/Pons nasazuje po zrušení týmu nissan zbylého Giniela de Villierse, jemuž bude číst noty Tina Thörnerová. De Villers byl jediným stálým členem ekipy Nissanu, zbylí jezdci jeli spíše jen pro šou a byli najímáni pouze pro dakar. Od týmu z Wolfsburgu je to rozhodně racionální krok, De Villers platí za hodně kvalitního testovače a svými poznatky může týmu pomoci nahoru. pro Dakar se do čtvrtého vozu posadí pravděpodobně carlos Sainz, jenž nahradí Robbyho Gordona, který pro Dakar staví vlatní vůz i svlatní tým. Lepší konfrontaci než s týmem Mitsubishi si Volkswagen nemohl přát, za tři diamanty pojede po tuniské pauze Peterhansel, doplní ho Nani Roma (v Tunisu nastoupili Masuoka a Alphand).
Dalším kohoutem do boje bude Jean-Lousi Schlesser, jenž však také veškerá svá snažení vrhá k Dakaru. Ze známějších jmen můžeme jmenovat snad jen tradiční rivaly o pohár v kategorii T1, Francouzku Isabelle Patissier (tým Nissan Dessoude) a jejího krajana Jean-Pierra Struga (tým Groine Development).
Pořadatelům malých závodů se nedaří přitahovat reprezentativní kolekci kamionérů, a tak pokud se na startu někteří objeví, je to víceméně z testovacích důvodů. Platí to i pro účast Tomáše Tomečka, který by se dvěma soupeři neměl mít problémy, ale hlavním cílem posádky týmu Livescore (opět s Michaelem Tanakou a Vojtěchem Morávkem) bude ověřit některé vývojové poznatky (řazení, tlumiče) a dále se sehrávat jako posádka.
Neúspěch z Dakaru se dá odčinit pouze na Dakaru, ale marocká soutěž může být zajímavou vývojovou cestou k takovému počinu. Tomečkovým soupeřem bude stále známější portugalská amazonka Elisabete Jacinto, která mírně vylepšila svůj Renault Kerax (podélná vodící táhla náprav, doplňující okarosování). Dalším kamiónem bude doprovodný Mercedes týmu Dessoude.